- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

برای اولین بار در بیمارستان گراش: عمل قلب کم‌درد و زایمان بی‌درد

هفت‌برکه (گریشنا): در روزهای گذشته دو عمل جالب در بیمارسنان امیرالمومنین علی (ع) گراش با موفقیت انجام شد: عمل برداشتن ورید سافن از ساق پا برای عمل قلب، و زایمان بدون درد به روش اسپینال و اپیدورال. این اولین بار بود که این عمل‌ها در بیمارستان گراش انجام می‌شد.

برداشتن ورید سافن برای عمل قلب

برای اولین بار عمل برداشتن ورید سافن به روش منقطع در بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش انجام شد. در این روش در عمل قلب، بهبود سریع‌تر محل برش جراحی، کاهش عفونت به‌خصوص در بیماران دیابتی، کاهش میزان درد و عوارض ناشی از عدم تحرک، و راه افتادن سریع‌تر بیمار است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، دکتر ناصر ملکی، متخصص و جراح قلب، و تیم جراحی قلب در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) برای اولین بار در گراش، عمل برداشتن ورید سافن به روش منقطع را به روی محمدعلی اسدی، بیمار گراشی، انجام دادند. محمدعلی اسدی اواخر اسفندماه ۹۵ در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و از بیمارستان با حال عمومی خوب ترخیص شد.

[1]

زایمان بی‌درد در زایشگاه گراش

زایشگاه مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی (ع) گراش موفق به انجام زایمان بدون درد به روش اسپینال و اپیدورال شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی، مژده حسن‌زاده، مسئول زایشگاه این مرکز، در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی درباره‌ی این روش گفت: «در این روش با همکاری پزشکان متخصص بیهوشی، ماده بی‌حسی تزریق می‌شود که خانم باردار، درد زایمان را احساس نمی‌کند، ولی بیدار و هوشیار است و به راحتی حرکت می‌کند.» حسن‌زاده افزود: «این روش موفقیت‌آمیز بوده است و بیماران از این روش رضایت دارند. به گفته بیماران، تجربه‌ی شیرینی از زایمان در خاطرشان می‌ماند.»

متقاضیان این روش زایمان می‌توانند جهت هماهنگی برای انجام زایمان بی‌درد، به مسئول زایشگاه مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۵۲۴۴۲۰۰۱ و ۵۲۴۴۲۰۰۲ داخلی ۳۳۳ تماس بگیرند.

[2]