- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

فرهنگ و ارشاد گراش رسماً اداره شد

هفت‌برکه (گریشنا): نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش به اداره ارتقا یافت و با اختصاص سه پست سازمانی، فعالیت‌های آن گسترش می‌یابد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش دهم مهرماه ۱۳۹۲ به صورت نمایندگی در محل فرهنگسرای شهرداری کار خود را آغاز کرد. (خبر در گریشنا [1])‌ محسن نعمت‌اللهی به مدت بیش از یک سال رییس و تنها کارمند فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش بود. از آبان‌ماه ۱۳۹۳ مهدی آیینه‌افروز حکم ریاست گرفت و مدتی بعد با خرید سینما فرهنگ از سوی خیرین و شورای شهر، این اداره به محل جدید منتقل شد. در طی این سال‌ها، درخواست تثبیت چارت سازمانی و ارتقا نمایندگی به اداره بارها مطرح شده بود تا در نهایت در ابتدای سال ۱۳۹۶ این خواسته به نتیجه رسید.

به گزارش محمد هنرپیشه، کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، دکتر مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس طی تماس تلفنی با آیینه‌افروز، رییس اداره شهرستان، خبر ارتقا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش را اعلام کرد و اظهار داشت: «نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سال ۱۳۹۲ در این شهرستان مستقر شده است، برنامه‌های ماندگار و تاثیرگذاری را طی چندین سال انجام داده که از آن جمله می‌توان به برگزاری سه دوره جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل و راه‌اندازی سینما فرهنگ گراش اشاره کرد. این اداره با سه پست سازمانی؛ مسئول اداره، کارشناس امور فرهنگی مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، و کارشناس امور فرهنگی سینمایی و سمعی و بصری فعالیت جدید خود را شروع خواهد کرد. روند اداری آن نیز به زودی طی خواهد شد.»

عبدالمهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، ضمن تبریک این تحول به اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان، اظهار داشت: «از همان سال‌های ابتدایی استقرار نمایندگی، سعی در ارتقای نمایندگی داشتیم و طی جلسات متعدد با مسئولین استانی و کشوری به­ خصوص با انجام هفت ماموریت به تهران و ملاقات با آقای خسروی، مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناسان مختلف، این مهم را پیگیری کردیم، تا سرانجام نتیجه­‌ی مطلوب به دست آمد.»

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش  از زحمات خسروی، مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ دکتر مریدی، مدیرکل فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ دکتر جعفرپور، نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش؛ فرودی، فرماندار شهرستان گراش؛ و اعضای شورای اسلامی شهر گراش و همچنین همه افرادی که در راه ارتقای اداره با او همکاری داشتند، قدردانی و اظهار امیدواری کرد که به یاری خدا و همت هنرمندان، بعد از این حرکت در مسیر پیشرفت فرهنگ و هنر این خطه، سرعت بیشتری می‌گیرد.

هم‌زمان با خبر ارتقای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، خبر ارتقا نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز به اداره نیز منتشر شد.

[2]