بستن

دومین دوره انتخابات مجمع خیرین سلامت گراش برگزار شد

هفت‌برکه (گریشنا): دومین دوره انتخابات مجمع خیرین سلامت گراش با حضور معاون مشارکت‌های مردمی و مدیر روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه، صبح امروز یازدهم اردیبهشت‌ماه ۹۶، دومین دوره انتخابات مجمع خیرین سلامت گراش با حضور سید محمد طباطبایی، معاون مشارکت‌های مردمی؛ محمد طاهری جبلی، مدیر روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور؛ اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش؛ دکتر احمد عبداللهی، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش؛ و جمعی از خیرین و نماینده خیرین گراش در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پزشکی برگزار شد. مهدی خوشبخت، مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، اجرای این برنامه را بر عهده داشت.

دکتر عبداللهی: بیمارستان گراش قطب درمان جنوب استان فارس است

دکتر احمد عبداللهی، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش، ضمن خوش‌آمد به حاضرین و تشکر از مجمع خیرین سلامت گفت: «خیلی از امور به اسم دانشکده و بیمارستان و همکاران ما انجام شده است، ولی خیرین زحمتش را کشیده‌اند. از تک‌تک این عزیزان تشکر می‌کنم. این توفیقی است که خدمت‌گذار مردم باشیم. بیمارستان امیرالمومنین (ع) گراش قطب درمان جنوب استان فارس است. افتخار ما این است که مردم از نقاط دور به اینجا می‌آیند و به همان سبکی درمان می‌شوند که در بسیاری از بیمارستان‌های پیشرفته دنیا انجام می‌شود.»

 

فرماندار: کار خیر باید نیازسنجی شود

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، خدمت در حوزه بهداشت و درمان را خدمت به انسانیت دانست و گفت: «خدمت در این بخش قبل از اینکه خدمت به شهر و منطقه باشد، خدمت به انسانیت است. امروز شاهد این هستیم که از شهرستان‌های دیگر به این شهرستان مراجعه می‌کنند. امروز نام نیک خیرین گراش در کشور می‌درخشد. هر جا مردم و مسئولین دست در دست هم گذاشتند، ما شاهد پیشرفت بودیم. خیرین راه را برای پیشرفت هموار کردند، اما اینطور تلقی نشود که خدمات نظام از ابتدا تا به امروز و خدمات دولت را فراموش کنیم. نباید این تصور داشته باشیم که فقط خیرین کار انجام داده‌اند و دولت کمکی نداشته است. این تصور باید تصحیح شود.»

فرماندار شهرستان در ادامه به افتتاح ۹۲ میلیارد تومان پروژه در شهرستان اشاره کرد و افزود: «در بررسی سه سال و نیمی که داشتیم، ما در شهرستان پروژه‌هایی بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان افتتاح کرده‌ایم که حدود ۷۵ درصد آن از محل اعتبارات دولتی و ۲۵ درصد آن از محل کمک‌های خیرین بوده است. این کمک‌ها بوده است که زمینه را برای جذب کمک‌های دولتی فراهم کرده است.»

فرودی با بیان اینکه عمده کارهای خیر انجام شده در شهرستان در سه حوزه بهداشت و درمان، آموزش و مذهبی است گفت:‌ «کار خیر در هر سه حوزه مهم و ضروری است، ولی باید به بخش‌های دیگر هم توجه شود. کار خیر باید نیازسنجی شود و براساس اولویت اقدام شود.» او همچنین به جلوگیری از موازی‌کاری در بخش درمان در منطقه اشاره کرد و افزود: «گراش، لار و اوز سه شهر نزدیک به هم هستیم و نباید موازی‌کاری داشته باشیم. مسئولان بهداشت حتما این مورد را رعایت کرده‌اند و من از باب تاکید این را می‌گویم. همچنین باید در بخش درمانی و بهداشتی فرهنگ‌سازی کنیم. برای رفع مشکلات بهداشتی هزینه می‌کنیم، ولی برای پیشگیری هم باید فرهنگ‌سازی کنیم و باید هزینه کنیم.»

اصغر فرودی در پایان گفت: «از خیرین سلامت می‌خواهم که به روستاها هم توجه کنند. باید کل شهرستان را با هم ببینیم، نه اینکه گراش را ببینیم ولی روستاهای ما مشکل بهداشت داشته باشند. خیرین باید امکانات را برای روستاها فراهم کنند. بعضی روستاها مشکل بهداشت دارند و این شایسته شهرستان نیست.»

طباطبایی: باید به بخش پیشگیری وارد شویم

سید محمد طباطبایی، معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور، ضمن تشکر از اعضای هیات مدیره خیرین سلامت و مجمع خیرین در گراش گفت: «مجمع خیرین سلامت کشور علاوه بر بحث‌های سخت‌افزاری، بخش‌های نرم‌افزاری را نیز در دستور کار خود دارد و دو سال است که در این خصوص بسیار اصرار دارد. این مجمع نظر بر این دارد که اضافه کردن تخت‌های بیمارستانی تا به کی؟ باید در بخش پیشگیری وارد شد و تخت‌های بیمارستانی را خالی دید.»

طباطبایی به عملکرد مجمع خیرین سلامت در بخش شنوایی هم اشاره کرد: «در این بخش کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند و امیدواریم در ده سال آینده در کشور کودک ناشنوایی را پیدا نکنیم. هر کس کودکی را می‌شناسد که سن زیر ۵ سال دارد، به مجمع خیرین معرفی کنند. این مرکز در شیراز هم هست و مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند و امید است که بعدها شاهد این باشیم که در کشور کودک ناشنوا نداشته باشیم.»

طباطبایی در ادامه اشاره‌ای هم به بخش‌های دیگری که در حال پیگیری است داشت و افزود: «در بخش طب سنتی و طب ایرانی، معضلات مختلفی در کشور وجود دارد و بعضی افراد وارد می‌شوند که علم کافی ندارند. در این خصوص هم کارهایی انجام می‌شود. در بخش پیشگیری هم کارهایی در حال انجام است و مباحث پژوهشی هم در دستور کار است.»

 

عملکرد مجمع خیرین گراش در دو سال گذشته

محمد منفرد، مدیر عامل مجمع خیرین سلامت گراش در دور قبل، گزارشی از عملکرد این مجمع ارایه داد. او از تشکیل مجمع در بهمن‌ماه ۱۳۹۳ شروع کرد و ادامه داد: «در اولین جلسه مجمع در بیست و یکم فروردین ۱۳۹۴، ساخت درمانگاه شهرک پردیس و پیگیری زمین برای مرکز ناباروری مطرح شد. نوسازی و بهسازی قسمت‌های فرسوده‌ی بیمارستان، ساخت کلینیک دیالیز، احداث کلینیک ویژه با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع، ساخت بلوک زایمان با زیربنای ۶۵۰ متر مربع، احداث NICU با زیربنای ۵۰۰ متر مربع، ساخت خانه پزشک در شهرک پردیس، احداث بنیاد پیشگیری از سرطان و بخش شیمی درمانی، احداث داروخانه مرکز بهداشتی درمانی بخش ارد و همچنین احداث واحد دندان‌پزشکی مرکز بهداشت بخش ارد، مهم‌ترین فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت گراش در سال ۱۳۹۴ بوده است.»

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت گراش در ادامه به اقدامات انجام شده در سال ۹۵ اشاره کرد: «خرید تجهیزات برای مرکز انتقال خون؛ کمک نقدی به بسیج دانشجویی؛ برگزاری همایش هفته دیابت با همکاری انجمن حمایت از بیماران خاص و پرداخت تمام هزینه‌های این همایش؛ معرفی افراد بی‌بضاعت برای دریافت و تزریق واکسن آنفولانزا به صورت رایگان؛ خرید تجهیزات مرکز ناباروری از سوی خیرین و افتتاح آن؛ خرید دستگاه‌ فروزن‌ساکشن برای درمان سرطان؛ برگزاری همایش پیشگیری از سرطان؛ احداث کلینیک دندان‌پزشکی و تجهیز آن؛ همکاری با طرح کاروان سلامت، ویزیت و داروی رایگان به روستاها و مناطق آسیب‌پذیر؛ احدااث مرکز جامع سلامت، خانه پزشک و واحد های تجاری سعادت، و احداث پانسیون پزشک در ارد؛ احداث خانه پزشک فداغ؛ احداث خانه پزشک زینل‌آباد؛ خرید دستگاه سونوگرافی اتوکلاو، ساکشن، سانتریمیوز، خرید ICSI برای بیمارستان و مرکز ناباروری؛ تجهیز نمودن آزمایشگاه NICU بیمارستان با خرید پمپ قلب، تست ورزش، دو دستگاه دیالیز و تخت برای اتاق عمل و خرید میکروسکوپ چشمی؛ اهدای زمین جهت ساخت بیمارستان زیرمجموعه حمایت از بیماران خاص باب الحوائج به مساحت ۴ هکتار؛ و اهدای زمین جهت ساخت مرکز تخصصی و فوق تخصصی ناباروری به مساحت ۷ هزار متر مربع؛ از اقدامات انجام شده توسط خیرین سلامت در سال ۹۵ بوده است.»

اعضای دومین دوره انتخابات مجمع خیرین سلامت گراش

اولین مجمع خیرین سلامت گراش در سیزدهم بهمن سال ۱۳۹۳ با حضور نیری، دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور، و هیات همراه تشکیل شد. در اولین دوره، محمد منفرد فرزند غلام به عنوان مدیر عامل؛ دکتر بهمنی، محمد منفرد، کریم جعفری، علی دیباچی، خلیل غلامی و رضا اسدی به عنوان اعضای اصلی؛ غلامرضا یحی‌پور و یحیی یحیایی به عنوان اعضای علی‌البدل؛ و محمد منفرد فرزند فتح‌الله و محمود رادمرد به عنوان بازرس انتخاب شدند.

امروز در دومین دور انتخابات، محمد منفرد فرزند غلام، دکتر سید جواد محقق، یعقوب سعادت، محمد منفرد فرزند فتح‌الله، علی دیباچی، دکتر مرتضی فتحی و دکتر محمود سرخی به عنوان اعضای اصلی؛ و خلیل غلامی و اکبر باقرزاده به عنوان اعضای علی‌البدل؛ و حسین افشار و محمود رادمرد به عنوان بازرسین؛ و یحیی یحیایی به عنوان عضو علی‌البدل در بخش بازرسی انتخاب شدند. انتخاب مدیر عامل دومین دور انتخابات در جلسه‌ای بعد از جلسه‌ی مجمع از بین افراد انتخاب‌شده انجام می‌شود.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. ازهمه خیرین عزیز گراشی تقدیر و تشکر میکنم مایه افتخار گراش هستند از اعضای مجمع خیرین که الحق و انصاف در زمینه سلامت زبان خیر گذاسته اند خدا قوت عرض میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top