- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

فراخوان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد

هفت‌برکه (گریشنا): هفتمین جشنواره کتابخوانی سراسری رضوی با شش عنوان و برای چهار گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کتابخانه‌های عمومی گراش، مهلت شرکت در مسابقه از بیستم فروردین‌ماه شروع شده و تا اول تیرماه ۱۳۹۶ ادامه دارد. فرصت جمع‌آوری و ارسال پاسخ‌نامه‌ها نیز از یکم تا دهم تیرماه تعیین شده است. کتاب «ده قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها» برای گروه ۴ تا ۱۱ سال؛ کتاب «ماه غریب من» برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال؛ و کتاب‌های «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی«، «امام رضا(ع) و زندگی»، «بانوی ملکوت» و «چلچراغ» برای گروه سنی ۱۸ سال به بالا در نظر گرفته شده است.

ردیف
عنوان
مخاطب
مقطع سنی
۱
۱۰ قصه ازامام رضا(علیه‌السلام) برای بچه‌ها
کودک
از۴سالگی تا۱۱ سالگی
۲
ماه غریب من
نوجوان
از ۱۲سالگی تا ۱۷ سالگی
۳
مهارت‌های زندگی در سیره رضوی
جوان و بزرگسال
از ۱۸ سالگی به بالا
۴
امام رضا علیه‌السلام و زندگی
جوان و بزرگسال
از ۱۸ سالگی به بالا
۵
بانوی ملکوت
جوان و بزرگسال
از ۱۸ سالگی به بالا
۶
چلچراغ
جوان و بزرگسال
از ۱۸ سالگی به بالا

افراد می‌توانند به دو شیوه اینترنتی و کاغدی در این مسابقه شرکت کنند. کسانی که مایل به شرکت به صورت کاغدی هستند، می‌توانند برگ پاسخنامه را از کتابخانه‌های عمومی تحویل بگیرند؛ و افرادی که تمایل دارند به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند، می‌توانند به سایت www.shamstoos.ir [1]مراجعه کنند. در مورد شیوه‌ی ثبت‌نام اینترنتی در این سایت توضیحاتی داده شده است. حضور در این مسابقه به صورت فردی و خانوادگی امکان‌پذیر است. فایل pdf کتاب‌ها را نیز از سایت www.shamstoos.ir [1] و یا iranpl.ir [2]می‌توانید دریافت کنید.

مسابقه برای کودکان به صورت نقاشی است و شرکت‌کنندگان در این گروه سنی می‌توانند با مراجعه به کتابخانه، فرم ویژه نقاشی را تحویل بگیرند.در جشنواره امسال کودکان می‌توانند به یکی از دو شیوه‌ی زیر در مسابقه شرکت کنند: جذاب‌ترین بخش کتاب از نظر خودشان را تصویرسازی (نقاشی) و با ذکر نام داستان کتاب، ارسال کنند و با ضبط و ارسال یک فایل ویدئویی، کتاب را به دیگران معرفی کنند و یا بخش‌هایی از کتاب که برایشان جذاب بوده است را بخوانند و یا یک قصه از کتاب را بازگو کنند.

کودکان می توانند در هر دو بخش نقاشی و پویش مجازی (ضبط و ارسال فیلم موبایلی) هم زمان شرکت کنند. یکی از ملاک‌های انتخاب برگزیده در هر دو بخش نقاشی و پویش مجازی، خلاقیت و تناسب با موضوع قصه است و به والدین و کودکان توصیه می‌شود از کپی‌برداری و ارسال آثار غیر مرتبط با قصه‌های کتاب خودداری کنند.
کودکان جهت ضبط فایل ویدئویی مربوط به معرفی کتاب، می‌توانند با استفاده از گوشی‌های موبایل والدین، به راحتی در چند دقیقه به توضیح اجمالی پیرامون کتاب، بازگویی قصه‌ای از کتاب، خواندن بخشی از کتاب و … اقدام کنند و آن را به شناسه @recive_ketabclip با هشتگ #کتابخوانی_رضوی ارسال کنند. 
محتوای کتاب «امام رضا علیه‌السلام و زندگی» (ردیف ۴) با کتاب «زندگی به سبک خورشید» یکسان است و مطالعه هر کدام از این کتاب‌ها برای شرکت در مسابقه کفایت می‌کند. افراد فقط مطابق مقطع سنی خود می‌توانند در مسابقه شرکت کنند و امکان شرکت در مقاطع سنی بالاتر و یا پایین‌تر را ندارند. در مقطع سنی بالای ۱۸ سال امکان انتخاب بیش از یک کتاب برای شرکت در مسابقه وجود دارد.
به برگزیدگان جشنواره علاوه بر لوح‌سپاس و تندیس جشنواره، هدایایی نیز اهدا می‌شود. سیصد و سیزده جایزه یک میلیون ریالی برای سیصد و سیزده نفر از برگزیدگان بخش انفرادی جشنواره؛ هشت جایزه ویژه برای هشت خانواده (دو خانواده ۲ نفره، دو خانواده ۳ نفره، دو خانواده ۴ نفره، دو خانواده ۵ نفره یا بیشتر)، خانواده اول و دوم دو نفره هر کدام مبلغ پنج میلیون ریال، خانواده اول سه نفره مبلغ هفت میلیون و پانصد هزار ریال،خانواده دوم سه نفره پنج میلیون ریال، خانواده اول چهار نفر ده میلیون ریال و خانواده دوم چهار نفره هفت میلیون و پانصد هزار ریال، خانواده اول پنج نفره پانزده میلیون ریال و خانواده دوم پنج نفره ده میلیون ریال دریافت می‌کنند.
[3]