بستن

هنرمندان برتر در اولین جشنواره‌ی رادیویی مشخص شدند

هفت‌برکه (گریشنا): نخستین جشنواره هنرهای رادیویی لارستان ویژه شهرستان‌های جنوب فارس با معرفی نفرات برتر در سه بخش نویسندگی، گویندگی و تولیدات رادیویی به کار خود پایان داد.
به گزارش هفت‌برکه، نوزدهم فروردین‌ماه ۹۶، دومین روز از نخستین جشنواره هنرهای رادیویی لارستان برگزار شد. برنامه روز دوم با اجرای میلاد نورانی آغاز شد. بخش اول برنامه با کارگاه آموزشی روش‌های تقویت ذهن، انتقال افکار و احساسات هنگام بیان با تدریس میلاد نورانی به پایان رسید. ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه کارگاه نویسندگی برای علاقه‌مندان به بخش نویسندگی برگزار شد. بعد از آن نیز سری دوم پذیرفته‌شدگان در بخش گویندگی به اجرا در حضور داوران پرداختند. گروه اول روز گذشته به اجرا پرداخته بودند. ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه کارگاه سوم با عنوان نقش سردبیری در خبر رادیو با تدریس مجتبی زارعی، مجری صدا و سیمای فارس، آغاز شد و ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به پایان رسید.

مراسم پایانی

پس از شنیدن اجرای پذیرفته‌شدگان، هیات داوران جشنواره با تشکیل جلسه یک‌ساعته به بررسی نتایج پرداخت تا برگزیدگان در هر بخش را مشخص کند. در نهایت ساعت ۲۱ آیین اختتامیه جشنواره برگزار شد.
سید علی‌اصغر رفعت حقیقی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد لارستان، با تشکر از افرادی که در برگزاری این جشنواره همکاری کردند گفت: «دوستان زیادی در برگزاری این جشنواره ما را یاری دادند. جا دارد تشکر ویزه‌ای داشته باشم از دبیرخانه این جشنواره که ۱۵ جوان هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی دو ماه به صورت شبانه‌روزی وقت گذاشتند تا جشنواره به پایان برسد. اعضای دبیرخانه این جشنواره را معصومه فائزی، عالیه رفعت حقیقی، شیدا شرقی، راضیه سعیدی، راضیه آبادیان، سید هادی عبدالرحیم‌زاده، حمیدرضا بصیری، علیرضا واحدپور، حسین بدیعی، خانم شریفی شیفته، ابوذر دینی، زهرا خوش‌لقا و محمدرضا نیکخو تشکیل می‌دادند.»

رییس اداره فرهنگ و ارشاد لارستان در ادامه گفت: «اگر فردا در این شهر رادیویی آغاز به کار کند، نیاز به افرادی است که در بخش رادیو و صدا استعدادشان شناخته شده باشد. با برگزاری این جشنواره، ۱۰۳ اثر به دبیرخانه راه پیدا کرد تا افراد با استعداد شناسایی شوند.» او در پایان گفت: «از همه ادارات شهرستان برای مراسم اختتامیه دعوت شده بود که فقط تعدادی از آنها به مراسم آمده‌اند و این خودش جای گله هم دارد.»

گروه موسیقی مصباح الهدی و گروه دف‌نوازی الهستان نیز در این مراسم به اجرا پرداختند.

برگزیدگان نهایی جشنواره

در پایان مراسم، برگزیدگان در بخش‌های نویسندگی، گویندگی و تولیدات رادیویی معرفی شدند. در بخش نویسندگی از ۲۴ اثر ارسال شده که تنها ۱۲ اثر از بین آنها پذیرفته شده بود، یعقوب فیروزی به مقام دوم و عالیه‌سادات رفعت حقیقی و فاطمه کمال‌نژاد به مقام سوم رسیدند، در این بخش مقام اولی اعلام نشد و برندگان این بخش لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی دریافت کردند.

در بخش گویندگی ۶۶ اثر برای دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، و از این میان ۳۰ اثر پذیرفته شد که بعد از داوری اولیه، ۱۵ اثر برای اجرای زنده دعوت شدند. در نهایت کیمیا اعلایی به مقام اول، امیرحسین جمشیدی به مقام دوم و زهره متین و فاطمه پردانش به مقام سوم دست یافتتد و لوح سپاس، تندیس و جوایز نقدی دریافت کرد.

از شش اثر ارسال شده در بخش تولیدات نیز از دو اثر شیدا شرقی و احسان شامحمدی برای اجرای زنده دعوت شد. اما در این بخش برنده‌ای اعلام نشد و به هر دو گروه لوح تقدیر و تندیس اهدا شد.

در بخش گویش محلی هم از شرکت‌کنندگان برای اجرای زنده دعوت و در پایان به آنها لوح سپاس اهدا شد. این بخش غیر رقابتی بود.

در نهایت نیز از میلاد نورانی، نوید نیک‌کار، مجتبی زارعی و دکتر احمد جولایی داوران این جشنواره؛ فرحناز خطیرنژاد، خبرنگار رادیو فرهنگ؛ و بهزاد اسدی مهمان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top