بستن

نخستین جشنواره هنرهای رادیویی افتتاح شد

هفت‌برکه (گریشنا): نخستین جشنواره هنرهای رادیویی لارستان ویژه شهرستان‌های جنوب فارس دیروز افتتاح شد. این جشنواره امروز نوزدهم فروردین با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف خاتمه می‌یابد.

به گزارش هفت‌برکه، این جشنواره صبح جمعه، هجدهم فروردین‌ماه، ساعت ۱۰ صبح در تالار وحدت لار افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه سید علی‌اصغر رفعت حقیقی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد لارستان؛ محمدعلی شامحمدی، رییس انجمن گویندگی و دوبلاژ لارستان؛ دکتر احمد جولایی؛ نوید نیک‌کار، خواننده، گوینده و مدرس صداسازی از فارس؛ و میلاد نورانی، مدیر رادیو هشت مشهد؛ و افراد پذیرفته‌شده در بخش‌های گویندگی، نویسندگی و تولیدات رادیویی حضور داشتند.
مراسم با سخنان محمدعلی شامحمدی، دبیر نخستین جشنواره هنرهای رادیویی لارستان، آغاز شد. شامحمدی درباره‌ی چگونگی تشکیل انجمن، دوره‌های آموزشی برگزار شده در حوزه گویندگی و دوبله، و روند برگزاری جشنواره برای حاضرین صحبت کرد.
سید علی‌اصغر رفعت حقیقی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، ضمن تشکر از دست‌اندرکارن این جشنواره گفت: «هشت انجمن فرهنگی و هنری وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد است که انجمن گویندگی و دوبلاژ یکی از نوپاترین آن‌هاست، اما در عین نوپایی، شاهد رویش استعدادهای منحصربه‌فرد در این حوزه جذاب هنری بوده‌ایم.» رییس اداره ارشاد لار در ادامه افزود: «در این جشنواره، فارغ از شناسایی استعدادها و گسترش کار حرفه‌ای در حیطه گویندگی و دوبلاژ، به دنبال این هستیم که با همکاری نهادهای مسئول از قبیل صدا و سیما و شهرداری، شبکه سراسری «رادیو لار» را به منظور حفظ و تقویت زبان لارستانی و شناساندن شهرمان به اقصی نقاط ایران از طریق رسانه رادیو راه‌اندازی کنیم.»

کارگاه‌های آموزشی

در این جشنواره چند کارگاه آموزشی نیز برگزار می‌شود. کارگاه آموزشی با عنوان «تقویت صدا و گفتار در رادیو» با تدریس نوید نیک‌کار ، مجری، خواننده و مدرس صداسازی، اولین کارگاه جشنواره بود. نیک‌کار در این کارگاه سعی داشت مطالب نظری را با تکیه بر کار عملی آموزش دهد که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت. دکتر احمد جولایی، کارشناس رادیو سراسری فرهنگ، نیز در کارگاهی دیگر به بیان کارکرد پدیده‌های نمایشی در رادیو پرداخت.

اجرای زنده گویندگان

با اتمام این کارگاه، نوبت به اجرای زنده برگزیدگان بخش گویندگی در مقابل هیات داوران جشنواره رسید. زهره متین، فاطمه پردانش، مینا طهمورث، کیمیا اعلایی، زهرا یزدان‌پناه پنج نفری بودند که به اجرای گویندگی در حضور داوران پرداختند. نکته مهم در بخش گویندکی این بود که متن‌ها نیم ساعت قبل از اجرا در اختیار گویندگان قرار گرفت و با متن مرحله قبل متفاوت بود. گروه دوم بخش گویندگی امروز اجرا خواهند داشت.
در بخش آخر نیز شیدا شرقی و احسان شامحمدی، دو گروه پذیرفته‌شده در بخش تولیدات رادیویی، به اجرا پرداختند.

برنامه‌های روز دوم از ساعت ۱۰ صبح شنبه نوزدهم فروردین آغاز می‌شود. اختتامیه این جشنواره ساعت بیست و سی دقیقه امشب با مجری‌گری میلاد نورانی برگزار می‌شود.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top