بستن

عید امسال بارانی است

 هفت‌برکه (گریشنا): ابرها از عصر امروز، یک‌شنبه ۲۹ اسفند، مهمان آسمان شهر می‌شوند و تا اوایل هفته‌ی آینده، سوغات باران به همراه می‌آورند.

به گزارش هفت‌برکه، محمود آذرآیین، کارشناس هواشناسی، درباره‌ی وضعیت آب و هوای این هفته توضیح می‌دهد: «موج بارشی جدید از یک‌شنبه بعدازظهر وارد منطقه خواهد شد که شدت و پیک فعالیت سامانه برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خواهد بود و به دلیل تشدید بارش‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل تردد دور از انتظار نخواهد بود. برای این موج بیش از ۵۰ میلیمتر شانس بارش وجود دارد.»

اما این پایان کار نیست. بعد از این سامانه، یک سامانه‌ی قدرت‌مندتر هم در راه است. آذرآیین می‌گوید: «اواسط وقت پنج‌شنبه، سامانه‌ی قدرتمندی وارد کشور خواهد شد که برای گراش در روزهای پنج‌شنبه و جمعه با شدت کم، ولی اواخر وقت جمعه و شنبه با شدت زیاد خواهد بود و مجددا شرایط سیلابی شدن منطقه فراهم خواهد شد.» آذرآیین در انتها می‌گوید: «مجموعا برای دو سامانه، شانس بیش از ۱۰۰ میلیمتر برای گراش پیش‌بینی می‌شود.»

در اخطاریه شماره ۳ مدیر کل مدیریت بحران فارس نیز بر آمادگی برای بارش‌های این هفته تاکید شده است. این اخطاریه پیش‌بینی می‌کند: «سامانه بارشی دیگری از روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ به استان نفوذ می‌کند و تا چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ به تناوب کل استان را با بارش باران، رعد و برق و تگرگ تحت تاثیر قرار می‌دهد.» و در ادامه به عنوان هشدار می‌گوید: «با توجه به این که در بارش‌های شدید اواخر بهمن‌ماه امسال، اکثر آبگیرهای طبیعی و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی مملو از آب شده، بارندگی پیش رو با توجه به اشباع بودن زمین باعث ایجاد روان‌آب و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top