- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

شاخه گلی برای دندانپزشک‌های گراش

هفت‌برکه (گریشنا): به مناسبت روز دندانپزشک، دندان‌پزشکان شهر در یک میزگرد با حضور دکتر عبدالهی، رییس دانشکده علوم پزشکی، گرد هم آمدند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی، نشست صمیمی رییس دانشکده علوم پزشکی با دندان‌پزشکان به مناسبت روز دندانپزشک، صبح امروز در مرکز پیشگیری از سرطان برگزار شد. در این نشست، دکتر احمد عبدالهی ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین(ع) و نیز تبریک روز دندانپزشک، از خدمات دندانپزشکان قدردانی کرد و گفت: «از آن جایی که خداوند توفیق خدمت به مردم را به ما عنایت کرده، باید هر چه بیشتر بکوشیم در این مسیر موفق‌تر عمل کنیم و مشکلات مردم را در جهت رضایت خداوند رفع کنیم.»

دکتر علیرضا گلستان، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و رییس بیمارستان، نیز ضمن تبریک روز دندانپزشک، به بیان مسائل و مشکلات موجود پرداخت. در قسمتی از این نشست نیز دندانپزشکان ضمن تقدیر از برگزاری این نشست، به بیان خواسته‌ها و نیز کارهای انجام شده در شهرستان و چگونگی خدمت‌رسانی به مردم پرداختند.

در پایان، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش با اهداء شاخه گل به دندانپزشکان، از آنان قدردانی کرد.

از سال ۱۳۴۲ تا پیش از انقلاب، روز ۲۴ دی‌ماه به عنوان روز دندان‌پزشکی شناخته می‌شد. مصداق این نام‌گذاری، تشکیل جامعه دندانپزشک ایران در تاریخ ۲۴ دی‌ماه سال ۴۱ بود. اما پس از انقلاب اسلامی، روز دندانپزشک تغییر کرد.

در دی ماه سال ۱۳۶۲، به پیشنهاد انجمن اسلامی دندانپزشک ایران و تصویب هیات وزیران، روز ۲۳ فروردین‌‌ماه که تاریخ تصویب طرح بهداشتکار دهان در مجلس در سال ۶۰ بود، به عنوان روز دندانپزشک نام‌گذاری شد.

[1]