بستن

شورای سالمندان در اداره بهزیستی تشکیل شد

هفت‌برکه (گریشنا): دومین جلسه فصلی شورای سالمندان شهرستان گراش در اداره بهزیستی تشکیل شد.

سالمندان به توجه زیادی نیاز دارند. اما تنها مراقبت جوان‌ترها از آن‌ها کافی نیست. یادتان باشد اگر به سن پیری رسیدید، خودتان هم مواظبت از خودتان را فراموش نکنید. اما در گراش چه کارهایی برای سالمندان انجام داده‌ایم؟ چه چیزهایی برای آن‌ها مفید و یا چه چیزهایی برای آن‌ها مضر است؟ مصرف قلیان، استفاده از غذاهای پرکلسترول و پرچربی، کار سنگین، عادات رفتاری نامناسب، استفاده نکردن از مبل و صندلی و … چند سالمند دور و اطراف خود دارید که این عادت‌های خطرناک را دارند؟ فعالیت‌های شورای سالمندان زیر نظر اداره‌ی بهزیستی در بهتر و سالم‌تر زندگی کردن سالمندان نمی‌تواند بی‌تاثیر باشد. گزارش دومین جلسه شورای سالمندان را به قلم سلیمانی، روابط عمومی اداره‌‌ی بهزیستی، بخوانید.

سه‌شنبه، بیست و چهارم اسفندماه، پیرو مصوبات دستورالعمل شورای سالمندی و هماهنگی‌های صورت گرفته بین اداره بهزیستی و فرمانداری گراش و با دعوت از اعضای شورای سالمندی، دومین جلسه شورا برگزار شد. تشکیل بانک اطلاعاتی جامع سالمندان شهرستان با محوریت مکانی شورای شهر، شناسایی سالمندان روستایی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، پیگیری تشکیل کانون جهاندیدگان با همکاری شورای شهر، و تشکیل کانون بازنشستگان، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بعد از تایید و بحث و تبادل نظر اعضا بود.

علی اکبر غلامی، رئیس اداره بهزیستی، بعد از تشکر از حضور اعضا و خوش‌آمدگویی، به اهمیت موضوع شورای سالمندان، اهداف، وظایف و رویکردهای این شورا اشاره کرد. غلامی در ادامه به بیان مصوبات جلسات قبل و برخی اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداخت. سپس هر کدام از اعضا، پیرو مصوبات جلسه قبل، به اداره و نهاد خود گزارش عملکرد ارائه دادند. در ادامه این جلسه موضوعاتی از قبیل تکریم و سلامت سالمندان، انجام اقدامات آموزشی و فرهنگی با هدف اصلاح برخی عادات و رفتارهای عمومی در میان سالمندان شهرستان، که از جمله عوامل مضر در سلامت سالمندان است، مطرح شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top