- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

شروع هفته سلامت با راهپیمایی و سخنرانی

هفت‌برکه (گریشنا): امروز اول اردیبهشت، هفته‌ی سلامت با شعار «زندگی سالم، شاد و بانشاط» شروع شد. تعداد زیادی از همشهریان در راهپیمایی خانوادگی تا دانشکده‌ی علوم پزشکی شرکت کردند؛ و دکتر عبداللهی، رییس دانشکده علوم پزشکی، نیز در نماز جمعه به تشریح دست‌آوردهای طرح تحول نظام سلامت پرداخت.

[1]

 

دکتر عبدالهی: طرح تحول نظام سلامت از افتخارات نظام است

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی، دکتر احمد عبدالهی، رییس دانشکده، در اولین روز از هفته سلامت در نماز جمعه گراش به تشریح دست‌آوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت پرداخت. دکتر عبدالهی در بین الصلاتین نماز جمعه، ضمن اشاره به این که اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، از افتخارات نظام است گفت: «سرلوحه کار ما روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و شخص وزیر بهداشت، منویات مقام معظم رهبری است.» او افزود: «مقام معظم رهبری مکررا فرموده‌اند بیماران و خانواده‌ی آنان به جز درد بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشند و ما تلاش کردیم در این مسیر گام برداریم. هر چند کمبودها و کم‌کاری‌هایی در این مسیر است، اما بر همه مردم روشن است با اجرای طرح تحول نطام سلامت، بسیاری از این دغدغه‌های مالی درمان کاسته شده است و خدا را شاکریم با مدیریت جدی و جهادی وزیر بهداشت، این طرح ادامه دارد و برکاتش برای مردم است.»

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش در ادامه افزود: «همه ما روسای دانشکده علوم پزشکی کشور در رکاب وزیری هستیم که بیشترین دغدغه‌ی ایشان رفع مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان است. شما در رسانه‌ها شاهد تلاش‌های بی‌وقفه وزیر بهداشت هستید که شبانه‌روز در حال خدمت صادقانه به مردم است.»

دکتر عبدالهی با اشاره به اهداف طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: «امروز همه مردم با در دست داشتن دفترچه بیمه می‌توانند بهترین خدمت را از مراکز بهداشتی درمانی دریافت کنند و این خود موفقیت بزرگی است.»

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود درباره پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان در شهرستان گراش افزود: «در شهرستان گراش، در همین بیمارستان امیرالمومنین علی علیه السلام، بخش جراحی قلب، بخش جراحی سرطان، آنژیوگرافی و IVF وجود دارد که آماده خدمت به مردم کل منطقه است و این کار میسر نبود جز با حمایت دولت و همت بلند خیرین گراشی که این نیز یک افتخار بزرگ است که گراش قطب درمان منطقه است.»

دکتر عبدالهی درباره شعار هفته سلامت سال ۹۶ نیز گفت: «برای داشتن زندگی شاد و بانشاط و دادن امید به مردم، نیازمند همکاری و تلاش همگانی هستیم و امیدواریم به زودی شاهد جامعه‌ای پویا و بانشاط باشیم.»

[2]

پیاده‌روی خانوادگی

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، هم‌زمان با شروع هفته سلامت، پیاده‌روی خانوادگی به عنوان اولین برنامه این هفته برگزار شد. این برنامه صبح جمعه یکم اردیبهشت‌ماه از ساعت شش و سی دقیقه از خیابان درمانگاه به سمت دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد. در پایان از شرکت‌کنندگان پذیرایی صبحانه به عمل آمد و پس از انجام قرعه‌کشی، به بعضی از آنها جوایزی اهدا شد. این برنامه به همت ستاد برگزاری هفته سلامت، تربیت بدنی دانشکده علوم پزشکی و تربیت بدنی حوزه مقاومت شهید بهادری برگزار شد.