- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

جشنواره هنرهای رادیویی به سال آینده موکول شد

هفت‌برکه (گریشنا): نخستین جشنواره هنرهای رادیویی لارستان که قرار بود در اواخر اسفندماه برگزار شود، به اوایل سال جدید موکول شد.

محمدعلی شامحمدی، رییس انجمن گویندگی و دوبلاژ لارستان در گفتگو با هفت‌برکه با اعلام این خبر افزود: «با تشکر از تمامی هنرمندان عزیزی که آثار خود را به نخستین جشنواره هنرهای رادیویی لارستان ارسال کرده‌اند، باید به اطلاع برسانم با نظر رییس محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، شرایط برای برگزاری جشنواره در زمان اعلام شده فراهم نیست. ضمن داوری آثار رسیده، تا فراهم شدن شرایط، مقرر شد این جشنواره در فروردین‌ماه و پس از تعطیلات عید نوروز انجام شود. تاریخ قطعی برگزاری جشنواره متعاقبا اعلام خواهد شد.»

شامحمدی درباره‌ی آثار ارسال شده به بخش‌های مختلف جشنواره توضیح داد: «بیش از ‌صد اثر برای دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. جشنواره به چهار بخش گویندگی، نویسندگی، تولیدات رادیویی و بخش آزادِ گویش محلی تقسیم شده است. در بخش گویندگی ما چهار متن را در اختیار شرکت‌کنندگان گذاشتیم که عبارت بودند از متون اخبار، محاوره، نمایش رادیویی و شعری از بوستان سعدی. تاکنون نزدیک به هفتاد شرکت‌کننده در بخش گویندگی داشتیم، که نتیجه گزینش را تا آخر اسفند در سایت اعلام خواهیم کرد. در بخش تولیدات رادیویی یا نمایش رادیویی نیز شش اثر به جشنواره رسیده است. برای این بخش، داستان کیخسرو و سهراب از کتاب شاهنامه فردوسی انتخاب شده بود. در بخش گویش محلی نیز هنرمندان اشعار خودشان را به صورت فایل صوتی برای جشنواره ارسال کردند. نه اثر از شهرهای لار، گراش و خنج به دبیرخانه جشنواره رسیده است، که نتیجه گزینش این بخش نیز تا آخر اسفندماه در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان اعلام خواهد شد.»

دبیر جشنواره هنرهای رادیویی هیات داوران جشنواره را نیز شامل دکتر احمد جولایی، مدیر کارشناس شبکه فرهنگ رادیو؛ میلاد نورانی، از رادیو هشت مشهد؛ و نوید نیکار، از خوانندگان و گویندگان و مدرس صداسازی از فارس معرفی می‌کند و می‌افزاید: «با توجه به این که در بخش آزاد و غیررقابتیِ گویش محلی، یکی از داورها باید بومی باشد، احتمالا یک نفر از بزرگواران منطقه از لارستان به جمع داوران اضافه شوند.»

رییس انجمن گویندگی و دوبلاژ لارستان ضمن تشکر از روابط عمومی اداره ارشاد لارستان به خاطر همکاری با انجمن گویندگی، شکیبایی هنرمندان را برای برگزاری این جشنواره می‌ستاید: «این جشنواره در نوع خود یک کار جدید و نوپاست، چون بعد از شیراز، ما چنین جشنواره‌ای در دیگر شهرستان‌های فارس نداشته‌ایم. با راه‌اندازی انجمن گویندگی لار، بنیان این جشنواره را نیز گذاشتیم، و با همت آقای رفعت حقیقی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد لارستان، این کار عملی شد. الآن هم این نهال دارد بزرگ‌تر می‌شود و به سرانجام می‌رسد و خدا را شکر استقبال خیلی خوبی هم شد. امیدوارم جشنواره‌ی پرباری باشد.»

محمدعلی شامحمدی درباره برنامه‌های آینده انجمن نیز گفت: «از اردیبهشت سال جدید، یعنی بعد از جشنواره، اگر هنرآموزان استقبال کنند، کلاس‌های دوبلاژ با مدرس از تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به صورت یک هفته در میان برگزار خواهد شد. امیداوریم بتوانیم از فروردین کار تبلیغات کلاس‌ها را شروع کنیم.»

[1]