بستن

سفر به تنگ رغز، طبیعتی زیبا در شمال داراب

هفت‌برکه (گریشنا): تب انتخابات کمی فروکش کرده، و هوا هم هنوز داغ نشده است. این آخر هفته قبل از رمضان، احتمالا بهترین فرصت برای کسانی است که می‌خواهند یک سفر کوتاه تفریحی به دل طبیعت داشته باشند. پیشنهاد کارمندان اداره منابع طبیعی گراش، سفر به تنگ رغز در اطراف داراب است. مصطفی شادرام، یکی از کارمندان این اداره‌، تجربه‌ی سفر با همکارانش به این منطقه‌ی زیبا را برای ما به اشتراک گذاشته است. بخوانید، بروید، و اگر خوشتان آمد، شما هم آن را به دیگران معرفی کنید.

مصطفی شادرام: رغز به معنای راه لغزنده و بکر است. بهترین زمان فرود از این دره آخر اردیبهشت‌ماه تا آخر مهرماه است.

تنگ زیبای رغز در شمال شرقی داراب و در فاصله سی کیلومتری مرکز این شهر در منطقه حسن‌آباد قرار دارد. دره رغز به طول تقریبی چهار کیلومتر در امتداد شمال به جنوب از سرچشمه رغز تا دره جنوب، شصت و چهار آبشار و یکصد حوضچه طبیعی را در خود جای داده است. در حد واسط منطقه سرچشمه و دره جنوبی رغز، ده‌ها آبشار و آبگیرهای زیبا و طبیعت بکر تنها با استفاده از وسایل فنی امکان پیمایش می‌یابد. منطقه‌ای که با آبشارهای کوچک و بزرگ در شکل‌های مختلف و آبگیرهای با عمق بیش از بیست متر یا طول پنجاه متر در شکل‌های مختلف نمایشگر زیبایی از شاهکار طبیعت است.

برای رسیدن به منطقه سرچشمه رغز ۲ مسیر پیمایش وجود دارد. در اولین مسیر با حدود پنج کیلومتر، شما می‌بایست چهار ساعت کوهپیمایی کنید؛ و مسیر دیگر، حدود ۲ ساعت در مسیر خاکی ماشین‌رو حرکت خواهید کرد و حدود ۲ ساعت نیز باید با داشتن ادوات فنی کوهپیمایی کنید.

عکس‌های این طبیعت زیبا را با هم می‌بینیم.

 

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top