بستن

نامزدهای شوراپنجم: علی عظیمی

هفت‌برکه (گریشنا) – خبر تکمیل شده: علی عظیمی اولین مهندس عمرانی است که امسال پا به عرصه‎‌ی رقابت‌های انتخاباتی شورای شهر گراش می‌گذارد.

به گزارش هفت‌برکه، علی عظیمی امروز پنجم فروردین برای نامزدی در انتخابات شورای پنجم ثبت نام کرد. او در دوره‌ی سوم شورای اسلامی شهر نیز به عنوان کاندیدا حضور داشت و با حدود دو هزار و سیصد و هشتاد رای، نهم شد.

علی عظیمی مدرک کارشناسی عمران دارد و تا چند ماه دیگر کارشناسی ارشدش را نیز در همین رشته، گرایش سازه‌های هیدرولیکی، خواهد گرفت. او پانزده سال به عنوان ناظر با نمایندگی دفتر مهندسی گراش همکاری داشته است، و عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس هم هست. عظیمی از موسسین و پیشکسوتان مجمع‌القران گراش از بدو تاسیس تا سال ۱۳۷۰ بوده است. او از زمان ثبت رسمی مجمع‌القران در سال ۷۲ تا کنون نیز با مجمع‌القران همکاری داشته است.

عظیمی متولد سال ۱۳۵۴ است. او می‌گوید: «این افتخار را هم داشتم که یازده سال به عنوان معلم مدارس گراش به صورت حق‌التدریس در خدمت دانش‌آموزان باشم.»

او با اشاره به این که نیاز است کارهای شهرداری فنی‌تر و مهندسی‌تر پیش برود، گفت: «به همین خاطر احساس کردم یک مهندس عمران مورد نیاز شورا است، چرا که شورا نسبت به بقیه‌ی ارگان‌ها تعامل بیشتری با شهرداری دارد.»

حمیدرضا عظیمی، یکی از نامزدهای شورای شهر در دوره قبل، برادر کوچک‌تر علی است. احمد عظیمی، نامزد دیگر دوره قبل، پسر عموی او است.

حضور یک مهندس عمران در انتخابات شورای پنجم در حالی صورت می‌گیرد که جامعه‌ی مهندسین زیاد دل خوشی از حضور در انتخابات شورای شهر در دوره‌های گذشته نداشتند. در گزارشی که پیش از این در هفت‌برکه منتشر شد (اینجا)، چهار تن از مهندسینی که در دوره‌های قبل نامزد شده بودند، عقیده داشتند مردم به مهندسین و متخصصینی که می‌توانند کمک‌حال شهرداری باشند زیاد اعتماد ندارند و ملاک‌های دیگری برای آن‌ها مهم است.

مهندس علی عظیمی اما با ثبت‌نام در پنجمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر می‌خواهد یک بار دیگر شانس مهندسین را برای ورود به شورای اسلامی شهر امتحان کند.

 

? سوابق کاری و تحصیلی:
علی عظیمی فرزند عبدالحسین
متولد ۱۳۵۴/۱۰/۱ گراش
✅اخذ مدرک کارشناسی عمران در سال ۱۳۷۹-دانشگاه آزاد اسلامی واحد لار
✅اخذ مدرک کارشناسی ارشد عمران-گرایش سازه های هیدرولیکی-دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد
✅دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی ساختمان، پایه دو نظارت
✅عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس از سال ۱۳۸۰
✅عضویت در هیات رئیسه دفتر نمایندگی شهرستان گراش در دوره ی اول
✅مهندس ناظر پروژه ی زیبای مسکن مهر بسیجیان گراش
✅مهندس ناظر ساختمان های گراش از سال ۱۳۸۰ و ناظر مقیم جایگاه های CNG گراش ،اوز و لار
✅احداث واحدهای مسکونی در مشهد مقدس، جهت همشهریان به منظور زیارت بارگاه رضوی
✅عضو هیئت موسس مجمع القرآن در سال ۱۳۷۰
✅خدمت در آموزش و پرورش گراش به مدت ۱۱سال، از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۴

? برنامه های آینده :
✅نظارت دقیق تر و فنی تر بر پروژه های عمرانی شهرداری به منظور اولویت دهی به تولیدکنندگان گراشی و تلاش در جهت جلوگیری از اجرای پروژه های غیر ضروری و غیر فنی در راستای اقتصاد مقاومتی
✅پیگیری طرح هدایت و جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب های شهری و ساماندهی آن ها
✅ارائه ی پیشنهاد و پیگیری حل معضل پارکینگ حاشیه ی خیابان امام خمینی از طریق ایجاد مکانیزم کارت پارک
✅پیگیری اجرای کمربندی شمال شهر به عنوان یک اولویت مهم با همکاری ادارات ذی ربط
✅جلوگیری از تک روی در شورا و احترام به خرد جمعی
✅ارزیابی مستمر کارایی ادارات علی الخصوص روسای ادارات و دخالت در انتخاب آن ها در حد وظایف و قوانین موجود
✅اولویت بندی کارهای عمرانی شهرداری

? مهندس علی عظیمی:
حضور در شورای شهر برایم آرزو و هدف نیست، اما کسب اعتماد مردم شهرم  برایم افتخار است.

?ستاد تبلیغاتی مهندس علی عظیمی?
[

? تعریف شورای ایده آل:
شورا ترکیبی از افراد با تخصص های مختلف است که هر فرد با توجه به اولویت خود این ۵ کرسی را پر خواهد کرد. اما شورای ایده آل برای پیشرفت و آبادانی یک شهر معمولا شامل:

✅یک مهندس در حوزه ی فعالیت های عمرانی
✅یک پزشک در حوزه ی سلامت
✅یک فعال اجتماعی با تجربه و شناخته شده برای ارتباط با سمن ها و NGOها
✅و …
✅و … است.
این افراد می توانند با هم فکری و انسجام و تشکیل کارگروه ها و در آخر سپردن کار به کاردان در هر زمینه به آبادانی شهر دست یابند.

? خوب است بدانیم که:
✅واحدهای عمرانی، یکی از بخش های اساسی شهرداری هاست و مسئولیت مستقیم نظارت بر پروژه های عمرانی سطح شهر را بر عهده دارد. هرگونه قوت یا ضعف در ارائه ی خدمات عمرانی که بیش از ۶۰ درصد برنامه های شهرداری ها را در بر می گیرد تاثیرات بسزایی بر کیفیت توسعه ی فیزیکی شهرها دارد. بر طبق این، حضور یک مهندس عمران یا معماری برای نظارت بهتر بر این فعالیت ها و جلوگیری از هدر رفت بودجه ی شهری به دلیل عدم تخصص و نظارت کافی مسئولین و اعضای شورا، امری کاملا ضروری و عقلانی است.
✅اگر بودجه ی مصوب شهرداری گراش به طور مثال در یک سال ۱۲میلیارد باشد، حدود ۷.۲میلیارد آن بودجه عمرانی است که به راحتی می توان حدود ۱۰تا ۲۰ درصد اتلاف سرمایه را با نظارت بیشتر و دقیق تر و فنی تر توسط متخصص امر کاهش داد و به کیفیت بالاتری رسید و این موفقیت بزرگی است.

?ستاد تبلیغاتی مهندس علی عظیمی

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

scroll to top