- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

آگهی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری / رییسی در گراش اول شد

هفت‌برکه (گریشنا): دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیروز ۲۹ اردیبهشت همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور برگزار شد. در نتیجه شمارش آرای مردم شهرستان گراش مشخص شد ۶۳ درصد از مردم شهرستان گراش به سید ابراهیم رییسی رای داده‌اند، و ۳۳ درصد حسن روحانی را برگزیده‌اند. نتیجه‌ای که تقریبا عکس نتیجه‌ی سراسر کشور بود.

به گزارش هفت‌برکه و کانال گراش [1]، بامداد امروز ۳۰ اردیبهشت شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در ۳۴ صندوق شهر گراش و بخش مرکزی و بخش ارد شهرستان گراش به اتمام رسید، و طبق آن سید ابراهیم رییسی با کسب ۱۴۶۶۰ رای، معادل ۶۳ درصد آرا، در شهرستان گراش پیشتاز شد. حسن روحانی با ۷۶۲۳ رای، معادل ۳۳ درصد آرا؛ سید مصطفی میرسلیم با کسب ۲۳۶ رای، معادل یک درصد آرا؛ و سید مصطفی هاشمی‌طبا با کسب ۱۰۵ رای، معادل نیم‌درصد آرا؛ در رتبه‌های بعدی بودند. تعداد آرا باطله و غیره نیز ۵۹۲ رای بود که ۲.۵ درصد آرا را شامل می‌شد.

آگهی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

طبق قانون، امروز آگهی رسمی نتیجه انتخابات رییس جمهور دوازدهم از طرف فرمانداری شهرستان گراش منتشر شد. در این آگهی بعد از ذکر نتیجه‌ی شمارش آرای نامزدهای ریاست جمهوری، مقررات دریافت شکایات نیز درج شده است. «از تاریخ انتشار این آگهی به مدت ۲ روز هیات اجرایی در محل فرمانداری شهرستان گراش برای قبول شکایات آماده می‌باشد.»

متن کامل این آگهی به شرح زیر است:

[2]

[3]

استانداری فارس

فرمانداری گراش

 

بسمه تعالی

فرم شماره ۲۸

شماره: ۱۳۳۴۱۲۹ – ر

تاریخ: ۳۰/۰۲/۱۳۹۶

آگهی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

در اجرای قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع کلیه اهالی شهرستان گراش می‌رساند در نتیجه انتخابات که در روز ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ در شهرستان گراش به عمل آمد، جمع آرای ماخوذه ۲۳۱۸۵ برگ بود که در نتیجه اشخاص زیر:

۱. آقای سید ابراهیم رئیسی الساداتی دارای ۱۴۶۶۰ رای

۲. آقای حسن روحانی دارای ۷۶۲۳ رای

۳. آقای سید مصطفی میرسلیم دارای ۲۳۶ رای

۴. آقای سید مصطفی هاشمی‌طبا دارای ۱۰۵ رای

بوده‌اند. اینک در اجرای ماده ۸۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری از تاریخ انتشار این آگهی به مدت ۲ روز هیات اجرایی در محل فرمانداری شهرستان گراش برای قبول شکایات آماده می‌باشد. در ضمن برابر تبصره ۲ ماده فوق شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام، نام خانوادگی، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن (در صورت داشتن تلفن) و اصل امضای شاکی را داشته باشد. همچنین با توجه به تبصره ۳ ماده مذکور، در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک و مغرضانه داوطلبان انتخاباتی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است.

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش