بستن

نامزدهای شوراپنجم: فوزیه ناصری

هفت‌برکه (گریشنا) – خبر تکمیل شده: فوزیه ناصری و فاطمه خواجه سومین و چهارمین خانم‌هایی بودند که برای انتخابات شورای شهر گراش نامزد شدند.

در روز آخر ثبت نام برای شورای شهر پنجم گراش، تاکنون سه خانم شرکت کرده‌اند: طیبه جعفریان صبح ثبت نام کرد؛ و فوزیه ناصری کمی قبل از فاطمه خواجه به فرمانداری آمد.

ناصری فرزند عباس متولد سوم آذرماه ۱۳۵۸ است. او خواهر کوچک‌تر محمد ناصری، عضو شورای شهر چهارم است. فوزیه ناصری اولین بار است که وارد رقابت‌های شورا می‌شود. او می‌گوید امیدوار است جامعه بانوان او را به نمایندگی انتخاب کنند. در جواب این که آیا برنامه‌ای برای بانوان دارد، می‌گوید: «من مشاور اولین فرماندار گراش، خواست‌خدایی، بودم و امور بانوان گراش را خودم راه‌اندازی کردم. از نزدیک با مشکلات بانوان در شهر و رستا آشنا هستم.» او از کارنامه‌اش در رسیدگی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در روستاها نیز صحبت می‌کند.

ناصری اکنون معاون پرورشی آموزشگاه شهید عالمی و مدیر آموزشگاه زبان پارس است. او از سال ۱۳۸۰ به آموزش و پرورش وارد شده است، و در چهار سال اول درس تاریخ را در مدارس گراش تدریس کرده است. سمت‌ها کارشناس فرهنگی و هنری و بعد هم آموزشی اداره آموزش و پرورش، و معاونت در مدارس کریمیان و عالمی نیز در کارنامه او دیده می‌شود. او عنوان معلم نمونه گراش را در سال ۱۳۹۴ کسب کرده است. ناصری مدال برنز کونگ‌فو در سطح استانی نیز دارد.

از ناصری یک کتاب تاریخی در سال ۱۳۹۴ منتشر شده است به نام «قیام‌ها و آشوب‌های زمان خلافت حضرت علی (ع) تا روی کار آمدن عباسیان»، و یک کتاب تاریخی دیگر هم در دست انتشار دارد. او مقالاتی نیز با همکاری دوستان تالیف و به کنفرانس‌های مختلف فرستاده است.

کانال پویش مردمی هواداران فوزیه ناصری نوشته است:
?آغاز راه…

?فوزیه ناصری فرزند عباس نجار است. همان پدری که دهه‌هاست در گراش به کار و کوششِ شبانه‌روزی معروف است. همان کسی که فرزندانی را تربیت کرده که چون خود، هم تلاشِ مداوم را سرلوحه‌ی کار خود دارند و هم دغدغه‌ی شهر را دارند و همین چند روز پیش بود که فوزیه ناصری با کسب عنوان «معلم نمونه استان» هم نشان داد در تربیت فرزندان این دیار از هیچ تلاشی فروگذار نیست و هم افتخاری برای شهرستانِ جوان ما آفرید. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تاریخ اسلام از دانشگاه آزاد است و امسال در آزمون دکتری مجاز به انتخاب رشته است.

?قدم در راه معلمی

?او از سال ۱۳۸۰ معلمی را در دبیرستان‌های دخترانه گراش آغاز کرد، در سال ۱۳۸۴ به استخدام رسمی آموزش‌وپرورش درآمد، و این تازه آغاز مسیری سخت اما امیدوارکننده بود. او در اولین گام بعد از استخدام به شهرستان مُهر اعزام شد. همانجا بود که در طرح دانش‌افزایی مجله رشد تاریخ، حائز رتبه اول آن شهرستان شد. فوزیه ناصری دو سال بعد، به گراش بازگشت و در اداره آموزش‌وپرورش گراش، به‌عنوان کارشناس فرهنگی هنری، کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی مشغول به فعالیت شد ومقام های کشوری و استانی زیادی در زمان حضورش در این اداره در رشته های سرود و تئاتر و مسابقات فرهنگی و هنری بدست آورده است.

?شمه‌ای از ورزش: طلا و برنز کونگ‌فوی استان

?او سال‌های ۸۱ تا ۸۴ ورزش کونگ‌فو را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کرد و توانست مدال طلا و برنز استان را به گردن آویزد. اما با انتقال به مُهر، ناچار شد این ورزش پرهیجان را علی‌رغم میل باطنی کنار بگذارد. ولی دوباره از اسفند ۹۳ شروع به کار کرد و به درجه فنی آناتوآ و آتادو مفتخر گردید. در همان سالها دانشگاه آزاد شهرستان لامرد نیز از او برای آموزش کونگ فو دعوت کرد، اما فاصله‌ی بین این دو شهر مانع از اجابت این دعوت شد.

?اولین مشاور فرماندار

?با ارتقای گراش به شهرستان و دایر شدن فرمانداری، او به آن‌جا رفت تا امور بانوان فرمانداری را راه‌اندازی کند. مدتی بعد نیز به عنوان اولین مشاور فرماندار گراش منصوب شد. در همین سال‌ها بود که تجربیات گران‌قدری را چه در باب مدیریت و چه در زمینه فعالیت‌های گوناگون بانوان در سطح شهرستان کسب کرد و همایش‌های مختلفی در این زمینه‌ها به ابتکار او برگزار شد.

?معلمِ دست به قلم:

?فوزیه ناصری نگارش دو کتاب «آشوب های عراق از حکومت امام علی (ع) تا روی کار آمدن عباسیان» و «بررسی دلایل و عوامل موثر بر بنیادگرایی افراطی در تاریخ معاصر ایران» را نیز در کارنامه دارد. ایشان همچنین چندین مقاله های پژوهشی چاپ شده در ژورنال های بین المللی نیز در کارنامه دارد.

?غمی جانکاه:

? فقر از پاقلعه تا روستاها یکی از مهم‌ترین نقطه عطف‌های زندگی او را باید در آشنایی‌اش با روستاهای محروم دشت رحمانی، دره پلنگی، دیدبان، کنگ‌وریشه و … در زمان حضور در فرمانداری دانست. روستاهایی که در محرومیت به سر می‌بردند و از ابتدایی‌ترین امکانات به‌دور بودند. همان‌جا ضمن پیگیری مشکلات آنان از مجاری مختلف قانونی، با ارتباط با خیرین توانست در دوره‌های مختلف برای کودکان روستایی نوشت‌افزار و کفش و برای خانواده‌هاشان مواد اولیه غذایی را تهیه کند. در حال حاضر هم در کارهای عام المنفعه از جمله تهیه جهیزیه، درمان و تحت پوشش قرار دادن فرزندان بی بضاعت کمیته امداد و بهزیستی مشارکت فعال دارد.

?مهم‌ترین ویژگی:

?روحیه‌ی مطالبه‌گری در زمانی که عده‌ای دوست ندارند، حق مردم در ادارات و نهادهای شهرستان و استان، آن‌طور که شایسته‌ی شهروندان گراشی است ادا شود، فوزیه ناصری یک خصلت مثبت دارد: روحیه‌ی مطالبه‌گری. این ویژگی را باید یکی از تمایزات او نسبت بر دیگران دانست. آن‌ها که او را از نزدیک می‌شناسند، بر این مطلب صحه می‌گذارند.

کانال پویش مردمی هواداران فوزیه ناصری ??

https://t.me/naserifans

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

scroll to top