بستن

نامزدهای شوراپنجم: علیرضا مقتدری

هفت‌برکه (گریشنا): خبر به‌روز شده – علی‌رضا مقتدری، پسر شهامت و نوه‌ی الله قلی‌خان مقتدری، برای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر گراش نام‌نویسی کرد.

به گزارش هفت‌برکه، علی‌رضا مقتدری مهندس عمران و متولد سال ۶۵ است. بیشتر فعالیت‌های او حول محور رشته‌ی تحصیلی‌اش می‌چرخد. او عضو نظام مهندسی گراش و مدیر پروژه‌ی دویست و چهل واحدی تعاونی مسکن تحکیم بنیان ولی عصر(عج) است. مقتدری در شهرهای بندرعباس، شیراز و تهران نیز درگیر پروژه‌های ساختمان‌سازی است.

او درباره دلیل ورودش به رقابت‌های شورا می‌گوید: «من بیشتر یک آدم فنی هستم و طبق تخصصی که در رشته‌ی مربوطه‌ام است، فکر کنم بتوانم در شورای شهر مثمر‌الثمر باشم.»

 

مهندس مقتدری می‌گوید: «حل کردن مشکل ترافیک خیابان اصلی شهر، رسیدگی به فضای سبز شهر با سیاستی نوین، طراحی و مرمت فضای تاریخی شهر، بهبود دسترسی خیابان‌های باریک برای خدمات‌رسانی بهتر، افزایش محدوده شهری و خارج شدن از تمرکز هسته شهری و دیگر کارهای عمرانی، از برنامه‌های من در شورای شهر است.»

او در جواب سوالی در مورد کم کردن ترافیک شهری، توضیح می‌دهد: «برای کم کردن ترافیک شهری، چند راهکار وجود دارد: ١-جابه‌جای مکان‌های عمومی پرتردد از جمله بانک‌ها و پست‌بانک‌ها، از خیابان اصلی. مثال اداره مالیات که هیچ گونه ترافیکی را ایجاد نکرده است. ٢- ایجاد دسترسی از دو طرف شهر که خیابان‌های شاهرگی شهر مثل خیابان آبیاری، بسیج و درمانگاه به آن راه داشته باشد و مردم عزیز بیشتر از آن خیابان‌ها استفاده کنند و در نتیجه باعث کم شدن ترافیک خیابان اصلی می‌شود و البته باعث رونق بیشتر زمین‌های آن قسمت‌ها. ٣- ایجاد پارکینگ‌های عمومی در شهر به وسیله شهرداری که هم هدف را فراهم ساخته و هم باعث درآمد شود. این موضوع از فروش پارکینگ‌های ساختمان‌های واقع در خیابان اصلی و همچنین فروش تراکم طبقات توسط شهرداری جلوگیری کرده که نتیجه آن مشخص است.»
او در مورد سوالی در مورد فضای سبز هم می‌گوید: «قطعا ما همه این موضوع را قبول داریم که شهر یزد بسیار شهر گرم و خشکی است، اما این موضوع را بدانیم که مدت‌هاست که یزد به گرمی قدیم نیست، به لطف فضای سبز. چگونه؟ بسیار ساده: شهرداری در هنگام صدور پروانه ساخت یا عقب نشینی ساختمان، به مالک نهالی می‌دهد و مالک موظف به کاشت آن در جلوی خانه خود است. اگر این موضوع در گراش اجرا شود، در آینده‌ای نه چندان دور شهری خواهیم داشت که دیگر زیاد گرم نیست و هوای پاکیزه‌تری دارد.»

محدوده شهر نیز یکی دیگر از مباحث مطرح شده در سخنان مهندس مقتدری است: «اگر منظور از محدوده خدمات‌رسانی شهر است که در این موضوع شورای اسلامی شهر قدرت تصمیم‌گیری دارد. اما دقت کنید در مورد محدوده شهر از نظر وسعت شهر از طرف لار است، که توسط پدربزرگ بنده سالیان قبل ثبت شد، اما بنا به دلایل مختلف، شهرستان مجاور آن را محدوده خود قرار داد. باید عرض کنم که این موضوع در مجموعه اختیارات و تصمیم‌گیری اعضای شورای شهر نیست و فقط می‌توان این موضوع را دلسوزانه پیگیری کرد، اما قولی بر نتیجه نمی‌توان داد. رای آوردن به قیمت فریب مردم ارزشی ندارد.»

مهندس مقتدری درباره بیکاری جوانان هم اعتقاد دارد: «یکی از مشکلات همشهریان عزیزمان بخصوص جوانان مشکل بیکاری است راهکار بنده برای این موضوع به یک ضرب المثل قدیمی باز میگردد که ((اگر میخواهی شخصی را برای یک روز از گرسنگی نجات دهی به ان شخص یک ماهی بده اما اگر میخواهی ان شخص هیچ وقت گرسنه نشود به او ماهیگیری یاد بده )) ما در شهر عزیزمان گراش بزرگ مردانی در زمینه اقتصاد و تجارت داریم اما فقط توقع داریم که انان بصورت خیریه برای جوانان کاری کنند(مثال ساخت مسکن،کمک های نقدی و… ) اما هیچ وقت درخواستی بابت ایجاد محیطی بابت اشتغال زایی جوانان همراه با طرح توجیهی و همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری صورت نگرفته است ، لطفا نگاهی به شهرک صنعتی گراش بیندازیم که کمتر رونقی در ان دیده میشود با حمایت از تولید کنندگان بومی و درخواست از بازرگانان بزرگ شهرمان در عرصه بین الملل میشود این مشکل را حل کرد تا هم مشکل بیکاری حل شود و هم اسم گراش بیشتر از قبل بر سر زبان ها جاری گردد.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

scroll to top