بستن

برنامه‌های آ.پ. برای دانش‌آموزان، کنکوری‌ها و مهمانان نوروزی

 هفت‌برکه (گریشنا): صد و سیزدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گراش برای بررسی موضوعات راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی، اسکان مهمانان نوروزی و تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری برگزار شد.

به گزارش دفتر فرماندار، این جلسه به ریاست اصغر فرودی، فرماندار، و با حضور رئیس شورای شهرستان گراش، مدیر آموزش و پرورش، شهردار و سایر اعضا، صبح روز چهارشنبه چهارم اسفندماه برگزار شد.

Shouraye AP (4)

فرماندار: ۴۸۱ میلیون تومان خسارت سیل به آ. پ.

فرماندار گراش در این جلسه با بیان این که سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بهترین شکل کمک به تحول جامعه است، اظهار داشت: «ظرفیت تعلیم و تربیت هر منطقه نشان‌دهنده توسعه آن شهرستان است.» اصغر فرودی خسارت وارد شده به آموزش و پرورش شهرستان گراش در سیل اخیر را ۴۸۱ میلیون تومان اعلام کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش گراش، تعامل و همفکری را زمینه رشد و تعالی جامعه عنوان کرد و گفت: «آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است و نیاز است جلسات به صورت منظم و منسجم برگزار شود و مصوبات به طور دقیق پیگیری و در جلسه گزارش داده شود و از نظر و پیشنهاد عزیزان صاحب‌نظر این حوزه استفاده شود تا شاهد رشد و شکوفایی در این بخش باشیم.» او از رضایی، مدیر آموزش و پرورش گراش، خواست تا گزارش یک‌ساله تحصیلی در همه ابعاد را ارائه و مورد ارزیابی قرار دهد.

نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان گراش توجه به مناطق روستایی و تقویت زیرساخت‌های مدارس در روستاهای بخش ارد و مرکزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: «آسیب‌ها و نیازهای حوزه تعلیم و تربیت در راستای برقراری عدالت آموزشی در روستاها و مناطق محروم مورد بررسی و پیگیری جدی قرار گیرد.» اصغر فرودی روشنگری و اطلاع‌رسانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه دانش‌آموزی را مهم دانست و افزود: «باید زمینه مشارکت باشکوه و پرنشاط مردم در انتخابات سال آینده را فراهم و با برنامه‌ریزی یک طرح نو برای رای اولی‌ها، مسولیت‌پذیری را در آنها تقویت کرد.» فرودی در بحث کنکور سراسری نیز توصیه کرد: «وضعیت کنکور سراسری با دقت نظر بالاتری نسبت به سال گذشته مورد پیگیری قرار گیرد و دغدغه‌ی ارتقاء شاخصه‌های علمی و انتخاب درست و نیاز شهرستان با حضور کارشناسان و مشاوران به خانوادها و دانش‌آموزان منتقل شود.»

فرماندار گراش همچنین از مدیر آموزش و پرورش و همکاران  فرهنگی او در شهرستان تقدیر کرد و گفت: «امسال آموزش و پرورش در دهه مبارک فجر با شور و نشاط مضاعف حضور پیدا کرد و خوشبختانه در ارائه‌ی بخشنامه‌ها و اجرای برنامه‌های مختلف شاهد تحول هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد.»

رضایی: ساخت اردوگاه در گراش و ارد و فداغ ضروری است

ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش گراش، در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد: «ده‌ها برنامه و طرح‌های تحولی در حوزه معاونت پرورشی در حال اجراست. هدف آموزش و پرورش تربیت متوازن همه ابعاد دانش‌آموزی است.»

رضایی در حوزه پشتیبانی نیز از کلنگ‌زنی دو طرح آموزشی و پرورشی خبر داد و افزود: «به زودی کلنگ ساخت نمازخانه در دهستان فداغ و مدرسه شش‌کلاسه به مشارکت خیرین در شهر گراش به زمین زده خواهد شد.» مدیر آموزش و پرورش گراش راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی را در راستای استانداردسازی محل اردو و تفریح دانش‌آموزان مدارس عنوان کرد و گفت: «ساخت اردوگاه در سه نقطه شهرستان شامل شهر گراش، ارد و دهستان فداغ ضروری است.»

او از همکاری آموزش و پرورش با معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش در راستای تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و ارتقاء شاخصه‌های بهداشت و سلامت در مدارس سطح شهرستان خبر داد و افزود: «در این حوزه برنامه‌های خوبی در حال اجراست که امیدواریم بهبود وضعیت بهداشتی را در آینده شاهد باشیم.» رضایی همچنین از تحصیل ۵۷۶ دانش‌آموز اتباع خارجی در شهرستان خبر داد. او بهره‌گیری از مشاوران خبره در شهرستان و ارائه مسائل آموزشی برای دانش‌آموزان و خانواده ها را از دیگر موارد انجام شده عنوان کرد.

Shouraye AP (5)

هرمزی: لزوم استفاده از خلاقیت جوانان

عبدالرضا هرمزی، رئیس شورای اسلامی شهرستان گراش، با بیان این که همه باید با ارائه‌ی الگوهای مناسب و با برنامه‌ریزی به ارتقاء سطح آموزش و پرورش کمک کنیم افزود: «استفاده از خلاقیت جوانان و دانش‌آموزان به روند اجرایی برنامه‌ها سرعت می‌بخشد.»

غلامعباس زارع، شهردار گراش، نیز از طراحی المان هنری در بلوار معلم و مدرسه سیدالشهدا در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق مولفان و ناشران با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: «توسعه فرهنگی با توجه به کتاب و مطالعه محقق می‌شود و شهرداری در این راستا اقدامات خوبی انجام می‌دهد.»

در این جلسه، اعضای شورای آموزش و پرورش راهکارها و پیشنهادهای خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند و تصمیماتی نیز گرفته شد. تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری سال گذشته و امسال، پیگیری راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی، سامان‌دهی محل اسکان مهمانان نوروزی، و تخصیص اعتبارات دولتی در سال آینده برای تجهیز محل اسکان، به عنوان مهم‌ترین مصوبات این جلسه مطرح شد.

در پایان این جلسه نیز لوح تقدیری از طرف مرضیه گرد، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، به اعضای شورای آموزش و پرورش اهداء شد.

Shouraye AP (8)

5 نظر

  1. الان سطح سواد بعضی از این اقایون بگین تا بخندیم . و چ مدرکی از چ دانشگاهی دارن زمان خودشون نفر چندوم کنکور شده ان برنامشون چیه؟؟
    جمعشون کنید
    تنها کسی که مخلصانه و بدون هیچ چشم داشتی واسه بجه ها کنکوری زحمت میکشه اقای ناصری عزیز و دوست داشتنیه . خدا قوت افای ناصری در پناه حق
    بعضیام تا دوتا جلسه میشه میپرن وسط که یه موقع از عکس جا نیوقتن .

      1. یکی از حاضرین،اقای یوسف مهیایی هست، دبیر ریاضی بسیار توانا که چند ساله تو سمت امور تربیتی اداره اموزش پرورشه، خدا حفظش کنه که خیلی مخلصانه زحمت میکشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top