بستن

هیات بازرسی انتخابات در گراش مشخص شد

هفت‌برکه (گریشنا): قاسم فرسوده، حسن رهبر و احمد حسن‌نژاد به عنوان اعضای هیات بازرسی انتخابات شهرستان گراش در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر منصوب شدند.

به گزارش دفتر فرمانداری، دارا کیانی، رئیس هیات بازرسی انتخابات استان فارس، قاسم فرسوده را به عنوان رئیس، و حسن رهبر و احمد حسن‌نژاد را به عنوان عضو و دبیر هیات بازرسی شهرستان گراش در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورهای اسلامی شهر و روستا منصوب کرد.
فرسوده، رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان گراش با تاکید بر این که هر رأی در صندوق مهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: «همه ما وظیفه داریم زمینه حضور گسترده و پر شور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای مد نظر مقام معظم رهبری را فراهم کنیم.» قاسم فرسوده با بیان این که شهرستان گراش مهیای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند است، تصریح کرد: «تمام تلاش بر این است که انتخابات در شهرستان در فضای سالم، قانونمند و با شکوه برگزار شود.»

فرسوده، معاون فرمانداری گراش، بر لزوم پرهیز داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از تبلیغات زودهنگام تاکید کرد و افزود: «این تبلیغات وجاهت قانونی ندارد و باید از آن پرهیز شود و چنانچه هیات بازرسی تخلفی را از کاندیدا‌های انتخابات رصد کند قطعا آن را گزارش می‌کند.» وی همچنین اضافه کرد: «تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی با جدیت پیگیری می‌شود.»

فرسوده، معاون فرماندار گراش و رئیس هیات بازرسی انتخابات این شهرستان، خاطرنشان کرد: «این هیات در راستای حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و قانونی جریان انتخابات تشکیل شده و آماده دریافت گزارش‌ها، انتقادها و پیشنهادهای مردم می‌باشد.»

 

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

21 نظر

    1. سلام قولا من رب رحیم
      تا مادامیکه خانم ها در ادارات مختلف استخدام ومشغول به کار باشند کماکان جوانان بیکار خواهند ماند طبعاً آمار طلاق و عدم ازدواج وجنایات دیگرنیز درجامعه تحت تاثیر خواهد گذاشت.
      باید براساس نام گذاری سال (اشتغال)؛تمهیدی اندیشید که تمام کارکنان زن در ادارات اخراج ودرعوض جوانان تحصیل کرده بیکار جایگزین شوند چراکه با این اقدام هم جوانان شاغل خواهند شد هم شعار سال محقق ونیز تبعات منفی همکاران مختلط زن ومرد درمحیط کار نخواهیم داشت.

      همیشه موید باشید

      1. من هم موافقم بغییر از بعضی از مشاغل مثل معلمی و ….باید خانم ها به خانه داری برسندچه لزومی است در اداراتی مثل بانکها و خبرنگاری و اکثر ادارات ار نیروی خانم استفاده شود

      2. جناب باشه هرچی شما بگی قبول! به شرطی که همه شغل ها رو از زن ها بگیرید و خودتون انجام بدید. اگه راست میگید یه شب تا صبح توی بخش اورژانس یا بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان بیایید پرستاری کنید!!!! یا به عنوان یه پزشک یک شب تا صبح آنکالی بدید در حالی که بیش از ۶ بار در طول شب خودت و خانواده ات رو از خواب بیدار کنن

        تازه مگه همه زن ها سرپرست دارند که بی نیاز از کار باشند یا همه مردها میتونن نیازهای زن و بچه شون رو تامین بکنن! نفس ات از جای گرم میاد

        1. سلام قولا من رب رحیم
          درتمام قوانین واصول ،بعدازتبیین اصل کلی معمولا بعضی حکم ها تخصیص می خورد واز حیطه حکم خارج می شود :ما من عام الا وقد خص .
          فلذا طبعاً وقتی میگوییم همه زنان ازشاغل بودن عزل شوند طبق قاعده تخصیص احکام ،برخی زن ها درشغل های مختص به زن ماندگار خواهند شد.
          همیشه موید باشید

      3. شما با این تفکراتت تشریف ببر داعش استخدامت کنه. بعد یه سوال مگه توی کشورهای توسعه یافته که مشکل بیکاری جوانان وجود نداره خانم‌ها را اخراج کردند که همچین نسخه ای تجویز می‌کنی. نا سلامتی علم اقتصادی وجود داره.

        1. سلام قولا من رب رحیم
          نه داعش وخوارج واشاعره واز آنطرف نه معتزله و بی بندوباری ، بهترین متد اعتدال است چرا که :خیرالامور اوسطها.
          متذکر شوم که ایده ای که حقیر ارائه کردم صرفا نظر شخصی نیست بلکه نسخه کارشناس مسائل خانواده جناب آقای عباسی است که چندسال پیش به گراش دعوت شد.
          همیشه موید باشید

      4. بر اساس نسخه شما، دکتر عباسی یا هر کس دیگری که همین دری بری ها را تکرار کند، نباید حق تحصیل در رشته‌های دانشگاهی را به خانم ها داد چرا که اساسا کسی در رشته‌های مدیریت، حسابداری، حقوق و رشته‌های فنی تحصیل نمیکند که بعد به خانه داری برسد بلکه برای حضور در اجتماع و کنشگری در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی چنین عملی را انجام می‌دهند.

        1. سلام قولا من رب رحیم
          ابتدا نیازاست که کلام وشیوه سخن گفتنمان مطابق قرآن ودستورات الهی تنظیم کنیم وخدابه ماسفارش نمودکه بامردم به درستی واخلاق سخن بگوییم:قولوا للناس حسنا.فلذا بهتر است هرچندطرف مقابلمان بی مدرک ترین سخن ونسخه ارائه کرد ما با ادبیات محترمانه پاسخ دهیم بنابراین بهتربود به جای *دری بری* عنوان دیگری تعیین می کردیم واما بگذریم اشکالی ندارد.
          مطلب دوم :اشتباه محاسباتی وآنالیزی شما اینجاست که غایت تحصیل را درشغل دانسته اید ؛توضیح مطلب اینکه :شما تحصیل را صرفاًبرای سرشغلی استخدام شدن می دانید حال آنکه اینگونه نیست بلکه غایت اصلی تحصیل معرفت ورسیدن به ادب وعقل بالاتروانسان کامل است و درتمام مراحل وبرای تمام جنسیت ها وسنین باید دنبال تحصیل بود کما اینکه پیغمبرص فرمودند :اطلب العلم من المهدالی اللحد(زگهواره تا گوردانش بجوی)بنابراین طبق ادله شما یک بچه۱۰ساله چون استخدام نمی شودویا یک پیرمرد۷۰ساله چون سن قانون کارندارد وطبعا به ندرت یاهرگزاستخدام نمی شود نباید تحصیل کند بلکه اینگونه نیست وما نباید به صِرف تصمیم شاغل شدن تحصیل کنیم.
          همیشه موید باشید

  1. در جواب حمید رضا مقیم کرمان
    قولو لا اله الا الله تفلحوا

    جوانان بر خلاف نظر شما صرفا شامل جنس مذکر نبوده و هر انسانی صرفنظر از جنسیت وقتی به سن بلوغ رسید و رشید شد جوان تلقی میشود چه پسر باشد چه دختر.
    حضور زنان با حفظ شعائر اسلامی در تمام جامعه از مدارس و سنگر علم گرفته تا کارخانجات که سنگر تولید هستند تا دفاع مقدس سپاهیان اسلام بر علیه سپاه کفر که زنان در سنگر دفاع از موجودیت اسلام زینب وار به میدان جنگ رفتند و به مداوای رزمندگان پرداختند از جمله نعماتی است که به لطف پیروزی انقلاب اسلامی به مردم ایران ارزانی داده شد و بدفهمی این نعمت؛ کفران نعمت است که غضب الهی را در پی دارد.
    با توجه به شرایط اقتصادی کشور که در پی تحریم های ظالمانه غرب به منصه ظهور رسیده است امروز بر همه آحاد ملت فرض است که تلاش و کوشش برای آبادانی کشور را نصب العین خود قرار دهند. از طرفی دیگر امروز وجوب امر خطیر ازدواج و کم بودن حقوق اکثر کارکنان لزوم کمک خرجی خانم ها د خانواده را نیز میطلبد و اگر کار خانم ها در برخی خانواده ها تعطیل شود چه بسا کیان خانواده با خطر جدی مواجه خواهد شد.

    1. سلام قولا من رب رحیم
      شما در موضوع *لغت* متوقف شده اید حال آنکه منظور ازجوانان وقتی به ضمیمه بیکاری الحاق می شود یعنی باید ازدید *اصطلاحی* به کلمه نگاه بفرمائید نه لغوی .موید این مطلب نیز این است که وقتی پدرشما کنارسفره غذاخوری بهتون میگه برو شیر بخر ،آیا برای شما سوال پیش خواهد آمد که منظورپدر شیر خوردنی است یا شیر جنگل؟ خیر سوالی باقی نمی ماند چون کلمه شیر به ضمیمه سفره و دیگرجوانب ،شیرخوردنی را می رساند نه جنگل فلذا منظور متن افراد مذکراند.
      مطلب بعد اینکه اصل هدف ارائه نسخه حول محور بیکاری جوانان می چرخد ونه اینکه به صِرف مختلط بودن فضای کار اشکال داشته باشد .
      همیشه موید باشید

      1. قیاس مع الفارغ می‌فرمایید شیخ.
        جوان در جامعه ما شامل زن و مرد می‌شود و بعید می‌دانم کسی(به غیر از امثال شما) جوان بی‌کار هم همین طور . وقتی تعریف بی‌کار را نفهمید به این اشتباه خواهید افتاد. بیکار کسی است که یک دوره زمانی را در جست و جوی کار سپری کند فارغ از این که مرد باشد یا زن . وقتی خانمی جوان جویای کار باشد و موفق نشود مسلما جوان بی‌کار محسوب می‌شود.

        1. سلام قولا من رب رحیم
          جامعه مارا با اروپا اشتباه نگیرید،درجامعه ما وقتی اصطلاح *جوان بیکار*مطرح می شود سریع اذهان به طرف قشر آقایون معطوف می شود وموید این مطلب بنده این است که دراینترنت سرچ بفرمایید :جوان بیکار
          متوجه خواهید شد همه عکس های مربوطه که موتورجستجوبرای شماارائه می دهد عکس آقایون بیکاراست الا چندمورد جزئی خانم.
          بنابراین درجامعه ما جا افتاده است که وقتی پسری درآستانه ازدواج است وفاقدشغل باشد می گویند جوان بیکار، ولی کجا تابحال شنیده ایم دختری دم بخت بدلیل فقدان سغل بگوییم جوان بیکار
          چرا که درجامعه وفقه ما کاروظیفه مرد است حال آنکه طبق فرمایش مولایمان امام علی ع درنهج البلاغه :المراه ریحانه ولیست بقهرمانه=زن ریحانه ای است (که همانند گل باید اوراببویی )وقهرمان وکارکن نیست که ازاو کاربکشی.
          همیشه موید باشید

  2. با عرض ادب؛
    پاسخ جناب مجتبی ام نسبت به موضوع ،به مراتب واقع بینانه تر ونزدیکتر به روند زندگی امروزه است و صد البته آگاهانه تر.

    1. سلام قولا من رب رحیم
      اگر همانند بنده این واقعیت تلخ بیکاری رو ازنزدیک می دیدی چه بسا نظرتون متحول می شد .آقای آ.آ لیسانس پتروشیمی داشت ولی بدلیل اینکه جایی استخدام نمی شد لاجرم کنار من وامثال من که مدرکی نداریم ظرف فروشی می کرد .شخص مذکور به قول خود۴سال تمام نمره اول دانشگاه شده بود وبنده ازنزدیک می دیدم به هردری وهرکجا زنگ می زد جهت استخدام موفق نمی شد ونهایتا سوال من ازشما چرا این فرد مذکور که حتی برای دانشگاه دولتی فوق لیسانس اصفهان نیز قبول شد هم اکنون چرا مشغول کارآزادبنایی درگراش است ؟آیا جانکاه نیست که این شخص تحصیل کرده گراشی کاربنایی برود و خیل عظیمی از دختران مجرد که نه سرپرست خانواده ای هستند نه مکفل گروهی می باشند در اداراتی که وجود مرد بیشترنیاز است دارن کارمی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      و أین تذهبون؟

      همیشه موید باشید

      1. شما را ارجاع می‌دهم به جوامعی که وضعیت اقتصادی مناسبی دارند و اتفاقا مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان در آن جوامع بیش از جامعه ی ماست.
        مشکل رویکرد شما این است که حس می‌کنید زنان جای مردان را اشغال کرده اند که البته اشتباه است. زنان نیز مانند مردان از شهروندان جامعه اند.

        1. سلام قولا من رب رحیم
          هرجوامعی که وضعیت اقتصادی مناسبی دارد دال بر موثربودن حضورزن در شغلی ونتیجتاً پیشرفت اقتصادی نیست چراکه مقوله پیشرفت اقتصادی به چندین مولفه ارتباط دارد وباید ازتمام حیث ها وابعاد به آن نگریست به عنوان مثال کشورمستکبری که حدود۵۰۰سال قدمت دارد وبابکارگیری برده های آفریقایی رایگان و چپاول کردن اموال وسرمایه های دیگرکشورها به اقتصادخوبی رسیده اند رانباید با کشورخودمان که تازه۳۸ساله شده قیاس بزنیم ضمن اینکه باید متذکرشویم کشورما متحمل ۸سال جنگ و تحریم و…بوده است وقابل قیاس با کشورهایی که هم قدمت وجودی دارند و فاقد تحریم وجنگ بوده اند نیست.بنابراین همه باید بپذیریم که معضل بیکاری واقتصادی کشورمابه مراتب بیشتر ازجوامع دیگراست حال چاره چیست ؟کارشناس این مسئله میگوید شما ای خانم مجرد علی الحساب جای شغلی خودرابده به آقای آ.آکه هم مانندشماتحصیل کرده ومدرک دارد وهم اینکه زن وبچه دارد وسرپرست خانواده ای است.چراهم اکنون بدلیل اشباع شدن حضورزنان درمشاغل مردان فرد مذکورباید کارعمله وبنایی را درپیش بگیرد ؟
          ومطلب نهایی اینکه : درعرف جامعه ما اینگونه است که معمولا آقایون سرپرست ونان آورخانه اند وآقایون به کارنیازمندند چراکه درفقه اسلام آقایون موظفند به اهل خانواده ازلحاظ معیشتی ونیازآنها رسیدگی کنند این درصورتی است فتوای فوق متوجه خانم هانیست.

          همیشه موید باشید

        1. سلام قولا من رب رحیم
          پیشنهاد ماوجناب آقای عباسی به مثابه حذف زن ازجامعه نیست بلکه مصداق عدالت است چون عدالت یعنی هرچیزی را درسرجای مخصوص خودنشاندن وهم اکنون جوان تحصیل کرده فوق لیسانس ومتکفل زن وبچه دار سرکار بنایی باشد ودرعوض ،خانم های مجرد درادارات کار کنند یعنی بی عدالتی.
          مولایمان علی مرتضی (علیه آلاف التحیت والثناء) طبق آیه ۳۳احزاب به عایشه که خانمی بود ودرجامعه حضوریافته بود فهماند که باید درخانه بنشیند .
          سخن آخراینکه :فقه جعفری ما همانند داعش نیست که زن را درخانه محبوس کند بلکه میگوید حضورزن درجامعه بلامانع می باشد منوط براینکه مفسده ای درپیش نداشته باشد ؛ما سربحثمان جایگاه شغلی زن ومرد است وشرایط حضورزن درجامعه ازحیطه بحث خارج است.
          همیشه موید باشید

  3. جناب حمید رضا مقیم کرمان
    بسم الله الرحیم
    در مورد کلمه جوان طبق موازین منطق با توحه به آنکه یک کلی است ما یک تصور کلیه داریم یک تصور جزئیه. وقتی میگوییم علی کلیه افرادی که اسمشان علی است تصور کلیه است و وقتی میگوییم مولود کعبه آنگاه منظور امام اول شیعیان و چهارم خلیفه مسلمین بعد از پیامبر مد نظر است که تصور جزئیه میشود. وقتی میگوییم جوان هم پسران را شامل میشود هم دختران را و هر چند منظور شما اصل سنخیت در بحث است و قصد مستفاد جنس مذکر از جوان را دارید اما با توجه به مسائلی که عرض شد امروز مرد نان آور صرف خانواده نیست و زنان نیز در عرصه اقتصادی حضور روز افزونی دارند.
    اگر طبق توصیه شما زنان از کار اخراج شوند ضربه بدی به حیثیت کشور در دنیا وارد میشود ضمن اینکه ما قانونا و شرعا نیز چنین حقی نداریم و کشورمان به تحجر متهم میشود که هیچکس طالب آن نیست.

  4. سلام قولا من رب رحیم
    بله اگرهمانند داعش رفتار کنیم که به صورت مطلق حضور زن را درجامعه منع کرده،متحجراطلاق خواهیم شد ولی ماباید بنگریم چه کسانی مارامتهم وارزیابی می کنند؟اگرکشورمستکبر باشد که برفرض اینکه صحیح ترین روش ها وکردارهانیزداشته باشیم بازهم چون کشورمستکبر بی منطق است ما متهم ومحکومیم کما اینکه علارغم مسلم بودن کم آزارترین ملت دنیا،ملت ایران است بازهم متهم به تروریست بودنیم فلذا همینقدر که زنان ما همانند عربستان روبند روی صورت نمی اندازند،دررانندگی مجازند،درشهروبازارودر شغل های زنانه درجامعه کناردیگرمردم حضوردارند کافیست جهت عدم تحجر.
    برفرض اینکه قبول کنیم دیگران مارابااین اقدام (جایگزین کردن مردان به جای کارمندان زن)متحجرمیخوانند بگذار بخوانند بهتراست ازاینکه خانواده ای بدلیل فقروبیکاری مرد منجربه طلاق می شود بدلیل بیکاری مرد ،ازدواج تقلیل می یابد (بدلیل جلوگیری ازاطاله کلام ازدیگرمعضلات بیکاری جوانان صرف نظر می کنیم).
    همیشه موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

21 نظر
scroll to top