- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

افتخار تازه مسلم پورشمسی: نفر دوم سوگواره سفینه‌النجاه

هفت برکه (گریشنا): مسلم پورشمسی در نخستین سوگواره ملی رسانه‌ای «سفینه‌النجاه» در بخش عکس به مقام دوم رسید.

[1]مسلم پورشمسی، عکاس مطرح گراشی، در گفت‌وگو با خبرنگار هفت برکه، گفت: «معمولا با جستجو در گوگل از فراخوان‌های عکاسی در سراسر کشور مطلع می‌شوم و در آن شرکت می‌کنم. خوشبختانه توانستم در سوگواره ملی رسانه‌ای سفینه‌النجاه به مقام دوم برسم. توقعی که از مسئولین شهر دارم توجه و تقدیر از تمام هنرمندان شهر برای دلگرم شدن سایر هنرمندان است. البته بار دیگر تاکید می‌کنم که همه‌ی هنرمندان در تمام رشته‌های هنری نه تنها عکاسان.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم [2] از گرگان، مصیب کوهی مشایخ، دبیر سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه، در مراسم اختتامیه اظهار داشت: «این سوگواره در بخش‌های تک‌عکس، مجموعه عکس و عکس تلفن همراه و بخش فیلم کوتاه، مستند و نماهنگ برگزار شد و نفرات برتر در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی معرفی شدند.»

وی افزود: در مجموع ۲ هزار و ۲۵۶ اثر در ۳ بخش فیلم مستند، نماهنگ و عکس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۱۵۶ اثر در بخش فیلم و نماهنگ و ۲ هزار و ۱۰۰ اثر در بخش عکس بوده است. در بخش عکس علی ابک مقام اول را کسب کرد و مسلم پورشمسی و مرتضی حسن آخوندی به ترتیب موفق به کسب عنوان‌های دوم و سوم شدند.

دبیر سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه تصریح کرد: این سوگواره در موضوعات معرفی شخصیت و جایگاه امام حسین(ع) و اهداف قیام عاشورا، حضور ملیت‌های مختلف از سراسر جهان در پیاده‌روی اربعین، جلوه‌های مبارزه با استکبارستیزی در پیاده‌روی، سختی‌ها و مشکلات مسیر پیاده روی و غیره برگزار شد.

وی افزود: آثار ارائه شده به دبیرخانه این جشنواره از سوی ۱۷۰ شرکت‌کننده از استان‌های خراسان جنوبی، سمنان، تهران، همدان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، کرمان، اصفهان، اردبیل، فارس، کردستان، زنجان، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مرکزی و کربلای معلی ارسال شد.

کوهی اظهار کرد: این سوگواره با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان، معاونت اطلاع‌رسانی و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، موسسه فرهنگی تبلیغی تولیدات رسانه‌ای مُبشر فیلم و موسسه فرهنگی هنری اندیشه پژوهان رسانه برگزار شد.

عکس منتخب مسلم پورشمسی در نخستین سوگواره ملی رسانه‌ای «سفینه‌النجاه»

[3]