بستن

تشویق «کایه» در برج آزادی

هفت‌برکه (گریشنا): از کیوان محسنی، فیلم‌ساز جوان گراشی، در سیزدهمین گردهم‌آیی لارستانی‌های مقیم تهران در برج آزادی تقدیر شد و فیلم کوتاهش «کایه» به نمایش در آمد.

به گزارش روابط عمومی گردهم‌آیی، سالن مجوعه فرهنگی برج آزادی روز جمعه اول اردیبهشت میزبان سیزدهمین گردهمایی لارستانیهای مقیم تهران بود. در این مراسم از چند تن از هنرمندان و ورزشکاران منطقه تقدیر شد. کیوان محسنی، هنرمند گراشی؛ فرشید اسماعیلی، ورزشکار لاری؛ و خلیل رویینا و عبدالرضا مفتوحی، دو شاعر لاری؛ در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

نمایش مستند «کایه» اولین بخش تقدیر بود. پس از معرفی کایه، نوعی پوشش سر برای نوزادان، توسط مجری مراسم، فیلم «کایه» از محسنی به نمایش در آمد؛ فیلمی که مرحله به مرحله‎ی دوخت کایه با دستان مادربزرگ را نشان می‎دهد. پس از پخش ویدئویی از شرح حال و پیشینه کاری کارگردان فیلم، کیوان محسنی به روی صحنه فراخوانده شد. این کارگردان خوش ذوق گراشی سابقه‎ی ساخت هفت فیلم کوتاه دارد. مستند کوتاه کایه که سال گذشته توانسته بود به بخش جنبی شصت و نهمین جشنواره ی بین المللی فیلم کن راه یابد، افتخارات بسیاری از جمله منتخب سی امین جشنواره فیلم کوتاه تهران، هشتمین جشنواره‎ی سینما مستند ایران، چهاردهمین جشنواره باستان شناسی آمریکا، جایزه‎ی بهترین کارگردانی از جشنواره‌ی روما سینما داک در ژانویه ۲۰۱۶ و جشنواره های دیگر را در کارنامه‎ی خود دارد.

محسنی اظهار کرد که در خانواده‎ای علاقه‌مند به فیلم و هنر رشد کرده است و این فرصت بستر مناسبی را برای شروع کارهای تجربی‎اش از سن ۱۴ سالگی فراهم نموده و به کارگردانان و علاقه‎مندان جوان هم این پیشنهاد را ارائه می‎کند و آماده است که تجربیاتش را در اختیار علاقه‎مندان شهر قرار دهد. او گفت فیلم «کایه» را در زمان بارداری همسرش، یعنی زمانی که کایه برای دختر خردسالش دوخته می‎شده، ساخته است. این هنرمند جوان توسط دکتر جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی؛ و دکتر طایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی؛ مورد تجلیل قرار گرفت.

کیوان محسنی از سال ۱۳۹۴ شرکت تولید فیلم‌های کوتاه غیر سینمایی ریتون فیلم را در لار راه‌اندازی کرده است. او با انجمن سینمای جوان لارستان نیز رابطه‌ی خوبی دارد، به طوری که بودجه‌ی ساخت آخرین فیلمش، «تمیز» که در جشنواره کن هم پذیرفته شده، را این انجمن تهیه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top