- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

شهردار: برای بازسازی همایون‌دژ آمادگی داریم

هفت‌برکه (گریشنا): شهردار گراش امروز در نامه‌ای به اداره کل میراث فرهنگی فارس خواستار تسریع در بازسازی و احیای قلعه همایون‌دژ گراش بر فراز کلات شد.

به گزارش هفت‌برکه، غلامعباس زارع در نامه‌ای که دیروز ۱۹ فروردین به مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان فارس نوشت، نسبت به خرابی کامل قلعه‌ی همایون‌دژ هشدار داد. شهردار گراش نوشته است «مراجعات مکرر مردمی» یکی از دلایل این درخواست است، و اعلام آمادگی کرده است در صورت تهیه نقشه‌های اجرایی، شهرداری می‌تواند از محل اعتبارات عمرانی و سایر اعتبارات دولتی، این قلعه را بازسازی و مرمت کند.

زارع چند رونوشت هم برای استحضار و پیگیری لازم برای ارگان‌هایی همچون مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، فرمانداری شهرستان گراش، شورای اسلامی هر گراش و نمایندگی اداره میراث فرهنگی شهرستان گراش ارسال کرده است.

[1]

 

متن نامه‌ی زارع، شهردار گراش، که از طرف روابط عمومی شهرداری برای هفت‌برکه ارسال شده، به این شرح است:

مدیر کل محترم میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان فارس

با سلام و تحیات

احتراما به استحضار می‌رساند نظر به این که قلعه تاریخی همایون‌دژ به شماره ثبتی ۱۰۵۰۲ مورخ ۲/۸/۸۲ بر فراز کوه کلات واقع در مرکز شهر گراش به دلیل وجود شرایط جوی و عدم حفاظت و فرسایش در معرض خطر نابودی کامل قرار گرفته، لذا مستدعی است با عنایت به مراجعات مکرر مردمی به منظور حفظ و احیای این اثر تاریخی دستور فرمایید تا کارشناسان محترم آن اداره به طریق مقتضی نسبت به تهیه نقشه‌های اجرایی اقدام تا این شهرداری از محل اعتبارات عمرانی و سایر اعتبارات دولتی با نظارت آن مدیریت محترم نسبت به بازسازی و مرمت قلعه مورد اقدام نماید.

غلامعباس زارع

شهردار گراش

[2]