بستن

نامزدهای شوراپنجم: عبدالعلی صلاحی

هفت‌برکه (گریشنا): ثبت نام عبدالعلی صلاحی برای شورای شهر پنجم یکی از غافلگیری‌های این دوره از انتخابات بود.

به گزارش هفت‌برکه، دیروز ششم فروردین، وقتی عبدالعلی صلاحی به همراه سه تن از اعضای شورای فعلی، یعنی حبیب‌الله مهرابی، رییس شورا؛ عبدالرضا هرمزی، نایب‌رییس و سخنگوی شورا؛ و مهوش شیبانی، عضو شورا؛ و همچنین یکی از چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای شهر، محمد خواجه‌پور؛ در فرمانداری حضور یافت، تعجب بیشتر حاضرین را برانگیخت. او یکی از فعال‌ترین چهره‌های علمی و فرهنگی گراش است، و وقتی به عنوان عضو علی‌البدل به  حضور پنج‌ساله‌اش در شورای سوم در این زمینه‌ها تاثیرگذار بود.

اما در انتخابات دوره‌ی چهارم شورا، صلاحی تصمیم گرفت ثبت نام نکند. او ادامه تحصیل و رسیدگی به کارهای پژوهشی را دلیل این تصمیم عنوان کرد. اما اکنون که از دوره‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ی جامعه‌شناسی در دانشگاه شیراز فارغ‌التحصیل شده و کتاب «جامعه‌شناسی گراش» را منتشر کرده و بنیادی به نام «کهن‌پارسیان» را نیز به ثبت رسانده است، دوباره از طرف دوستانش ترغیب شده است که به انتخابات شورای شهر وارد شود.

عبدالعلی صلاحی معروف به عبدالله، فرزند غلامحسین، متولد دوازده آذرماه ۱۳۴۸ است و مدرک کارشناسی ادبیات فارسی نیز دارد. در کارنامه‌ی او عضویت در انجمن کتابخانه و همچنین تاسیس چند نهاد فرهنگی و علمی تاثیرگذار در گراش به چشم می‌خورد: گروه گرد‌آورندگان فرهنگ گراشی، بنیاد کهن‌پارسیان، خانه فرهنگ گراش، انجمن میراث فرهنگی (از سال ۱۳۷۸). صلاحی هشت دوره دبیر جشنواره فیلم کوتاه کل گراش بوده است که از آثار تاسیس خانه فرهنگ گراش است. مهم‌تر از آن، او و دوستانش موفق به ثبت دوازده اثر تاریخی گراش در بین آثار ملی ایران شده‌اند، که اثر مستقیم انجمن میراث فرهنگی است.

او را گاهی به عنوان پژوهشگر فرهنگ عامه می‌شناسند، اما خودش می‌گوید لفظ پژوهشگر مناسب‌تر است، چون الآن مطالعاتش را از سطح گراش بالاتر برده و به تاریخ و فرهنگ و زبان در کل منطقه با تمرکز بر اسناد پرداخته است.

او می‌گوید در قالب گروه گردآورندگان فرهنگ گراشی، دوازده کتاب در مورد فرهنگ گراش آماده چاپ دارند. همچنین بر روی سه کتاب درباره منطقه روی کار می‌کند: کتابشناسی منطقه، اسناد تاریخی کهن‌پارسیان، و فهرست اسناد.

او می‌گوید دلیل حضورش، اصرار دوستان و همفکرانش بخصوص در دوره‌های قبلی است، و تمرکزش در شورا نیز مانند دوره‌ی سوم بر روی مسائل فرهنگی خواهد بود.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

scroll to top