بستن

کاروان مِهر درخشان به سوی آفتاب هشتم

هفت‌برکه (گریشنا): سومین کاروان «طرح مهر درخشان رضوی» با حضور ۱۹۰ زائر از شهرستان گراش به مشهد مقدس اعزام شد.
همه ما شاید یک بار، شاید چند بار و شاید ده‌ها بار به مشهد مقدس و حرم امن رضوی حضرت امام رضا (ع) رفته باشیم؛ ولی هستند افرادی که هنوز این سفر قسمت‌شان نشده است و در آرزوی این زیارت هستند. در طرح مهر درخشان رضوی، زائرین «مشهد اولی» که پیش از این توفیق زیارت ثامن‌ الحجج امام رضا (ع) را به دلیل عدم بضاعت مالی نداشته‌اند، به زیارت امام هشتم می‌روند و با متنعم شدن از سفره‌ی متبرک حضرت رضا (ع) و شرکت در ویژه‌برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی، سه روز مهمان آستان قدس رضوی هستند.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، اولین کاروان طرح مهر درخشان رضوی از گراش، بیست و هفتم آذرماه ۹۵ به راه افتاد. در این کاروان، ۴۴ زائر به مشهد مقدس سفر کردند. استقبال خوب از این سفر باعث شد در کاروان دوم، که بیست و سوم بهمن‌ماه اعزام شد، تعداد زائرین مشهد مقدس به ۹۴ نفر در قالب دو دستگاه اتوبوس برسد. کاروان سوم هم نوزدهم اسفندماه با ۱۹۰ زائر در قالب چهار دستگاه اتوبوس اعزام شد تا پایان سال خوشی را برای زائرین فراهم کند. این طرح در گراش با سرپرستی محمدعلی شامحمدی، مدیر کانون فرهنگی روایت آفتاب؛ و محمد رستم‌پور، مدیر اجرایی کاروان، اجرا می‌شود.

محمدعلی شامحمدی در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه گفت: «این طرح برای افرادی است که به دلیل عدم بضاعت مالی تا به حال موفق به زیارت امام رضا (ع) نشده‌اند. تا به امروز ۳۲۸ زائر در سه بخش به مشهد مقدس اعزام کرده‌ایم و کاروان چهارم ان شاء الله در فروردین‌ماه سال جدید اعزام می‌شود.» او اضافه می‌کند: «این فعالیت ادامه‌ی برنامه‌های کانون فرهنگی روایت آفتاب در تعامل با آستان قدس رضوی است. این تعامل در نتیجه‌ی برگزاری دو همایش بزرگ رضوی با عنوان هشتمین آفتاب شکل گرفته است.»

شامحمدی در خصوص این طرح به خبرنگار رادیو فرهنگ نیز گفت: «به طور متوالی، توسط آستان قدس رضوی با مشارکت کانون روایت آفتاب و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه و امام جمعه گراش و افراد خیر و نیکوکار این شهرستان، افرادی را که تا به حال و یا سال‌هاست موفق نشده‌اند به زیارت حرم رضوی بروند، در این طرح مشارکت داده می‌شوند. این نیز فرصتی است تا ما این قدم خیرخواهانه و معنوی را در پایان سال جاری و شروع بهار دیگر برای شاد کردن این عزیزان واجد شرایط برداشته باشیم. زیارت حضرت امام رضا (ع)، حضور در نمایشگاه حکایت آفتاب و بازدید از موزه‌های حرم که به سرپرستی محمد رستم‌پور دبیر اجرایی این کانون برگزار گردیده، از جمله برنامه‌هایی بود که برای زائرین در نظر گرفته شده است.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. هزینه برای هر نفر چقدر هست؟ اگه کسی بخواد توی این طرح مشارکت کنه و کمک هزینه تعدادی افراد رو متقبل بشه باید به کجا مراجعه کنه؟ اگه شماره تلفن بدید ممنون میشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top