بستن

افتتاح مرکز درمان ناباروری گراش با حضور مجازی وزیر بهداشت

هفت‌برکه (گریشنا): مرکز درمان ناباروری الزهرا (س) گراش هم‌زمان با چهارده مرکز درمان ناباروری دولتی در سراسر کشور افتتاح شد.

به گزارش هفت‌برکه، امروز سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، مراسم افتتاح مرکز درمان ناباروری الزهرا(س) با حضور فرودی، فرماندار شهرستان؛ حجت‌الاسلام شاه‌چراغ، امام جمعه؛ دکتر عبدالهی، رییس دانشکده علوم پزشکی، و معاونان او؛ روسای ادارت و جمعی از معتمدین و خیرین شهر برگزار شد. دانشگاه کرج برای مدیریت افتتاح این پانزده مرکز درمان ناباروری در سراسر کشور تعیین شده بود و دکتر هاشمی، وزیر بهداشت نیز در این دانشگاه حضور داشت. پانزده مرکز درمان ناباروری کشور که از طریق ویدیو کنفرانس به صورت زنده با هم در ارتباط بودند، با حضور مجازی وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید. روبان افتتاحیه‌ی مرکز درمان ناباروری الزهرا(س) گراش نیز با دستان حاجیه سعادت بریده شد.

افتتاح بعد از تکمیل چرخه‌ی درمان

راه‌اندازی مرکز درمان ناباوری الزهرا(س) گراش در پانزدهم آبان‌ماه سال ۹۵ انجام شده بود، (خبر در هفت برکه). محسن‌زاده، رئیس مرکز درمان ناباروری گراش، در توضیح این راه‌اندازی گفت: «فرق این مرکز با مراکز دیگر در این است که ما اصرار داشتیم این مرکز ابتدا راه‌اندازی شود و بعد به مرحله‌ی افتتاح برسد. ما در حال حاضر شاهدیم که این افتتاحیه زمانی انجام گرفت که چرخه درمان ناباروری به صورت کامل در این مرکز انجام می‌شود.»

محسن‌زاده درباره‌ی چرخه‌ی درمان نیز توضیح داد: «چرخه‌ی درمان ناباروری نیز به این صورت است که در ابتدا بعد از مراجعه‌ی بیمار، اگر از طریق داروهای دارویی به نتیجه نرسید، برای حل مشکل به سراغ تکنیک‌های IUI خواهیم رفت و در مرحله نهایی نیز عمل IDF  صورت می‌گیرد. ما قادر هستیم تمام این تکنیک‌ها را در این مرکز اجرایی کنیم. از زمان راه‌اندازی مرکز ناباروری تاکنون ششصد بیمار در این مرکز ویزیت شده‌اند و بیماران زیادی نیز در لیست نوبت قرار دارند.»

دکتر گلستان: ما جزو اولین مراکز در منطقه و استان هستیم

در مراسم افتتاحیه، دکتر گلستان، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی، بعد از قدردانی از خیرین و همه‌ افرادی که در راه‌اندازی، تجهیز و افتتاح مرکز درمان ناباروری نقش داشتند، گفت: «با وجود این که بعضی از شهرها برای ایجاد این مرکز اقداماتی انجام داده‌اند، اما ما جزو اولین مراکز در سطح منطقه و استان هستیم که با طی کردن مراحل قانونیِ افتتاح و راه‌اندازی و مراحل اولیه‌ی تشکیل پرونده بیمار، و در صورت لزوم انجام جراحی و بستری  کردن بیمار در بیمارستان، و همچنین شروع ساخت‌وساز ساختمان مرکز اصلی، آمادگی کامل برای پذیزش بیماران را داریم. امیدواریم با افتتاح این مرکز، بتوانیم خدمات خوب و مناسبی به همشهریان، هم‌استانی‌ها و حتی استان‌های همجوار ارائه دهیم.»

دکتر گلستان در ادامه میزان هزینه‌‌های درمانی در بخش خصوصی و دولتی را با هم مقایسه می‌کند و می‌گوید: «در مراکز خصوصی، هزینه درمان برای هر فرد چیزی حدود بیست میلیون تومان می‌شود. اما در مراکز دولتی، هزینه‌ی نهایی سه تا چهار میلیون است و در صورت حمایت بیشتر دولت، می‌توان به یک میلیون نیز رساند.»

او در جواب به سوال  یکی از حاضرین که به چه کسانی می‌توان گفت نابارور و ناباروری را به چه شکل می‌توان تشخیص داد، گفت: «به افرادی که پس از ازدواج بعد از یک سال بدون جلوگیری باردار نشوند، نابارور می‌گوییم. یکی از امتیاز‌های مرکز درمان ناباروری الزهرا (س) این است که ما در حال پیگیری هستیم تا برای بیماران سرطانی و بیمارانی که به شیمی‌درمانی نیاز دارند، اقداماتی انجام دهیم تا در طول مسیر بهبودی از بیماری، افراد قدرت باروری خود را از دست ندهند.»

نماینده خیرین: ساختمان اصلی مرکز به زودی کلنگ‌زنی می‌شود

حاج یعقوب سعادت، نماینده خیرین سلامت، در این مراسم به مشخصات فنی ساختمان اصلی مرکز درمان ناباروری اشاره کرد و اظهار داشت: «این ساختمان در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع جنب ساختمان دانشکده علوم قرآنی، با زیربنای سه هزار متر ساخته می‌شود. ما در حال انجام تغییراتی در نقشه هستیم و مراسم کلنگ‌زنی و شروع ساخت‌وساز ساختمان اصلی به محض اتمام اصلاح نقشه، انجام می‌شود.»

تقدیر از حاجیه سعادت، بانی مرکز، و دکتر معصومه یونسی، فلوشیپ نازایی این مرکز، یکی دیگر از برنامه‌های مراسم افتتاح هم‌زمان بود. دکتر عبدالهی، رییس دانشکده علوم پزشکی، بعد از قدردانی از این دو بانو، پیشنهاد ساخت بیمارستان فوق تخصصی ویژه بانوان را به خیرین سلامت ارائه داد.

افتتاح همزمان ۱۵ مرکز

به گزارش روابط عمومی دانشکده‌ی علوم پزشکی، در راستای برنامه طرح تحول سلامت و سیاست‌های جدید جمعیتی، ۱۵ مرکز درمان ناباروری ART، یک بخش آندرولوژی و یک مرکز جامع حفظ باروری، امروز با حضور وزیر بهداشت در استان البرز، به طور هم‌زمان از طریق ویدیوکنفرانس در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

به نقل از ویدا، یکی از اهداف برنامه تحول سلامت علاوه بر حمایت از زوجین نابارور، افزایش دسترسی مردم به مراکز درمان ناباروری دولتی در مناطق محروم بود. در ابتدای طرح، تعداد این مراکز ۲۴ مورد بود و تا آخر دولت یازدهم ۱۵ مرکز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. این مراکز جمعیتی در حدود ۱۸ میلیون نفر در ۱۰ استان (به غیر از استان تهران) را پوشش می‌دهد. بر اساس این گزارش، قبل از شروع طرح تحول سلامت، ۶۲ مرکز ارائه‌دهنده خدمات درمان ناباروری خصوصی و دولتی وجود داشته است که از این تعداد ۲۴ مرکز وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۹ مورد آموزشی و ۳۸ مرکز خصوصی بوده‌اند. طبق بررسی‌های انجام شده، ۱۸ درصد از خدمات ناباروری در مراکز دولتی و ۸۲ درصد نیز در مراکز خصوصی ارایه می‌شده است.
با افتتاح ۱۵ مرکز جدید درمان ناباروری به صورت همزمان در استان البرز و شهرهای قم، فسا، بیرجند، سبزوار، اراک، اردبیل، گراش، جهرم، زاهدان، گلستان، شیراز، شهرکرد و تهران، شاهد رشد ۶۱ درصدی مراکز درمان ناباروری در کشور خواهیم بود.

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

4 نظر

  1. سلام قولامن رب رحیم
    باآرزوی سلامتی کامل برای این خیّربزرگوار
    لطفا اساتید ودکتر های مربوطه تمهیداتی مبنی بر برگزاری کلاس های آموزشی برای عموم زوج های جوان درجهت جلوگیری از شیوع این بیماری درنظربگیرند تا به مرحله ناباروری نرسند وقطعاپیشگیری بهترازدرمان است چراکه برای جمعیت حدود ۵۰هزارنفری گراش که ۶۰۰نفرویزیت شده اند و۶۰۰نفردیگرطبق شنیده های امروز ظهرازیکی ازکارکنان مرکز پشت این نوبت می باشند یعنی مجموعا۱۲۰۰نفرآماری نگران کننده است.
    همیشه موید باشید

    1. شما مطمئنید از آمارتون؟
      آخه از ۱۵نفر کاندید عمل ای وی اف ۷تاش گراشی بودن، این نشون میده که درمان ناباروری توی گراش داره کم کم جا میوفته و این برای زوجینی که در انتظار بچه دار شدن هستن خیلی خوبه، دیگه همه باید قبول کنن که این روش درمان چه از لحاظ شرعی و چه عرفی منعی نداره،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top