بستن

برنامه‌های آموزش و پرورش: تکریم ارباب رجوع؛ هدایت و مشاوره تحصیلی

هفت‌برکه (گریشنا): هفته‌ی گذشته، در آموزش و پرورش شهرستان گراش دو جلسه مهم برگزار شد: جلسه آموزشی طرح تکریم ارباب رجوع و جلسه آموزشی هدایت تحصیلی و نحوه اجرای آزمون‌های مشاوره.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، در جلسه‌ی اول شیوه‌نامه تکریم ارباب رجوع تشریح شد؛ و در جلسه‌ی دوم مقرر شد برگزاری آزمون‌های مشاوره در سال جدید به صورت آنلاین اجرا شود.

جلسه آموزشی طرح تکریم ارباب رجوع

جلسه آموزشی طرح تکریم ارباب رجوع ویژه رابطین مدارس به ریاست ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش، و با حضور معاونین آموزشی و پرورشی، کارشناس حراست و کارشناس روابط عمومی به عنوان دبیر طرح تکریم ارباب رجوع در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش در این جلسه در جمع مدیران، معاونین و رابطین طرح تکریم ارباب رجوع با تاکید بر لزوم حفظ روابط صحیح و مناسبات انسانی گفت: «همه ما موظف به تکریم ارباب رجوع هستیم و این را نه تنها در کلام، بلکه در عمل باید نشان دهیم؛ چرا که نقش این روابط در تحکیم و تعمیق ارزش‌ها، تسریع در انجام امور، احترام متقابل و رضایت طرفین بسیار مؤثر است.» رییس ستاد طرح تکریم ارباب رجوع همچنین افزود: «تاکید فراوان آموزه‌های دینی ما در خصوص احترام به مقام انسان نشان‌دهنده این است که درجامعه و به ویژه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید به جایگاه رفیع انسانی توجه خاصی نمود و ما نیز می بایست با تأسی از بزرگان دین، در رسیدگی به امور ارباب رجوع نهایت دقت نظر را داشته باشیم و تمامی تسهیلات لازم را جهت ارائه خدمات بهتر به کار گیریم.»

ذبیح اله رضایی در پایان تاکید کرد: «امیدوارم همه شما عزیزان با حساسیت کامل و تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق و خاص در خصوص این مهم، تلاش و کوشش نمایید تا بتوانیم زمینه اجرای این طرح را در راستای ارزش‌های انسانی – اسلامی و فرهنگ تکریم شخصیت افراد فراهم سازیم.»

سپس کارشناس روابط عمومی و دبیر طرح، به تشریح شیوه‌نامه طرح مزبور و برخی از قوانین و مقررات آن پرداخت و به سوالات مطروحه نیز پاسخ گفت.

جلسه آموزشی هدایت تحصیلی

جلسه آموزشی هدایت تحصیلی و نحوه اجرای آزمون‌های مشاوره نیز از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش گراش در این هفته بود که با حضور حکمت، رئیس اداره مشاوره اداره کل، کارشناسان اداره مشاوره تربیتی و رئیس مرکز مشاوره آموزش و پرورش فارس در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش گراش برگزار شد.

در این جلسه ضمن اشاره به تغییر برگزاری آزمون‌های مشاوره در سال جدید و اجرا به صورت آنلاین، به مساله لزوم توجیه اولیا به صورت علمی و منطقی نیز تاکید شد و همچنین نحوه‌ی اجرای آزمون هدایت تحصیلی برای مدیران، کارشناسان مشاوره و مشاورین مدارس شرح داده شد.

تور گراش‌گردی

برنامه تور گراشگردی نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این هفته بود که با تلاش و هماهنگی راضیه متین و با همکاری انجمن ایکوموس در جهت شناخت هرچه بهتر و بیشتر فرهنگیان و دبیران آموزش و پرورش شهرستان گراش از مکان‌های تاریخی، مذهبی، تفریحی و دیدنی این شهرستان اجرا شد. (خبر کامل‌تر در هفته‌برکه).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top