بستن

لباس نو بر تن خیابان‌های شهر

هفت‌برکه (گریشنا): پروژه‌ی آسفالت‌کشی، لکه‌گیری و به‌سازی آسفالت خیابان‌ها و معابر در چند نقطه از شهر در حال انجام است. خیابان‌های تمیز و محمد رسول‌ الله (ص) و بلوار شهدا در این ابتدای سال، لباس نو بر تن کرده‌اند. چند خیابان و کوچه دیگر نیز در نوبت نو شدن هستند.

به گزارش هفت‌برکه، غلامعباس زارع، شهردار گراش، درباره‌ی پروژه‌های آسفالت معابر می‌گوید: «این پروژه‌ها در سال ۹۵ در دستور کار شورا و شهرداری قرار داشت و تصمیم بر این بود که تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسد، اما به دلیل بارندگی، با تاخیر روبه‌رو شدیم. از طرفی دیگر، از آنجایی که آسفالت‌کشی در فصل گرم سال با کیفیت بهتری انجام می‌شود، این پروژه را آغاز کردیم که در چند نقطه از شهر به اتمام رسیده و در بخشی دیگر در حال انجام است و یا در دستور کار قرار دارد.»

مهندس چترآذر، مدیر فنی واحد عمرانی شهرداری، می‌گوید: «پروژه‌ی به‌سازی آسفالت‌های سطح شهر در خیابان تمیز، کوچه محمد رسول‌ الله(ص) و بلوار شهدا به اتمام رسیده است.» او درباره‌ی هزینه انجام پروژه‌ها نیز توضیح داد: «خیابان تمیز به مساحت سه هزار متر با آسفالت‌تراش کار شده و سه هزار متر هم لکه‌گیری انجام گرفته است. در این خیابان همچنین هفت هزار و سیصد متر آسفالت لایه‌ی کامل پنج‌سانتی کشیده شده است. انجام این طرح صد و شصت میلیون هزینه داشته است. کوچه محمد رسول الله (ص) حدود دو هزار و دویست متر آسفالت تراش و دو هزار و دویست متر نیز لکه‌گیری انجام شده است. لایه کامل نیز در مساحت سه هزار و پانصد متر صورت گرفته است. صد میلیون میزان هزینه‌ی اتمام این پروژه بوده است. در بلوار شهدا؛ آسفالت‌تراش حدود چهار هزار متر، لکه‌گیری هم به متراژ چهار هزار متر انجام شده است. اگر قرار بر این باشد که لایه کامل کشیده نشود، بهسازی آسفالت این بلوار حدود هشتاد میلیون هزینه خواهد داشت.»

مهندس اسدی‌پور، مسئول عمران شهرداری، نیز در تکمیل صحبت‌های چترآذر به پروژه‌های در حال انجام شهرداری اشاره می‌کند: «در کوچه شماره چهار کوچه متصل به هفت‌برکه و بلوار شیدای گراشی، لکه‌گیری و آسفالت در مساحت حدود سه هزار و پانصد متر در حال انجام است که شصت میلیون تومان هزینه‌بر است.

«در کوچه انتهایی خیابان محقق متصل به خیابان بسیج، لکه‌گیری حدود هزار و دویست متر  به مبلغ بیست میلیون تومان صورت می‌گیرد. با حل مشکل کف‌سازی و کانیوا و انجام روکش آسفالت، بهسازی آسفالت در این نقطه از شهر در حال تکمیل است.

«در خیابان درمانگاه، حدود سه هزار متر لکه‌گیری و آسفالت‌تراش کار شده و هفت هزار متر لایه کامل آن در حال انجام است که صد و هشتاد میلیون هزینه‌بر خواهد بود.

«کار جدول‌گذاری خیابان ساحلی نیز تا یک هفته‌ی دیگر به اتمام می‌رسد. ۹۰ درصد زیرسازی این خیابان صورت گرفته است و آسفالت آن نیز در حال انجام است که برآورد هزینه‌ی آن حدود چهارصد و پنجاه میلیون تومان است.

«در خیابان آبیاری حدود پانصد متر لکه‌گیری صورت گرفته است و حدود شش هزار و سیصد متر نیز لایه کامل آسفالت انجام شده که صد و ده میلیون هزینه برده است.

«لکه‌گیری خیابان بسیج به متراژ هزار و صد متر صورت گرفته و آسفالت‌تراش آن در حال اجرا است، هشت تا نه هزار متر نیز لایه کامل آن در روزهای آتی اجرایی می‌شود در صورت اجرای لایه کامل، صد و ده میلیون هزینه بهسازی آسفالت خیابان بسیج خواهد بود.

«کوچه شهید غلامی و چند کوچه منشعب در پاقلعه، به مساحت هفت هزار متر لایه کامل انجام شده و قرار است تا چند روز آینده، آسفالت آن نیز ریخته شود. این پروژه با انجام کانیوا‌گذاری و آسفالت چهارصد و پنجاه میلیون تومان هزینه‌بر خواهد بود.

«همچنین زیرسازی و آسفالت بلوار آزادگان، منشعب از بلوار فلسطین و پشت محور خلیج فارس، در حال انجام است.»

مسئول واحد عمران شهرداری به برنامه‌های آینده شهرداری نیز اشاره و تصریح می‌کند: «قرار است در بلوارهای منفرد، جانبازان و ملاصدرا لکه‌گیری انجام شود. پیاده‌رو خیابان اصلی در سمت کلات نیز در حال تکمیل  است. زیرسازی و آسفالت محور بلوار امام حسین(ع) که شهرک ایمان را به شهرک امام خمینی و شهید بهشتی متصل می‌کند، نیز از جمله‌ پروژه‌هایی است که در برنامه داریم. پروژه‌ی خیابان مهدیه جنب مسجد مهدیه که به دلیل گازرسانی متوقف است، نیز به زودی آسفالت‌کشی می‌شود. زیرسازی خیابان دکتر شیبانی و آسفالت پیاده‌روهای بلوار معلم نیز در دستور کار است.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

17 نظر

  1. با سلام…و خداقوت ب شورا و شهرداری….ولی ی ایرادی من میگیرم اینه چرا قیرپاشی ی دورز زودتر انجام میدن خیلی مشکلات ب بار میاره و یکم پیمان کار کند عمل میکنه

  2. دست مسولین درد نکنه
    انشاالله یه بودجه اى باشه و یه شرکت آسفالت سازى براى شهردارى بدست بیاد تا از شرکت هاى شخصى آسفالت نخرن

  3. چرا مسولین هنگام نزدیکی به انتخابات از خواب بیدار میشوند مگر اینکار ساده و کم هزینه روکشی آسفالت زودتر نمیشد انجام دهند واقعا با اینکار دنبال رای مردم هستند اگر اینطور است اشتباه فکر میکنند اینکار یکی از وظایف هر شهردار و شورا است . چرا بحثث محدوده که این همه شعار دادند و قول دادند دنبالش نرفتند . از یکایک اعضای شورا هم میخواهیم حقوقی که در طول ۴ سال اگر گرفته اند اطلاع رساتی کنند که مردم بدانند کهاعضای شورا پولی در طول خدمتشان میگیرند یا نه

  4. خدمت اقای علی شکری عرض کنم که کارخانه اسفالت شهرداری در جاده لار گراش بعد سنگ شکن اقای قاعدی واقع شده است و اگر دلیل اینکه از شرکت اسفالت راه رو اسفالت خریداری نکن رو میگید نمیدونم چیه و به چه دلیل ؟؟
    لطفا دلیلیش رو بگید تا بهتون جواب بدم

  5. سلام قولا من رب رحیم
    ضمن تشکر ویژه محضرشهردارمحترم ودیگرکارکنان تلاشگراین سازمان،متذکرشویم که هرچنداین اقدام شما قابل تقدیراست ولی باید دربرنامه های خود أهم ومهم رارعایت فرمایید چراکه خیابانی چون انتهای بلوارفلسطین به رغم کثرت تردد اما کماکان جاده خاکی است واسفالت نشده که این معضل منجر به نارضایتی ساکنین ازشهرداری شده است فلهذا جهت ایصال مطلوب عملکردتان به اذهان عموم بخصوص ساکنین این محله، اگرصلاح می دانید آسفالت کشی انتهای بلوارفلسطین (خیابان جنب آهن فروشی۱۱۰-زورآباد) را دراولویت امورات خودقرار دهید.
    همیشه موید باشید

  6. براى اینکه ارزون تر باشه و کمبود بودجه نداشته باشن و همه کوچه و خیابون ها آسفالت بشه و بهونه اى نداشته باشن.همین
    حالا شما راننده لودر بفرما،صحبتى باشه در خدمتیم

  7. باتشکر از پاسخگویی روابط عمومی شهرداری و شورا شهر میشه پاسخ علت ادامه نداشتن اسفالت جاده چک چک چیه؟ و کیفیت اسفالتی که که شده جا سواله و هزینه ایی که برای زیر سازی ادامه الان چیزی از زیر سازی نمونده…..!!!؟

  8. سلام .شهرداری اگه بودجه داره چرا پارک مخروبه مسکن مهر را که قول داده بود بازسازی نمی کنه.مگه اینجا جز شهر نیست؟

  9. لباس نووووو؟؟؟
    کدوم لباس نو ؟؟بهتره بگیم لباس وصله زده برتن خیابان های شهر .
    خیابان محمد رسوالله خدایشش برین نگاه کنید ،اگه بهتر شده من هر چی گفتین بهتون میدم اول موقع رانندگی میفهمیدیم که چاله داره یا می افتادیم توش یا رد میکردیم الان نه میشه رد کرد نه میشه توش افتاد .
    جایی پنج شش جا که ۳۰ درصد درستش کردین می اومدین دو سه جا رو صد درصدش رو کار میکردین تا سال دیگه نخوایین باز هم درستش کنید. هم دو سه جا رو نو کرده بودین و تا ۱۰ سال دیگه هیچ خرجی رو تو اون خیابان نداشتین .

  10. با سلام
    به طور کلی پاسخ میدم.
    اول اینکه برنامه های عمرانی شهرداری ربطی به انتخابات نداره.
    دوم اینکه مجبوریم روکش آسفالت کنیم. زیرساخت های ما فرسوده هستن و ممکنه با اولین حرکت غلتک لوله آب بترکه یا کابل تلفن و چیزای دیگه.
    سپاس

  11. باسلام مسولان شهر و شهردار محترم اگه وقت میکنید ی سری به کوچه های خیابان بسیج هم بکنید حتی با پیاده هم نمیشه راه رفت کوچه های ۲۰ – ۲۱-..فردای قیامت باید جواب پس بدی پس با این پول های گزاف که از مردم میگرید چی شد؟ ی اجازه کار ی پااین کار چن متر زیر بنا میدونید چه قد پول میگیرید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 نظر
scroll to top