بستن

بازگشایی دفتر ازدواج پس از یک سال تعطیلی

هفت‌برکه (گریشنا): دفتر رسمی ازدواج و طلاق بعد از یک سال تعطیلی به سرپرستی حجت‌الاسلام زین‌الدین در طبقه‌ی دوم ساختمان بعثت فعال شد.

حجت‌الاسلام زین‌الدین گفتگو با هفت‌برکه درباره تعطیلی دفتر ازدواج در گراش گفت: «دفتر ۱۸۷ ازدواج و طلاق گراش از سال ۶۲ به سرپرستی حجت‌الاسلام سید جواد معصومی شروع به کار کرد. این دفتر تا شهریور سال ۹۲ فعال بود، اما با استعفای حاج آقا معصومی، از آنجایی که هیچ دفتر ازدواج و طلاقی در گراش وجود نداشت، حاج آقا نمازی از شهر لار به عنوان کفیل دفتر ۱۸۷ تعیین شدند. او نیز تا بهمن ماه سال ۹۴ به صورت پاره‌وقت در این دفتر حضور داشت.»

او روند قبول مسئولیت و انتصابش در دفتر ازدواج و طلاق را اینگونه توضیح داد: «در اسفند سال ۹۴ آزمون دفاتر ازدواج برگزار شد. افراد زیادی در این آزمون شرکت کرده بودند، اما گراش تنها یک سهمیه داشت و از آنجایی که بنده بیشترین رتبه را به دست آوردم، برای سرپرستی این دفتر انتخاب شدم. طی کردن مراحل صدور ابلاغ سردفتری زمان‌بر بود، تا این که در اسفند سال ۹۵ ابلاغ از سازمان شعب اسناد کشور صادر شد. تحویل گرفتن پرونده‌ها، نوشتن صورت‌جلسه و هماهنگی برای تعیین مکان نیز مدتی طول کشید، تا بالاخره این دفتر از اول اردیبهشت امسال به صورت رسمی فعالیتش را آغاز کرد.» این دفتر صبح‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ و بعد از ظهر از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در ساختمان بعثت، طبقه اول، واحد ۲، جنب مسجد الغدیر فعال است.

او با اشاره به این که حدود نه هزار پرونده ازدواج و پنجاه و نه دفتر ثبت ازدواج در دفتر گراش بررسی و به ثبت رسیده است، ادامه داد: «از زمان بازگشایی دفتر، ما روزانه یک تا دو مراجعه‌کننده داریم، که بعضی از افراد پیگیر ثبت ازدواجشان هستند و عده‌ای دیگر به دنبال رونوشت مدارک برای طی کردن مراحل طلاق‌اند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top