بستن

سرقت‌های منزل در گراش + تکمیل‌ خبر

هفت‌برکه (گریشنا): سارق یا سارقانی امشب به دو منزل مسکونی در شهرک شهید بهشتی وارد شدند، اما با ورود مالک منزل دوم، مجبور شدند دست خالی فرار کنند. اما تا صبح جمعه مشخص شد تعداد این موارد بیشتر بوده و در پنج مورد سارقین وارد منازل شهروندان شده‌اند  که چهار مورد آن دست خالی بوده و در یک مورد سرقت انجام شده است.

Mask Serqat به گزارش هفت‌برکه، این اقدام به سرقت در ساعات اولیه‌ی شب، که معمول‌ترین ساعت برای انجام سرقت‌هاست، اتفاق افتاده است. صاحب منزل دوم در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه در توضیح این سرقت ناکام می‌گوید: «حدود ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه عصر، وقتی از نماز به خانه برگشتم، متوجه شدم در از پشت لنگر شده است. وقتی با کمک دوستان وارد خانه شدیم، متوجه شدیم که سارق یا سارقان از طریق لوله گاز وارد خانه شده‌اند و سعی کرده‌اند وارد هال شوند، اما با رسیدن من فرار کرده‌اند.»

او در مورد دستبرد به خانه‌ی همسایه‌شان هم می‌گوید: «قبل از خانه ما، آنها به خانه همسایه‌مان وارد شده بودند و حتی اتاق‌ها را هم گشته بودند، اما خوشبختانه وقت زیادی برای سرقت اشیای ارزشمند نداشته‌اند. همسایه ما هم حدود ۶ عصر از خانه خارج شده بود، و در کل سارقان فقط ۴۵ دقیقه وقت داشته‌اند.»

صاحبخانه می‌گوید هیچکدام از مالکان دو منزل  به فرد خاصی مشکوک نیستند، هرچند در صحبت با همسایگان، آنها از رفت‌وآمد چند فرد مشکوک در آن اطراف در روزهای گذشته خبر داده‌اند.

اما نکته‌ای که صاحب خانه دوم بر آن تاکید می‌کند، سرعت کم نیروی انتظامی برای حضور در صحنه است: «از زمانی که من با نیروی انتظامی تماس گرفتم تا زمانی که به در خانه رسیدند، حدود ۳۵ دقیقه طول کشید. جالب است که آدرس به این سرراستی را هم پیدا نمی‌کردند، و مثلا تا پمپ بنزین رفته بودند و برگشته بودند.»

او در انتها به شهروندان توصیه می‌کند بیشتر به موارد امنیتی توجه کنند: «با توجه به این که در روزهای آینده مردم بیشتر به باغ و صحرا می‌روند، لازم است هشدارهایی به مردم داده شود که در تامین امنیت منازلشان دقت بیشتری به خرج بدهند.»

تکمیل خبر: یکی از منابع امنیتی اعلام کرد دیشب ۵ مورد ورود سارقین به منازل رخ داده است که در یک مورد سارقین موفق به ربودن اموال و طلا شده‌اند.

علاوه بر منازل یحیایی و عبدالهی، سارقان در سرقت از منازل مقدسی و اکبری‌زاده نیز ناموفق بوده‌اند. اما موفق شده‌اند از خانه‌ی پنجم مقادیری طلا به سرقت ببرند. شواهد نشان می‌دهد همه این منازل در یک مدت زمان مشخص و در یک بخش از شهر اتفاق افتاده است.

منزل مهدی حقیقی در بلوار الزهرا جایی است که سرقت در آن موفق بوده است. سارقان از خالی بودن خانه در ساعات ابتدایی شب استفاده کرده‌اند و از طریق در پشت بام وارد خانه شده‌اند. مهدی حقیقی در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه توضیح می‌دهد: «با خانواده حدود ساعت ۴ عصر از خانه خارج شدیم. وقتی حدود ساعت ۱۰ خانواده‌ام از منزل فامیل به خانه برمی‌گردند، متوجه به‌هم‌ریختگی خانه می‌شوند. آن موقع با من که با دوستان به صحرا رفته بودم تماس گرفتند.» حقیقی می‌گوید شواهد نشان می‌دهد سارقان وقت کافی داشته‌اند که همه‌ی اتاق‌ها را بگردند و در نهایت از در کوچکی که کوچه کناری باز می‌شود خارج شوند.» به گفته‌ی حقیقی، «سارقان مقداری طلا به ارزش حدود ۸۰ میلیون تومان و سند خانه را به سرقت برده‌اند.»

حقیقی هم می‌گوید به کسی مشکوک نیست. او اضافه می کند: «نیروی انتظامی تا نیمه‌های شب در منزل ما حضور داشت و انگشت‌نگاری انجام دادند.»

سرهنگ بابایی فرمانده انتظامی شهرستان گراش در مورد سرقت‌ منزل در شب ۵ اسفند گفت: «تنها یک مورد سرفت منزل انجام شده است و موارد دیگر سرقت ناموفق بوده است.»

فرمانده انتظامی شهرستان گراش در مورد تاخیر در حضور نیروی انتظامی گفت: «دلیل تاخیر به وجود آمده برای حضور نیروهای پلیس، تشابه اسمی بوده است. با توجه به حساسیت ما نسبت به موضوع، خود من هم بعد از تماس تلفنی در محل حضور پیدا کردم.»

تکمیلی دوم: هر چند که سرهنگ بابایی گفته بود تنها یک مورد از سرقت‌ها موفق بوده است. اما خانواده اکبری در تماس با خبرنگار هفت‌برکه اعلام کردند مقداری طلا به ارزش حدود سی میلیون تومان از خانه آنان سرقت شده است و سرقت از منزل آنان ناموفق نبوده است.

30 نظر

  1. قبلاً هم واسه ما اتفاق افتاده و پلیس بعد از ۲۰دقیقه در محل حاضر شد وقتی هم رسید یه نفر با موتورسیکلت بود.(در شان پلیس ۱۱۰نیست وقتی تبلیغ میکنه حاضر شدن در محل حادثه اونم ۳دقیقه)

  2. نمیدونم پلیس های گراش اینجوری هستن یا کلا مال همه جا اینجوریه.یه ماشین توقیفی تو گراش به این کوچیکی ۸ ماه میگشت تا اینکه به دستور ۱۹۷ مجبور شدن برن توقیفش کنن!!البته خیلی جاها خود گراشی ها مقصریم که کوتاه میاییم…

  3. حضور آنلاین پلیس بوسیله کنترل دوربین های اطراف میتونه مرحله قبل از حضور فیزیکی باشه به شرط اینکه خیرین! هزینه پوشش دهی شهر و سیستم مانیتورینگ رو بدن.

    1. دست از سر خیرین بردارید لطفا

      گدا خشتکش پاره است دومشو محکم میکنه.
      انقدر از این دوربین واجب تر داریم که خیرین خیر کنن که نجگو یه دوری بزن تو سطح کوچه های پا قعله تا ببینی چه همشهری های زندگی میکنن که شایئ نون شبم نداشته باشن ولی به روی خودشون میارن.

  4. حالا خوبه تو گراش بعد نیم ساعت اومدن ، اگه تو فداغ یا ارد باشه میگن میخواستی خودت مواظب باشی یا هم میگن اگه به کسی شک داری برو دادگاه شکایت کن ، (نیروی انتظامی حافظ امنیت !!!)

  5. من خودم یه بار یه مورد مشکوک تو کوچکمون دیدم زنگ زدم ۱۱۰
    گفتم زود خودتون رو برسونین ب محل مورد نظر
    جواب میدادن حالا شاید ما نتونیم آدرسی ک شما دادین رو پیدا کنیم و بعد از کلی التماس بالاخره تشریف آورن

  6. دزدی تو گراش خیلی زیاده شده خونه برادرم حدود ۱سال قبل که دزدی شد تقریبا ساعت ۷ یا ۸ شب بود ولی نتونستن چیزی پیدا کنن و وسایل خونه مثل سفره پهن کرده بودن کف اتاق// بقول دوست عزیزمون سارقان طلا فروشی پیدا شد؟؟؟ تا حالا این همه دزدی تو گراش بوده سارقان پیدا شد؟؟؟
    به هر حال باید کاری کرد

  7. این گزارش چطوری تهیه شده که با وجود حضور نیروی انتظامی و صوزتجلسه مبنی بر سرقت سی میلیون تومان طلا و پول نقد از خانه اکبری زاده .نوشتن سرقت نا موفق .این با چه نیتی نوشتن معلوم نیست

  8. به نظرم باید نیروی انتظامی کسی رو پاسخگوی تلفن ها بذاره که سابقه زندگی و فعالیت بیشتری در گراش داره و کمی با محله ها آشنایی بیشتری داره یا از سربازان بومی جهت تسریع کار و پرسیدن آدرس و همراهی با مامورین در این مورد استفاده کنه. چون دقیقه ها و لحظه ها مهم هستن و اگر این دقیقه ها صرف آدرس پرسیدن و گشتن پی آدرس باشه کلی وقت هدر میره.

  9. هر کی گفته که از چهار خونه ی دیگه چیزی برده نشده برا خودش گفته
    بجز خونه حقیقی،خونه اکبری زاده هم مقدار زیادی پول و طلا و وسایل دیگه دزدیده شده و خونه های دیگه هم همینطور

  10. بایداز پرسنل های نیروی انتظامی تشکر کرد.اون عده هم که میگن دیر میاد آخه کوچه ها گراش که حفظ نی و وقتی یه بومی گراشی تو نیرو انتظامی نیست و خدمت نمیکنه اینا هم داره.

  11. متاسفانه در مسکن مهر هم سرقت صورت گرفته وصندوق صدقات وکفش بی زبون همسایه ما هم بردن البته این بار اول نیست که دزدی شده صندوق صدقه ۳ بار وکفش دوبار سرقت شده
    متاسفانه چند بار هم به همسایه گفته شده درب پارکینگ پشت سرخود ببندید اما کو گوش شنوا. کفش دزد جاکفشی دزد میشود وصندوق دزد گاوصندوق دزد میشود.

  12. ای بابا یک ماشین ۷شبانه روز تو کوچه خونه ما وایساده بود بیدله ،زنگ زدم ۱۱۰گفتم بیایید جمعش کنید تو دست وپامونه گفت بگرد محله بیدله صاحبش پیدا کن بعد پیدا نشد فردا زنگ بزن خلاصه بعد چهارروز زنگ زدن مکرر آقایون اومدند استعلام گرفتند ماشین دزدی از آب دراومد بعد یک شب جرثقیل اومد بردش پارکینگ

  13. جناب حیدری هرموقع دزد این طلا ها گرفتن شما برید کفشاشون رو در بیارید?
    صندوق صدقات عیبی نداره واسه خودشون،شاید مستحق باشن?

  14. تنها راهش اینه که شهروندان به محض دیدن دزد یه گلوله بزنن وسط مخش. والسلام
    بالاخره دفاع از خودشون محسوب میشه.
    متاسفانه بیشتر دزد ها سرحدی هستند و اونم به خاطر اینه که […] پول شهرشونو به رخ مردم جاهای دیگه میکشیدن و اونا فهمیدن گراشی ها پولدار هستند…
    با این همه، اخلاق بسیاری از گراشی ها طوریه که هنوز رچنه بر و در هستند.

    1. مه تگزازن خال خخخ
      دفاع از خود بره دفاع شخصی یاد بگر نه حمله به اقا دزده خخخخخخخخ
      قضاوت کار قاضیه هر مسجدی بنالزبتم داره.
      چرا اینا نتمیان خونه فقر فقرا بعد کلی جستجو دزدی کنن چرا میرن سر اصل مطلب ؟؟؟؟؟؟
      مثلا رچنه بر و جا چتر باید بکنن که گراش دزی نبه؟ اینم از همی حرفیا وا خخخخ یعنه بهرن گراشنیا دزی بکنن.؟؟؟

  15. سلامٌ قولاً مِن رب رحیم
    ضمن تشکر از گریشنا بابت اطلاع رسانی متذکر شویم که اخبار شما مع الاسف دیر اطلاع رسانی می شود و علارغم اینکه بنده مطلع وقانع هستم که صحت اخبار باید مبین شود وسپس بارگزاری کنید واین خود زمان بر می باشد ولیکن نه این مقدار دیر شدن ،چرا که در چند مورد اخبار شما که به سمع همشهریان می رسانم می فرمایند اووووو…. مال ۲۰روزپیشه یا مال یک هفته پیشه ،
    فلذا این عملکرد زیبایی برای سایت خبری دلنشین شما نیست.

    همیشه موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

30 نظر
scroll to top