بستن

مردم و مسئولین تنگ آب را از زباله زدودند

هفت‌برکه (گریشنا): ⁠⁠⁠دوست‌داران طبیعت به مناسبت روز زمین پاک، حاشیه کوه تنگ آب را از زباله پاکسازی کردند.

به گزارش مسئول دفتر فرمانداری، صبح امروز چهارم اردیبهشت‌ماه ۹۶، به مناسبت روز زمین پاک، حاشیه کوه تنگ آب با حضور اصغر فرودی، فرماندار گراش؛ عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی؛ مهندس جمالی، رییس اداره محیط زیست گراش؛ و جمعی از مسئولین، تشکل‌های مردمی، حامیان محیط زیست، دانش آموزان، و اعضای کانون آزاد جمعیت هلال احمر از وجود زباله پاکسازی شد.

فرماندار گراش ضمن گرامی‌داشت روز زمین پاک گفت: «توجه به محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است و می‌طلبد اقشار مختلف مردم در مدیریت پسماند زباله و پاک سازی محیط زیست مشارکت فعالانه داشته باشند.»  اصغر فرودی با تاکید بر ایجاد سمن‌ها و نقش انجمن‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست، اظهار داشت: «تشکل‌های مردمی و سمن‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه در محیط زیست یاور دولت هستند و کمک‌های زیادی در این خصوص به مردم در حفظ و صیانت از عرصه منابع طبیعی و محیط زیست می‌کنند.»

او با تشکر از حرکت خود جوش مردم در پاکسازی محیط زیست خاطر نشان ساخت: اجرای این گونه برنامه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست موثر است و خوشبختانه در شهر گراش امروز شاهد فراگیری این فرهنگ شده‌ایم که حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است.»  فرماندار گراش انباشته شدن زباله در محیط بکر طبیعی را کاری ناشایست عنوان کرد و افزود: «طبیعت متعلق به همه مردم است و باید بیایم طبیعت و شهرمان را با نریختن زباله‌ها، زیبا و با نشاط کنیم و برای تحقق این امر نیاز به همکاری همه آحاد مختلف مردم است.

در این مراسم که به ابتکار اداره محیط زیست گراش انجام شد، نهادهای دعوت‌شده حاشیه و مسیرهای ورودی کوه تنگ آب را از وجود زباله پاکسازی کردند.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

4 نظر

  1. کاش یاد میگرفتیم زباله در طبیعت رها نکنیم تا برای جمع کردن زباله این همه انسانهای شریف به زحمت نمینداختیم
    بهترین کار همین اشناه کردن بچه ها با محیط زیست و حیات وحش هست

  2. سلام قولا من رب رحیم
    ضمن خسته نباشید وخداقوت به این مسئولین حاضردرعکس وهمچنین دیگرهمکاران دانش آموز…
    لازم است چنین عکس هایی در ۴راه های سطح شهر نصب شود تا افرادیکه درمحیط طبیعت آشغال می ریزند بامتوجه شدن اینکه چه شخصیت هایی آشغالِ ریخته شده آنان را جمع آوری می کنند ازخجالت آب شده و به جبران مافات برآیند .
    همیشه موید باشید

    1. سلام
      ضمن پوزش لطفا فرهنگ ایرانی و جمله فارسی را پاس بداریم .بنده اگر چند جمله بلدم باید درجای خودش استفاده کنیم مثلا عربی بلدم در کشورهای عربی استفاده کنم ،یا انگلیسی را در کشورهای اروپایی ئ امریکائی – اردو در کشورهای هند و پاکستان استفاده میکنیم. فراموش نکنیم ما ایرانی هستیم قبل از اینکه اسلام به ایران بیاد ایران فرهنگ خودش را داشته است .سعی کنیم هویت خود را گم نکنیم باز هم تکرار میکنم فارسی را پاس بداریم. با کمال عذرخواهی

      1. سلام قولامن رب رحیم
        ببین گلم
        زبان مابا عربی عجین شده ،نه اینکه بخواهیم عربی صحبت کنیم بلکه این از خصائص زبان هاست چراکه درهرزبانی لغات بیگانه ورورد پیداکرده وامری اجتناب ناپذیراست .
        مثلا درمتن شما :
        قبل
        سعی
        تکرار
        کمال
        عذر
        این کلمات عربی هستند که اگرشمامقیدبه استفاده اززبان اصیل فارسی هستید باید به جای کلمات فوق این کلمات زیر استفاده می نمودید :
        پیش
        تلاش
        تکرار
        پوزش و…
        مثال دیگر :
        وقتی پمپ بنزین میرین نوشته استعمال دخانیات ممنوع
        حال آنکه می دانیم کل جمله عربی است لغاتش :
        استعمال ازباب استفعال
        دخانیات جمع دخان یعنی دود
        ممنوع نیز فعلی است عربی .
        همیشه موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top