- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

برای سهام عدالت عجله نکنید

هفت‌برکه (گریشنا): رونمایی از سامانه سهام عدالت تنها برای مشاهده صورتحساب است و در این مرحله سودی واریز نمی‌شود. فیش صادر شده برای قطعی شدن سهام نیز اختیاری است و ضرورتی ندارد که مردم پرداختی را انجام دهند.

از امروز ۱۷ اسفندماه سامانه سهام عدالت به نشانی http://samanese.ir [1] فعال شده است. افراد با توجه به رقم آخر کد ملی خود در ده روز آینده می‌توانند با مراجعه به سایت از وضعیت سهام عدالت خود مطلع شوند. البته بعد از این ده روز بدون محدودیت می‌توان به سامانه مراجعه کرد.

محمدرضا زائر مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت لارستان در توضیح خود می‌گوید: «این ثبت نام تا چند ماه فرصت داشته و از همه ی مردم استدعا دارم عجله نکرده و در روزهای آتی نیز می‌توانند وارد سیستم شده و نسبت به سهام خود در خصوص آزاد سازی و یا بدهی اطلاع کامل دریافت کنند.»

زائر در مورد فیش صادر شده بعد از مراجعه به سایت گفت: «در صورت وارد شدن به سیستم و پاسخ بدهکاری شخص ملزم به پرداخت تمام بدهی نیست هم می‌تواند مبلغی را از بدهی پرداخت کند و یا اصلا مبلغی را بابت بدهی پرداخت نکند و در زمان آزاد سازی و سود دهی  فقط نسبت به سهم آزاد شده حق تصرف داشته و نسبت به مابقی بدهی یا از سود عاید شده کسر می‌گردد یا خود شخص خریداری می‌کند تا کاملا آزاد گردد. لذا از وارد شدن و پرداخت بدهی و دیگر موارد بدون اطلاعات دقیق خودداری نمایید.»

در این سایت افراد از وضعیت سهام عدالت خود مطلع می‌شوند و دو دهک پایین جامعه بدون پرداختی مالک سهام عدالت خود می‌شوند. افراد دیگر برای قطعی شدن سهام عدالت باید مبلغی را پرداخت کنند اما ضرورتی ندارد پرداخت در این زمان انجام شود. با توجه به این که سودی در حال حاضر پرداخت نمی‌شود توصیه می‌شود افراد مبلغی به عنوان پرداخت اعلام نکنند.

در حال حاضر نقل و انتقال یا برداشت سود سهام عدالت ممکن نیست. مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت لارستان در مورد زمان تقریبی آزادسازی سهام عدالت گفت: «بعد از مجامع تیرماه ۹۶ انشاءالله آزاد سازی می‌شود و بعد از واریزی که از طرف شرکت‌های بورسی به خصوصی‌سازی گردید سود حاصله به سهامداران پرداخت می‌شود.»

رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو خبری در مورد ارزش سهام عدالت و سامانه مرتبط توضیح داده است. (لینک خبر) [2] شماره تلفن ۸۳۳۳۸ نیز آماده پاسخگویی ۲۴ ساعته به سهامداران عدالت است.

[3]