بستن

خونه کدیم ۳، جایی که تاریخ به انتظار ایستاده

هفت‌برکه (گریشنا): شش روز از افتتاح خونه کدیم ۳ می‌گذرد و بازدید از خانه شهیدان عظیمی (موزه مردم‌شناسی شهرستان گراش) تا دهم فروردین ادامه دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز موفق به رفتن به خونه کدیم ۳ نشده‌اید، لذت قدم زدن در فضای آرام و دل‌پذیر با بوی کاه‌گل باران‌خورده که اصالت و ریشه‌دار بودن را به نمایش گذاشته است، از دست ندهید. اتاق‌های این خانه تبدیل به موزه‌ای از آداب و رسوم، صنایع و اسناد مهم از گذشته‌ی مردم گراش شده است، و تاریخ را ایستاده در مقابل شما مجسم می‌کند.

در کنار طرح خونه کدیم ۳، ویژه برنامه‌هایی نیز هر شب ساعت ۲۰ در این مکان برگزار می‌شود که پخش زنده‌ی آن را می‌توانید از صفحه اینستاگرامی به آدرس Gerash.info/Instagram ببینید یا از طریق این آدرس Gerash.info/Radio آن را بشنوید. کانال تلگرامی Gerashinfo هم برای اطلاع‌رسانی درباره ویژه‌برنامه‌ها ساخته شده است. علاقه‌مندان به این طرح، عکس‌های خود را با هشتگ #خونهکدیم۳ در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

بعد از آیین آغازین طرح خونه کدیم ۳ در شب اول، ویژه برنامه‌ی لالایی‌های گراشی در شب دوم با استقبال زیادی روبه رو شد. اجرای زنده آیین کلاه‌کَنی لطیفی از دیگر ویژه‌برنامه‌های دیدنی خونه کدیم ۳ بود. «از خونه کدیم تا جامعه امروز» با حضور دکتر فاطمه پورشمسی (پزشک خانواده)، خانم کاملی (مدیر فنی تیم هندبال بانوان شهید چمران لارستان) و سوسن باختر (دارنده مدال کشوری در رشته اسکیت) برنامه‌ای بود که به مناسب سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن اجرا شد. اما طوفان و باد و باران دیشب مانع برگزاری ویژه‌برنامه «ایستاده در تاریخ» و گفت‌وگو با دکتر حاج علی‌اکبر محمدی، همرزم شهید علی‌اکبر عظیمی، به مناسبت آغاز سال نو شد. این برنامه فردا شب، دومین فروردین، ساعت ۲۰:۳۰ برگزار خواهد شد. در برنامه امشب خونه کدیم با عنوان «فرهنگ وقف و حاج اسدالله»، عبدالعلی صلاحی با حیدرقلی‌خان بذرافشان گفت‌وگو می‌کند.

محمد رستم‌پور،فاطمه آتشی و محمد امین نوبهار تصویرهایی از ویژه‌برنامه‌های احراشده در خونه کدیم ۳ را ثبت کرده‌اند.

 

 

 

3 نظر

    1. خیابان امام، خیابان شهیدان عظیمی (کنار مسجد ولی عصر یا همان مسجد حوض)، خیابان هفت‌برکه (همان خیابان پشت حسینیه اعظم).
      یا خیلی ساده‌تر:
      پشت مسجد حوض.
      اگر بروید آنطرف‌ها، خیلی راحت پیدایش می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top