بستن

تجسم هنرهای شهرستان در جشنواره ریحانه‌النبی

هفت‌برکه (گریشنا): هنرمندان گراشی با ارائه ۴۰ اثر هنری در جشنواره ملی ریحانه‌النبی مهر شرکت کردند.

همایش ملی ریحانه‌النبی(س) اسفندماه امسال به میزبانی شهرستان مهر برگزار می‌شود. به گزارش محمد هنرپیشه روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، این همایش از ۲۳ اسفند با برگزاری جشنواره قرآن و عترت با عنوان سفیران آسمانی آغاز و در آن از بزرگان و ستارگان قرآنی کشور تقدیر شد.

در این جشنواره، هنرمندان گراشی ۴۰ اثر نفیس خود را در تکنیک‌های مختلف تجسمی همچون تذهیب، منبت، معرق، مشبک، نقاشی، خوشنویسی و تابلو فرش ارائه کرده‌اند. همچنین در غرفه‌ی گراش، علی‌اکبر فداغ‌مسکن، هنرمند معلول حرکتی، هنر معرق‌کاری را به صورت زنده برای بازدیدکنندگان اجرا می‌کند.

شهین‌دخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان؛ و بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ از جمله بازدیدکنندگان نمایشگاه جشنواره بودند که از کارهای علی‌اکبر فداغ‌مسکن تقدیر کردند.

همچنین علی‌اصغر فرودی، فرماندار گراش؛ و مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره ارشاد گراش، نیز با حضور در نمایشگاه، با هنرمندان گراشی دیدار و از آن‌ها تقدیر کردند.

در ادامه جشنواره ملی ریحانه‌النبی قرار است به آثار برتر، جایزه ادبی ریحانه اهدا شود. برگزاری همایش قرآن و عترت از منظر اسلام‌شناسان ایران و جهان در روزهای ۲۵ و ۲۶ اسفند از برنامه‌های مهم این جشنواره بود. جشنواره ریحانه‌النبی تا ۲۹ اسفندماه در شهر مهر ادامه دارد.

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top