- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

جمنا جرقه‌ی تبلیغات ریاست جمهوری در گراش را زد

هفت‌برکه (گریشنا): شعبه‌ی جمنا در شهرستان گراش راه‌اندازی شد. عباس بهزادی، که همراه با مهدی جعفری شهرستان گراش را در جلسات جمنا نمایندگی می‌کند، مسئول دفتر این شعبه است.

[1] «جمنا» مخفف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است که از بهمن‌ماه ۱۳۹۵ برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شد. البته عباس بهزادی می‌گوید به کار بردن اختصار «جمنا» مورد تایید شورای مرکزی نیست، و «جبهه مردمی» را بیشتر می‌پسندند. کانال تلگرامی این جبهه [2] در گراش هم به همین نام «جبهه مردمی گراش» ساخته شده است.

این جبهه اعلام کرد در انتخابات پیش رو، از دو تن از کاندیداهای ریاست جمهوری یعنی رییسی و قالیباف حمایت خواهد کرد. عباس بهزادی، مسئول دفتر شعبه گراش، در گفتگو با هفت‌برکه می‌گوید: «فعالیت‌های این دفتر کاملا در انطباق با دستورات شورای مرکزی جبهه است. ما هم فعلا طبق نظر شورای مرکزی، از همین دو کاندیدا حمایت می‌کنیم، تا وقتی که شورای مرکزی تصمیم جدیدی بگیرد و یا یکی از این دو نفر به نفع دیگری کنار برود.»

بهزادی درباره راه‌اندازی ستاد انتخاباتی این دو نامزد در گراش نیز می‌گوید: «برای ستاد رییسی یک نفر را معرفی کرده‌ایم، اما هنوز حکمش را نزده‌اند. درباره ستاد قالیباف هم هنوز تصمیمی گرفته نشده است.»

گفتنی است که در سال‌های گذشته، ستاد قالیباف در گراش را خانواده فانی‌لاری راه‌اندازی می‌کردند.

جمنا از زمان اعلام موجودیتش گزینه‌های مختلفی را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را بررسی کرد و به رای‌گیری گذاشت تا در نهایت پنج نفر به عنوان گزینه‌های نهایی مشخص شدند: سید ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش، محمدباقر قالیباف و حمیدرضا حاج‌بابایی. بذرپاش در زمان انصراف به نفع دیگر کاندیداها انصراف داد، و صلاحیت زاکانی و حاج‌بابایی از سوی شورای نگهبان تایید نشد. در نتیجه، رییسی و قالیباف به عنوان گزینه‌های اول و دوم جمنا در انتخابات معرفی شدند. گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال کنار رفتن یکی از این دو نامزد به نفع دیگری وجود دارد.