بستن

سوارکار گراشی به تیم ملی راه می‌یابد؟

هفت‌برکه (گریشنا): مرتضی پورشمسی، سوارکار گراشی، که در اردوی تیم ملی سوارکاری حضور دارد، تنها یک قدم دیگر تا عضویت در تیم ملی ایران فاصله دارد.

به گزارش روابط عمومی هیات سوارکاری شهرستان گراش، ۲۹ نفر از بهترین و پرامتیازترین سوارکاران رشته پرش کشور به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شدند. مرتضی پورشمسی پس از شرکت در این اردو و موفقیت در تست‌ها به جمع ١۶ نفر برتر راه یافت. درنهایت ۵ نفر به عنوان نمایندگان تیم ملی در مسابقات برون‌مرزی شرکت خواهند کرد.

در تماس تلفنی که با مرتضی پورشمسی داشتیم، او می‌گوید تا این مدت برادرش مجتبی مربی‌گری او را بر عهده داشته است و ادامه می‌دهد: «دوست دارم سوارکاری را تا رسیدن به مسابقات کشوری ادامه دهم. تا به حال در چندین اردوی سوارکاری شرکت کرده‌ام. در حال حاضر فعالیتم در باشگاه شیراز است و اگر موقعیت فراهم باشد، علاقه‌مندم ادامه فعالیتم را در تهران دنبال کنم. در گراش نیز در باشگاه رخش فعال هستم و به عنوان مربی با آن‌ها همکاری دارم.»

مهرابی، رییس هیات سوارکاری شهرستان گراش، می‌گوید: «با توجه به استعداد و پشتکار این جوان سوارکار، انتظار می‌رود نام او را در جمع نفرات نهایی ببینیم. حمایت هیات سوارکاری و مجموعه ورزش گراش در مقایسه با تلاش و هزینه‌های صورت گرفته‌ی او بسیار ناچیز است. استعداد و پشتکار در سوارکاران گراشی در حد اعلاست اما امکانات لازم بسیار محدود است.»
او در ادامه گفت: «سوارکاران گراشی با اسب‌های ٣٠ میلیون تومانی در مسابقات کشور با اسب‌های بالای یک میلیارد تومانی رقابت می‌کنند و اغلب اوقات نتایج بسیار بهتری هم کسب می‌کنند. در صورتی که امکان خرید اسب‌های سطح یک ایران فراهم شود، قطعا سوارکاران گراشی قله‌های افتخار را تسخیر خواهند کرد. هزینه‌ای که سوارکاران گراشی به صورت شخصی برای انتقال اسب‌های خود به منظور شرکت در مسابقات متحمل می‌شوند، چندین برابر کل هزینه‌های است که برای سایر رشته‌ها مصرف می‌شود.»
او در ادامه می‌افزاید: «در صورتی که حمایت‌های مادی و معنوی از سوارکاری و سوارکاران گراش افزایش یابد، قطعا گراش قطب سوارکاری جنوب ایران خواهد شد و با پتانسیل‌های موجود، مطمئنا در بلندمدت مزایای آن شامل تمام شهر خواهد شد.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

  1. حضور مجتبی و مرتضی پورشمسی در سطح اول سوارکاری کشور خبر بسیار مسرت‌بخشی است. این دو عزیز با عشق و علاقه‌ی وصف‌ناشدنی سوارکاری را پیگیری می‌کنند و بی‌شک لایق کسب بهترین جایگاه‌ها در این ورزش پرطرفدار و دوست‌داشتنی هستند.

  2. سلام قولامن رب رحیم
    علارغم اینکه ازشدت تمارین این قهرمان عزیز باخبرنیستیم وازنزدیک ندیده ایم ولی مسلما به این مرحله از موفقیت رسیدن ،حاکی از اشد ممارست می باشد ضمن اینکه این ورزش ،ریاضت پرهزینه ای است که نباید ازلیست فاکتور تقدیر انداخت .
    مضاف براین ،محضرهرکسی که به هراندازه موجب معرفی گراش به کشور می شود ارادت ویژه ای داریم.
    مسئولین شهرستان ،ستارگان خودرا دریابید .
    همیشه موید باشد.

  3. درخشانترین دوران ورزش گراش در این یکسال اخیر است که دعوت پنج گراشی به اردوی تیم ملی در رشته های مختلف و حضور دونفر در کادر سرپرستی و مربیگری تیم ملی باعث افتخارگراش شدند دست ممسوول ورزش شهرستان و روسای ورزش درد نکند انشاالله با شناختی که از جناب حسن نژاد دارم بتواند این مسیر را با شدت بیشتری ادامه دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top