- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

فرمان آغاز انتخابات شورای پنجم صادر شد

گریشنا (هفت‌برکه): با انتشار «آگهی ثبت‌ نام» روند قانونی برگزاری انتخابات پنجمین دوره‌ شوراهای شهر اسلامی شهر و روستا آغاز شد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده ستاد انتخابات شهرستان گراش، ثبت‌ نام انتخابات شورای اسلامی شهر گراش به مدت هفت روز، از ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ تا ۶ فروردین ۱۳۹۶ انجام می‌شود. داوطلبان می‌توانند در این مدت برای ثبت‌ نام در ساعت اداری به فرمانداری گراش مراجعه کنند.

داوطلبان نامزدی انتخابات شورای شهر با توجه به جمعیت ۳۵ هزار نفری گراش باید حداقل دارای مدرک کارشناسی (لیسانس) و ۲۵ سال سن باشند. اعضای شورای اسلامی شهر باید در محدوده شهر گراش سکونت داشته باشند و تغییر محل سکونت باعث سلب عضویت آن‌ها از شورای شهر خواهد شد.

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، به همراه دیگر مدارک ثبت‌ نامی، الزامی است. در این اطلاعیه افراد دارای سمت‌های دولتی که محروم از عضویت در شورا هستند مشخص شده است.

به جز شهر گراش، انتخابات شورای اسلامی روستا در ۱۱ روستای بخش مرکزی نیز برگزار می‌شود. آگهی ثبت‌ نام انتخابات شورای اسلامی برای روستاهای فداغ، محمدزینا، کنگ و ریشه، فاریابی، کنار زیارت در دهستان فداغ و روستاهای خلیلی، لب‌اشکن، بشیرآباد، حسین‌آباد، پشت‌پری، تنگ‌خور در دهستان خلیلی صادر شده است.

[1]

[2]