- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

همه‌ی نهال‌های هفته درختکاری از ریشه کنده شد

هفت‌برکه (گریشنا): هنوز ریشه‌ی نهال‌هایی که خانواده‌های گراشی در تنگ آب کاشتند در خاک محکم نشده بود که افراد ناشناسی با در آوردن این نهال‌ها از خاک، فرصت رشد و جوانه زدن را از آنها گرفتند. این افراد تابلوی سبز رنگی را که روی آن نوشته شده بود «محل احداث پارک جنگلی گراش» نیز از جا کندند، تا ظن ادعای مالکیت یا به عبارتی زمین‌خواری را تقویت کنند.

چند روز پیش، در ششمین روز از هفته منابع طبیعی و به ابتکار اداره منابع طبیعی، خانواده‌های گراشی در یک برنامه درختکاری در تنگ آب، از بین نهال‌های کنار و بادام کوهی یک نهال را انتخاب کردند و در زمین کاشتند و کارت ثبت نهال را از طرف اداره دریافت کردند. (درختکاری خانوادگی در تنگ آب [1]) اما نهال‌های کاشته شده، فرصت زیادی برای زندگی نداشتند. افراد ناشناسی علاوه بر این که همه نهال‌ها را از زمین درآوردند، تابلوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری را نیز از جا کنده و با خود برده‌اند.

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گراش می‌گوید: «با این حساب، این گمانه‌ها که شاید در اثر بی‌توجهی دامداران، این نهال‌ها طعمه گله شده‌اند، و یا این که نهال‌ها دزدیده شده‌اند، غیر قابل قبول به نظر می‌رسد. با توجه به این که فردی ادعای مالکیت این زمین‌ها را دارد و پیش از این نیز اقدام به تصرف این زمین‌ها کرده است، می‌توان حدس زد که زمین‌خواران انگیزه بیشتری برای این کار داشته‌اند.»

روابط عمومی اضافه می‌کند: «منابع طبیعی سند این زمین را دارد و بدون شک این زمین به نام دولت است، اما فردی ادعای مالکیت این زمین را دارد. در واقع همه چیز برای ما روشن است و می‌دانیم همه این اتفاق‌ها از کجا آب می‌خورد، اما برای به راه انداختن پرونده قضایی آن دنبال مدرک و سند معتبر هستیم تا بتوانیم با دلیل، ادعای خودمان را ثابت کنیم.»

این عکس زمان نصب تابلوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری را نشان می‌دهد:

[2]

و در این عکس می‌توانید همان نقطه را از همان زاویه بعد از درآوردن تابلو ببینید:

[3]

این خبر در سایت تسنیم [4]نیز به نقل از گریشنا منتشر شد.

در این جا هم عکس‌هایی ببینید از درآوردن نهال‌های کاشته شده از زمین: