- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

۱۵۰۰ نهال نارنج و ابریشم برای روز درختکاری

هفت‌برکه (گریشنا): امروز ۱۵ اسفند به مناسبت روز درختکاری، و با شروع هفته منابع طبیعی هفت هزار نهال کاشت و توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، پانزدهم اسفند روز ملی درختکاری است. به همین مناسبت، شهرداری گراش با همکاری اداره‌ی منابع طبیعی هزار و پانصد نهال نارنج و ابریشم و ۵۵۰۰ نهال آکاسیا، کنار، ناترک، بادام کوهی و درمان عقرب را برای کاشت و توزیع بین مردم در نظر گرفته است.

صبح امروز ساعت ۹، زارع، شهردار گراش؛ فضلی، بخشدار مرکزی؛ عبدالرضا هرمزی، نایب‌رییس و سخنگوی شورای شهر؛ و دیگر مسئولین شهرستان با حضور در بلوار خلیج فارس، با کاشت نهال روز درختکاری را گرامی داشتند.که در نهایت به همت فضای سبز شهرداری به هریک از حضار گلدان گلی نیز اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گراش، تا به امروز هزار اصله نهال در پارک شهر، بلوارها و دیگر مناطق شهر کاشته شده است، و پانصد نهال دیگر هم برای توزیع رایگان بین مردم و کاشت در پیاده‌روها در نظر گرفته شده است. متقاضیان می‌تواند برای دریافت نهال، به شهرداری، واحد محیط زیست، مهندس عباسی مراجعه و نهال‌ها را دریافت کنند.

روابط عمومی شهرداری در ادامه گفت: «درختان کاشته شده در روز درختکاری امسال، نارنج و ابریشم است. امسال قرار بود که درخت نخل هم کاشته شود و این درخواست را داده بودیم، ولی فعلا نخلی دریافت نکرده‌ایم.»

روابط عمومی اداره منابع طبیعی نیز پیرامون این خبر اضافه می‌کند: هم زمان با مرکز شهرستان در بخش ارد نیز در خیابان صالحین غرس نهال انجام شد.

امروز دانش‌آموزان هنرستان شهید منفرد نیز در مدرسه به کاشت نهال پرداختند.

[1]