بستن

دیدار فرهنگ‌وران با رییس شورای فرهنگ عمومی

هفت‌برکه (گریشنا): رییس و کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش همراه با جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه گراش، سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه، با حجت الاسلام شاهچراغ، رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و امام جمعه گراش، دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، نشست هنرمندان و فرهنگ‌وران شهرستان گراش با امام جمعه در فضایی صمیمی در دفتر امام جمعه شهر برگزار گردید. آیینه‌افروز، رییس اداره، ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: «خانه فرهنگ را در سال  ۱۳۸۳ راه‌اندازی و در سال  ۱۳۹۲ نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی را در گراش مستقر کردیم. امروز مفتخریم اعلام کنیم با تلاش دوستان، موفق به ارتقای نمایندگی به اداره شدیم.»

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان عملکرد اداره در سال ۱۳۹۵ پرداخت: «اجرای برنامه رونمایی از چهار عنوان کتاب نویسندگان بومی؛ تجلیل از کیوان محسنی، کارگردان فیلم راه‌یافته به جشنواره کن فرانسه؛ برگزاری چهارمین سوگواره عکس عاشورایی؛ برگزاری آزمون قرآن و عترت؛ حافظ‌خوانی؛ جشن شاد لبخند؛ کنسرت موسیقی پاپ  آوین؛ دومین شب شعر استانی اهل بیت؛ برگزاری جنگ‌های شاد دهه مبارک فجر؛ نمایشگاه تذهیب و مینیاتور ترنم باران؛ و راه‌اندازی نمایشگاه در همایش ملی ریحانه النبی شهرستان مهر، خلاصه‌ای از برنامه‌های سال ۱۳۹۵ بود.»

آیینه‌افروز به برنامه‌های در دست اجرا در سال ۱۳۹۶ و سه برنامه در گستره‌ی منطقه‌ای، استانی و شهرستانی اشاره کرد و گفت: «سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل در گستره‌ی منطقه‌ای با حضور ۸ استان جنوب کشور؛ جشنواره هنرهای سنتی گل و گمپک در گستره استان فارس؛ و جشنواره کتابت بسم الله در گستره‌ی ۸ شهرستان جنوب فارس از برنامه‌های شاخص این اداره در سال  ۱۳۹۶ خواهد بود.»

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغ، امام جمعه گراش و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گراش، در این نشست از این نظریه که گریه و عزاداری بر مصایب سید الشهدا (ع) افسردگی به همراه دارد، انتقاد کرد و گفت این عزاداری‌ها باعث آرامش می‌شود. او افزود: «بله، ما هم قبول داریم که برنامه‌های شاد در شهرستان کم داریم و این نیاز به همت بلند هنرمندان دارد. انشاالله در جلسه‌ای کاربردی در حوزه‌ی سبک زندگی اسلامی و ایرانی و وظایفی که عهده‌دار آن می‌باشیم و توجه به جوانان مدال‌آور و افتخارآفرین و تجلیل از آنان در مراسم نماز جمعه به طور مفصل با هم مباحثه خواهیم کرد.» امام جمعه افزود: «چرا باید یک رخداد بزرگ هنری منطقه‌ای که با حضور ۸ استان کشور قرار بود برگزار گردد، به خاطر کمبود اعتبارات حذف گردد؟»

در این نشست پنج تن از هنرمندان و کارشناسان در حوزه فرهنگی هنری، یعنی مصطفی کارگر، عبدالرضا افشار، محمد خواجه پور، محمد هنرپیشه و کیوان محسنی به بیان دیدگاه‌ها و ارایه گزارش حوزه خود پرداختند. دوری از نگاه سلیقه‌ای و توجه به مدار قانون و شرع در نگاه به مسایل فرهنگی هنری، رفع دوگانگی فرهنگی با فاصله اندک شهرها، گزارش راه‌یابی فیلم کوتاه از گراش به جشنواره ایتالیا، گزارش برگزاری شب شعر اهل بیت و روز گراش از جمله مباحثی بود که هنرمندان به آن پرداختند.

در پایان نشست به رسم سپاس از همکاری معنوی امام جمعه شهر، یک دوره کتاب نفیس به همراه لوح فشرده تقدیم او شد.

1 نظر

  1. مدیران توانمند گراشی چراغ پیشرفت شهر را در دست دارند مخصوصا ادارات فرهنگ و ارشاد وتربیت بدنی اگر این دوتا نبودند خیلی عقب بودیم از شهرهای همجواز پیشی گرفتیم خسته نباشی اقا مهدی گل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top