بستن

در پنج روستا تعداد داوطلبان به حد نصاب نرسیده است

هفت‌برکه (گریشنا): «در هفت‌ روستای بخش مرکزی تعداد داوطلبان نامزدی در انتخابات شورای روستا به حد نصاب رسیده است، و در سه روستای دیگر، تنها یک نفر تا رسیدن به حد نصاب فاصله است. در دو روستا هم تا رسیدن به حد نصاب فاصله زیادی هست.» این خبر را عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی گراش، در مصاحبه‌ای با هفت‌برکه امروز پنجم فروردین، یعنی یک روز مانده به پایان مهلت ثبت نام، مطرح می‌کند.

بخشدار مرکزی گراش درباره روستاهای این بخش توضیح می‌دهد: «دوازده روستای بخش مرکزی واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها هستند. از مجموع این روستاها در دو روستای فداغ و خلیلی، شورای پنج‌نفره؛ و در بقیه شوراها، سه عضو حضور خواهند داشت.» فضلی در مورد تعداد نفرات برای رسیدن به حد نصاب برگزاری انتخابات، نیز می‌گوید: «طبق قانون انتخابات شوراها، اگر تعداد داوطلبان یک نفر از تعداد اعضا اصلی مورد نیاز شوراها بیشتر باشند باید انتخابات را برگزارکرد.»

فضلی درباره‌ی تعداد ثبت نام‌کنندگان برای شورای روستاها می‌گوید: «تا پایان روز شنبه پنجم فروردین‌ماه و یک روز مانده تا اتمام مهلت ثبت نام، ۴۴ نفر داوطلب جهت رقابت در انتخابات شوراهای بخش مرکزی ثبت نام کرده‌اند. در هفت روستا، تعداد داوطلبان به حد نصاب رسیده است: فداغ ۶ نفر؛ کنار زیارت ۵ نفر؛ کسرالدشت ۴ نفر؛ حسین‌آباد ۴ نفر؛ محمدزینا ۴ نفر؛ کنگ‌وریشه ۵ نفر؛ و فاریاب ۵ نفر. سه روستای لب‌اشکن، پشت پری و بشیرآباد یک نفر تا به حد نصاب رسیدن فاصله دارند. روستاهای خلیلی و تنگ خور به ترتیب دو و صفر نفر داوطلب ثبت‌نام کننده دارند.»

بخشدار مرکزی تاکید می‌کند تشکیل شورا از موارد حیاتی پیشرفت و آبادانی روستاهاست: «از معتمدان و فرهنگیان و بزرگان روستاها می‌خواهیم احساس مسولیت بیشتری کنند و اول به هدف به حد نصاب رساندن تعداد داوطلبان، و دوم جهت افزایش کمی و کیفی داوطلبان که باعث گسترده شدن دایره انتخاب مردم خواهد شد، تلاش کنند. اهمیت تشکیل و فعالیت شورا در هر روستا بر کسی پوشیده نیست و امروزه شورای هر روستا به عنوان بازوی بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و سایر ادارات نقش بزرگی در حل مشکلات و رفع محرومیت‌ها دارند. متاسفانه بعضی افراد ناآگاه که متوجه ارزش وجود شورا نیستند، به دنبال القای این موضوع هستند که بود و نبود شورا تاثیری ندارند. این القای غلط به هر نیتی باشد، در جهت و مسیر هدف کسانی است که همیشه به دنبال کم کردن نقش مردم در مدیریت جامعه بوده‌اند و می‌خواسته‌اند مردم را از کارآمدی نظام مایوس و ناامید کنند.»

با این وصف، فضلی از افراد واجد شرایط درخواست می‌کند تا فردا که مهلت برای ثبت نام هست، برای این کار اقدام کنند: «در این مدت همه‌ی تاکید و سفارش ما به مردم و معتمدین این بود که کار ثبت نام را به روز آخر نیندازند. اکنون که در بعضی حوزه‌ها چنین اتفاقی افتاده است. درخواست ما این است که در اولین ساعات اداری فردا با حضور در فرمانداری شهرستان کار ثبت نام را نهایی کنند.» او در مورد مدارک مورد نیاز برای ثبت نام نیز می‌گوید: «مدرک مورد نیاز در روستاهای فداغ و خلیلی دیپلم، و در بقیه روستاها سواد خواندن و نوشتن است. اعضا شورای فعلی و شوراهای قبلی از شرط مدرک معاف هستند.»

فضلی با این دعوت، سخنانش را به پایان می‌برد: «فردا یک‌شنبه ششم فروردین، مسئولین ثبت نام صبح و عصر تا آخرین ساعات روز، آماده‌ی ثبت نام از داوطلبان هستند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top