بستن

گزارش تصویری: جشن پیروزی هواداران روحانی در گراش

هفت برکه (گریشنا): با پایان بیست و نهم اردیبهشت ماه ۹۶ دکتر حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران انتخاب شد و در پی این پیروزی جشن‌های مختلفی در سراسر کشور برگزار شد. گراش هم از این امر مستثنی نبود.

دیشب سی‌ و یکم‌ ادیبهشت، جشن پیروزی هواداران دکتر روحانی با حضور مردم و مسئولین در سالن سراجی گراش برگزار شد. در این مراسم کامران جعفری، رییس ستاد روحانی در گراش، ضمن خوش‌آمدگویی به همه حاضرین در سالن از همه دوستانی که در طول تبلیغات او را همراهی کردند تشکر کرد. دکتر ابراهیم مهرابی یکی از مهمانان این جشن بود که دقایقی برای مردم سخن گفت.

با وجود اینکه تعداد آرای روحانی در گراش ۳۳ درصد بیشتر نبود، حضور مردم گراش و شهرهای اطراف در جنگ دیشب چشم‌گیر بود.

گزارش تصویری از جشن پیروزی دکتر روحانی در لار و گراش را از لنز دوربین شیدا شرقیببینید.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

58 نظر

  1. سیاسی نیستم. ولی جالبه در حالی که هنوز ازحوادث ۸۸ به عنوان حادثه ای تلخ یاد می شود .دراین تصاویر از نماد آن استفاده شده.پیروزی و تدوام یک ملت در پیروی آنها از رهبری واحد آن کشورست.

  2. واقعا برای شما گراشی ها متاسفم که بینش سیاسی نداشتین…. راست راست رفتین به رییسی رای دادین… من محل کارم شیرازه و شیرازی ها با شنیدن این جمله تاسف میخوردن

    1. من که با افتخار تمام میگم به رئیسی رای دادم نه روحانی . چون میدونم منافقینی که دستشان به خون ملت ایران آغشته هست برای اینکه رئیسی رأی نیاره اومدن پای صندوق رای و به رقیبش رأی دادند . سلطنت طلب ها ی فراری به رئیسی رای ندادن. میدونم که فرح پهلوی به ایشون رای نداده . میدونم که صندوق رأی آمریکا و کشورهای محارب با جمهوری اسلامی ایران خیلی خیلی کم به رئیسی رای دادن . میدونم که رزمندگان مقاومت سوریه همگی و صد در صد به رییسی رای دادن و …
      وقتی اینو فهمیدم خدا را شکر کردم که در انتخابم اشتباه نکردم . خدایا بصیرتمان را افزون کن . آمین

    2. سلام قولا من رب رحیم
      جمله *من محل کارم شیرازه*که تاسف خوردن نداره منم محل کارم کرمانه.
      واگرمنظورتون اینه که گراشی ها بینش سیاسی ندارن محبت نموده اینقدربه شعورسیاسی ملت شریف گراش اهانت نکنید .شما نیازاست روزبروز اتفاق های کل ایران واطرافت راپیگیری کنی همانطورکه امام علی فرمودند المومن کیس :مومن زیرک است .ومومن باید ازهمه اتفاقات سیاسی باخبر باشد نه صرفا حیطه محل کاروشهرش .
      بنابراین طبق ادله شما استان هایی که نام میبرم که همانند ملت بصیرگراش به رئیسی دوبرابرربیشترازروحانی رای دادن یااینکه تقریبا رای رئیسی وروحانی دراین استانها مساوی بوده یا بااختلاف کمی روحانی بیشترشده ،بینش سیاسی نداشته اند ؟
      همدان-سمنان-خراسان شمالی-خراسان رضوی-خراسان جنوبی-کرمان-اصفهان-هرمزگان-کهکیلویه وبویراحمد-زنجان -مرکزی اراک
      همیشه موید باشید

  3. مسعود شما که بینش سیاسی دارین ،البته فکر میکنی که داری،شیرازیها مگه کی هستن که تاسف بخورن ،روحانی چیکار کرده واسه ما ،که الان که رییس جمهور شده بخاد انجام بده ،شیرازی ها عددی نیستن که بخان تاسف بخورن واسه وا،

  4. میشه بگید شیرازیها تا حالا چه بخاری ازشون بلند شده؟ توی صنعت که وامصیبت,توی پستهای کلیدی کشور که….توی فرهنگ,ورزش, اخه کجای کشور قرار داریم که بخواییم از اظهار تاسف شیرازیها,متاسف باشیم.

  5. تا حالا روحانی هیچ کاری واسه هیچ جایی نکرده مسعود جان بهتره همون شیراز بمونی ما گراش خیرینی داریم که نیازی به روحانی و امثال روحانی نداریم

  6. بله من کاری به شیرازیها ندارم ولی در کل ما گراشیها از لحاظ بینش سیاسی عقبیم مثل زمانی که اکثریت ایران به خاتمی رای دادن ولی گراش به ناطق

  7. ماشاءالله چه جمعیتی چه حضوری بعد مدتها گراش شادی واقعی رو تجربه کرد از کوچک و بزرگ همه شاد بودن و می خندیدن ممنون از دست اندرکاران این مراسم
    الهی بترکه چشم حسود به حق پنج تن آل عبا

  8. درجواب مسعود
    شماکه ازاوضاع انتخابات درشیرازخبردارى به گراشى ها بگوکه چه قبل ازانتخابات چه بعدش,درستاد روحانى توخیابون سازونقاره ورقص راه انداختن,اینه مطابق بااسلام ومطابق باعقایدمردم گراش؟؟؟
    شیرازوفرهنگش اصلا براى ماگراشیها عددى نیس که بخواهیم بهش غبطه بخوریم.

  9. در جواب گریش
    شما برو یک آیه از قرآن بیار که مخالف شادی باشه اصلا تا حالا قرآن مطالعه کردی؟!؟! برادر من ما اشتباه به عرضت رساندن دنبال احادیث جعلی هم نباش فقط برو از خود قرآن اگه یه آیه پیدا کردی که مخالف شادی و دست زدن بود اون وقت هر چی تو گفتی میگم چشم اصل قرآن چیز دیگه ست اون چیزهایی که به گوش مردم می رسونن بعضی ها هم یه چیز دیگه است خودت برو تحقیق کن و دنبال حرف این و اون نباش و بعد به جایی می رسی که ای دل غافل سالها من قرآن رو بد فهمیدم

    1. آیه۷۶سوره قصص
      لاتفرح انّ الله لایحب الفرحین
      ترجمه : شادی مکن که خدا شادی کنندگان رادوست ندارد.
      نکته :شادی هایی که گناه آلود باشد مانند تجمع همراه با رقص هواداران روحانی منظوراست .وگرنه هرشادی کردنی منظورنیست .
      همیشه موید باشید

      1. شادی کردن و موسیقی و لذت بردن از زندگی حتی دکترها به مریضهاشون تجویز میکنند
        برای رفع بیماریهای خاص و افسردگی و الزایمر و ….
        امروزه در تمام دنیا کاری می کنند که مردم را شاد کنند حالا به هر دلیلی چون باعث رخ دادن جرم کمتر و بقول شما گناه کمتر خواهد شد در ان جامعه

        ما طرفداران روحانی احترام به همدیگه و حتی مخالف مان را دوست داریم و این فرهنگی هست که ما دنبالش هستیم

        1. شادی کردن فی نفسه اشکال ندارد.نکته رابخوانید : شادی با رقص واختلاط ومستی گناهه.
          خیلی از موسیقی ها هم اشکال نداره مثلا صدای چهچه بلبل صدای شرشر اب رودخانه و…. موسیقی وارامش بخش محسوب می شود ضمن اینکه همه موسیقی هایی که خواننده هامیخوانند حرام نیست وبارعایت شرط مذکوردرفقه ،می توان گوش داد .
          ونکته اخر اینکه : معیار،دکترنیست چه آنکه دکتری تجویزمیکند که سیگارضرردارد ولی خودمصرف کننده است.
          همیشه موید باشید

  10. در جواب حمیدرضا،همین امثال شما طرفدار رییسی بودن دیگه،شما که نمیتونین شادی طرفدارای روحانی رو ببینین الکی آیه تفسیر نکنین.

  11. حمید مقیم کرمان از همین امروز تا صبح قیامت بشین گریه کن که خدا غم و غصه داران را بیشتر دوس داره ،شماها و امثال شما باعث شدین جوونا از اسلام زده شن ، بشین ماتم بگیر انشالا اون دنیا با ائمه اطهار محشور شی امین

  12. در جواب حمید مقیم کرمان
    مشکل ما از اونجایی شروع شد که هر کس از هر آیه فقط یه تیکه به نفع حرفهای خودش استفاده میکنه. شما رفتی تیکه آخر آیه نوشتید و تفسیر به رأی میکنی برادر من. نکن این کارها برو کمی مطالعه کن.
    معنی کامل آیه ۷۶سوره قصص:
    قارون از موسی بود پس بر آن طغیان کرد. ما به وی آنقدر گنجینه داده بودیم که کشیدن آن جمعیتی از مردان نیرومند را خسته می کرد مردمش به او گفتند اینقدر شادی مکن که خدا شادی کنندگان را دوست ندارد.

    اینجا خطاب به قارون بوده و “مردمش” به او گفتند! پس خدا نگفته این حرف مردم بوده که خطاب به قارون هست.

    متاسفانه توی شهر ما نه سواد سیاسی درست هست و نه سواد دینی. و هر فرد تیکه تیکه از آیه هایی که به نفع خودشان هست رو تفسیر می کنند. اما آیه های قرآن به هم مرتبط هستند پس هر آیه به همراه آیه قبلی و بعدی هم مطالعه شود.

    1. گویا شما علاوه بر اینکه بینش سیاسی ندارین.آگاهی قرآنی هم ندارین!
      ما مسلمانیم و شیعه.شیعه هم به قرآن رجوع می کنه.هم به حدیث.پس حدیث جعلی نیست که شما می گید حدیث جعلی رسوندن بهتون!
      من رشتم الهیاته.پس می دونم در اسلام فقط قرآن ملاک نیس.ما سنت و حدیث هم داریم.
      در ثانی قرآن ظاهر داره.باطن هم داره.پویا و جامع هم هست.یعنی برای تمام دوران ها و ملت ها نازل شده.پس اینجا فقط منظورش قارون و مردمش نبودند.
      و ما خیلی از مفاهیم رو از تفسیر آیه می فهمیم نه ظاهر.
      و ثالثا اسلام با شادی حلال هیچ وقت مشکل نداشته.پیامبر ما خوش رو بودند.
      اما بزن و بکوب و پایکوبی و آهنگ مبتذل و رقص های خیابانی مختلط طرفداران موسوی و روحانی هیچ وقت در اسلام نبوده.پس کار خودتون رو توجیه نکنید.و کمی چشماتون رو باز کنید و ببینید که این کارها واقعا بر خلاف مسلمانی ماست.

      1. سلام دانشجوی انقلابی
        لطف کنید تو حدیثها و کتابها چک کنید ببینید موضوع چپاول و اختلاس و ۳۰۰۰ میلیار، ۱۲۰۰ میلیارد، ۹۰۰۰۰میلیارد تومانی و ۸۰۰ میلیارد دلاری و امثال ذکر شده که به نام اسلام و شهدا ـ جانبازان دارند سو استفاده میکنند . عده ای تو ی این کشور از ترس رو شدن عملکردشان و افشا شدن حقایق و قطع شدن جیره شان ترس دارند و الکی خود را به رهبری و خانواده شهدا وصل کرده اند.در این برهه از زمان دیگر مردم بیدار شده اند.

        1. سلام قولا من رب رحیم
          بله حق باشماست که درمملکت مادزدی هست
          ولی بنظربنده مشکل آنجاست که تمام مسئولیت های کشوردست آخوند وطلبه ها نمی باشد وگرنه قطعا دزدی کمترمی شد (تذکر:نه آخوندم نه طلبه نه توی اقواممون آخوندی هست صرفاًبرای اینکه تاحالاکه۲۸سال عمرکرده ام دیده ام آخوندها معمولاپاک ترینند)کما اینکه وزیر بهداشت آقای هاشمی درپاسخ به اینکه برای ریاست جمهوری کاندید می شوند یاخیرگفتند من معتقدم مسئولیت های کشورداری باید به دست روحانیت باشد .
          شمابررسی بفرمایید که اکثراختلاس ها توسط چه افرادی صورت گرفته ؟معمولا انسانهای بدون تحصیل طلبگی هستند که برای عدم اسائه به کسی نام مختلسین رونمی برم .
          ونکته پایانی اینکه : امام خمینی اول انقلاب تاکیدداشتند که روحانیون رئیس جمهورنشوند تابهانه تهمت قدرت طلبی به روحانیت بسته شودولی وقتی مردم دیدند بنی صدرچه جنوری ازآب دراومده با مشارکت ۹۵درصدی به آقای خامنه ای که آخوند بودند رای دادند فلذا راه حل همان است که دونه دونه مسئولیت ها ی کشور دست طلبه های کاربلد بیفتد .
          همیشه موید باشید

    2. سلام قولامن رب رحیم
      ببین سعید جان
      ۱-شمافرمودین اگرتونستین یک آیه بیارین که خلاف شادی باشه ،ماهم آیه روآوردیم.
      ۲-حرف -إنّ-که درابتدای جمله *انّ الله لایحب الفرحین *آمده ازحروف مشبهه بالفعل وازادات تاکید است یعنی حتما حتما خدا شادی کنندگان رادوست ندارد.
      ۳-اینکه اززبان قوم موسی این جمله بیان شده وخدا درادامه این ایه را نقض نکرده :یعنی نفرموده که قوم موسی دارن غلط میگن ،این بهش میگن تقریر یعنی تایید خداوند براین سخن قوم موسی ع ،یعنی بله خداشادی کنندگان رادوست ندارد.کما اینکه تقریر درچندین جای قرآن آمده است.
      ۴-درنکته ای متذکر شدم که شادی کردن توام باگناه ومستی غرورملاک هست نه هرشادی کردنی وسیاق آیه مذکورنیز نشان می دهد که قارون باغروروفخرفروشی به شادی می پرداخت.
      ۵-درموید اینکه هرشادی کردنی گناه نیست محضرتون عرض شود که پیغمبر ص درهنگام ازدواج علی وفاطمه س فرمودند شادی کنید .امام صادق ع فرمودند هرکس دیگران راشادکند خدااوراشاد می کند .
      همیشه موید باشید

      1. جناب حمید رضا مقیم کرمان با سلام و عرض ادب و احترام
        ما ایرانی هستیم فرهنگ پارسی را باید پاس بداریم .لطفا ادای ملا بازی در نیارید که مردم از این فرهنگ ملابازی خسته شده اند

  13. بنظرم بدترین روش استفاده ابزاری ازدین است روزانتخابات پیامکی از یکی از طلاب امد که برای شادی دل امام زمان وامام رضا به ریسی رای دهید ایا این روش تبلیغ درست است چرا باایت روشها مردم را از دین جدا میکنیم

  14. با سلام جوانهای عزیز گراشی که قرص و محکم پشت روحانی ایستادید به محض گفتن آزادی از خود بیخود شدید فکر می کنید که چی کور خوندین بوی کباب به مشامتون رسیده نه عزیزان خر داغ می کنن………

  15. حمید مقیم کرمان و دانشجوی انقلابی
    اینقدر این تفاسیر به رای ها رو انجام بدین برای خودتون و خانواده خودتون. خداوند متعال انشاءالله همه شما را با حوریان بهشتی زیر درختان سرسبز و نهرهای روان محشور بفرماید.
    با این تفاسیر شما، بهشت که زورکی نیست؟! هست؟! خب ما و این طرفداران روحانی اصلا دوست داریم بریم جهنم کی رو باید ببینیم؟! یعنی شماها باید توی همه مسائل دخالت کنید؟ برای همه چیز نظرشخصی تون دخالت بدین؟
    مگه ما به شما و امثال شماها گیر میدیم که چرا توی سرتون می زنید و اشک می ریزید؟ مگه می میگیم چرا ریش می ذارید یا نمی ذارید؟ خب یکی مثل شما و با این تفاسیر به جانب که می کنید دوست داره بره بهشت خب همین هایی که خودتون میگید رعایت کنید انشاءالله راهی بهشت بشید. ما و طرفداران روحانی که از الان هدفمون جهنم رفتن هست پس بذارید توی حال خودمون باشیم.
    هر کسی خودش جوابگوی خدای خودش خواهد بود.
    عیب رندان مکن ای زاهد پاک سرشت
    که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت

    1. سلام قولامن رب رحیم
      سعید جونم
      من کاری به شما نداشتم شما مطالبه کردین که فلان آیه رو بیارید ماهم استطاعت کردیم حالا اگربااظهارنظرم قلبتو مکدرکردم عذرخواهی می کنم .خیلی دوستون دارم هواداران روحانی عزیز
      همیشه موید باشید

  16. سلام.

    دوست داشتم,مسولین ستاد اقای روحانی جشن را چند روز بعد میگرفتند و نه با این عجله.تا فرصتی باشه و بروند از استاد هنر موسیقی ایران,برادر حاج تتلو دعوت میکردند تا هم جشن گرفته باشند,هم به قول حجت الاسلام رییسی,اثار ارزشی این هنرمند در گراش نیز منتشر شده و برادران ارزشی گراشی نیز,هم استفاده ببرند,و هم موازی با موازین شرع مقدس مورد نظر و سلیقه ی رای دوستان,و عاشقان رای جمع کردن به هر طریق شود.
    برخی ظاهرا با شاد بودن مردم مشکل دارند.برخی ظاهرا دوست دارند,مردم نیز بر اساس کج فهمی و کوته بینی انان از دین مبین اسلام و شرع مقدس شیعه برداشت ناصواب کنند.

    اولا چنان که شنیده ایم,برادران ارزشی بسیج و …تا ساعتی بعد از مراسم نیز,سالن جشن را ترک نمیکرده اند.ظاهرا زیاد خوش گژرانده اند که دل کندن برایشان سخت بوده.
    در ثانی اگر انقدر که برخی دوستان نا اگاه در کامنت هایشان,مجلس اعتدالیون را خارج از شوونات اسلامی میدانستند,چرا مجلس را ترک نکرده اند تا وارد گناه نشوند.
    ثالثا,
    دوست گرامی,بهتره از همان همفکرانت که حضور داشتند,بپرسی که انجا چه.گذشت,
    رابعا,
    همه ی انها بی انصاف هستند. اما شنیده ام که جناب سروان […] از سپاه نیز انجا حضور داشتند,ایشان فردی با ایمان و باوجدان هستند,از ایشان بپرسید,

    خامسا,دم همه ی مردم و اعتدالیون گرم که شادی را بگراش اوردند,
    سادسا,
    ممنون از هواداران خوب رییسی نیز هستیم.اما بجز برخی بداخلاقان و تندروهایی که ضد تبلیغات و تخریب را شروع کردند.

  17. حمیده خانم این چه لحن صحبت با ۲۳ میلیون آدم.؟ پس چرا شورای نگهبان ایشون رو تایید کردند؟ مغزهای ما در آمریکا زندگی میکنن ووطن رو دوست دارن مانند فرشچیان و خدادوست و صد ها تن دیگر. چه خیانتی به وطن کردند؟ اینان دنیا دیده آن؟ خبر گزاری تلویزیون هم به روحانی گفتند تهمت ها به شما زدند نمی خواهید به قوه قضاییه شکایت کنید؟ گفت قضاوت گذاشتم بر عهده خدا و مردم. و مردم هم خوب قضاوت کردند. اگر کاندید اصلاحات نباشه خیلی ها پای صندوق حضور پیدا نمیکنن قبول کنید. در ضمن در سال ۹۲ به گفته آیت الله جنتی رهبر گفتند روحانی را تایید کنید.

  18. چرا خیلی از گراشیها معنی ازادی رو نمیدونند
    چرا وقتی میگن ازادی به نظر این اشخاص خشک یعنی دختر پسر با هم باید برقصن
    کمی خودتون رو تغیر بدین
    همه دنیا داره پیشرفت میکنه ولی گراشی ها دارن پیش میرن به طرف فقر فرهنگی
    روستای ها از گراش شعور سیاسیشون بیشتر بود افسوس که گراش در ایران فقط پول داره اگر پول نداشتیم بدبخترین مردم ها بودیم
    به امید روزی که خدا همه اشخاص خشک رو به راه درست عدایت کنه
    ادمین گریشنا لطفا دیگه این همه صحبت من رو قبچی نکنید
    ازادی یعنی همین که بشه حرف حق رو گفت نه بخاطر ان ارگانهای که هیچ جاه در ایران بهشون ندادن گراش بیان لنگر بندازن و خبرگزاری گریشنا هم بخاطر ان اشخاص دیدگاه منو قیچی کنه

  19. مردم عزیز منطقه گراش همیشه خلاف جهت اب شنا میکنند.چون دستشون به دهنشون میرسه نیازی به دولت و کمکاشم نداره.خودش دولت خود مختاره.وقتیم همچین دیدگاهی داره به هر کسی که دوس داره رای میده.

  20. سلام بر همه دوستان
    من ی سوال دارم ؟
    اینجا هم کامنت ها سانسور میشه ؟؟
    اخه چیزایی ک من نوشتم و سانسور کردن !!
    مگه میشه مگه داریم ؟؟!!!خخخخ

    1. بله. کامنت‌هایی که ما شامل تمسخر، توهین یا افترا به هر شخص و گروهی باشد، سانسور یا حذف می‌شود.
      اگر بخشی از کامنت سانسور شود، ما از این علامت […] استفاده می‌کنیم.

  21. اصولا مردم گراش کاندیدای خودشون رو بدون اگاهی انتخاب میکنن و خیلی زود خام حرف دیگران میشن .در جلسه حمایت از روحانی اقایی این مطلب رو بیان کردن که هنوزم افرادی هستن که با قم تماس میگیرن و میپرسن به کی رای بدیم. برادر من خواهر من این چه طرز انتخابه اگه واقعا قراره انتخاب درست داشته باشی خودت تحقیق کن اگاهی کسب کن بعد رای بده..متاسفانه گراش هنوز خیلی عقبه … به افرادی که با اگاهی کاندیدای خودشون رو انتخاب کردن باید تبریک گفت حال چه روحانی باشد چه رییسی.ولی به حال کسانی که با یک حرف امام جمعه و افراد دیگر خام میشوند باید تاسف خورد.

  22. مگه لار و اوز چفدر با گراش فاصله دارن که انقد تفاوت نگرش بینشون وجود داره چرا باید اکثریت رای لار و اوز روحانی باشه ولی گراش رییسی؟؟؟

  23. جناب حمید مقیم کرمان
    بهتره درباره موسیقی بیشتر مطالعه کنید و با یک جمله تمام نتایج دانشمندان و بزرگان موسیقی را زیر سوال نبرید
    امروزه نقش موسیقی روز بروز پررنگ تر از همیشه در زندگی روزمره داره احساس میشه
    کی گفته موسیقی حرام و حلال داریم
    شما دل به انهایی بستی که تتلو را حلال می کنند ولی شجریان را که بیشترین ترانه ملی خوانده و حتی ربنای رمضان را حرام می کنند
    هنردوستان و هنرمندان و فرهنگیان … موسیقی این مرز و بوم را مدیون ناظری و شجریان و نوری و فرهنگ شریف و … امثال ایشان میدانند

    شما چرا خیلی راحت به طرفداران روحانی توهین می کنید و اخرش مینوسید “”موید “”باشید
    اخه چه رفتاری شماها دارید

    شما نوشته اید معیار،دکترنیست چه آنکه دکتری تجویزمیکند که سیگارضرردارد ولی خودمصرف کننده است.

    یعنی بنظر شما سیگار مفیده برای بدن حتما”
    چون خود دکتر ه سیگار میکشه

    1. سلام قولامن رب رحیم
      دین رابا انسانها سنجش نمی شود بلکه این انسانهاهستند که باید به وسیله دین ارزیابی شوند بنابراین معیار ،دین است نه امثال رئیسی و … که اگر رئیسی خطا کرد بگیم پس دین مشکل دارد ؛فلهذا موسیقی های شجریان وناظری تامقداری که بنده دربرخی جاها به گوشم خورده ،مصداق موسیقی حلال است وان فرد تاتلو اگرترانه هایش مصداق بزن وبکوبه قطعاً حرام است چه بارئیسی نشست وبرخاست کند چه با کسان دیگر واین ،هم مجالستی تاتلو ورئیسی درحرام وحلال بودن ترانه های تاتلو تاثیری ندارد.
      ۲-اگردرمتن های من ذره ای توهین به کسی دیدین حتما جایزه بهتون میدم وبدان خاطر تمام متن های منو معمولاگریشنامنتشرمیکنه چون تهی ازتوهین می باشد .این آموزه قرآن ماست که :قولوا لناس حسنا :با تمام مردم به نیکی سخن گو (کلمه ناس اورده یعنی تمام انواع انسانها اعم از کافرومسلمان وسنی وشیعه وهوادارروحانی ورئیسی )
      ولی برعکس کامنت هواداران روحانی را مطالعه بفرمایید :
      به ماتوهین می کنند که:
      بینش سیاسی ندارید-تفسیربه رای دارید-مطالعه قرانی ندارید ودوروهستیدو…
      حال آنکه به هیچ کدام ازاین توهین ها واکنش توهین آمیزنشان نداده ام .
      ۳-دکتر بدین دلیل معیار نیست چونکه :رطب خورده کی کندمنع رطب ؟
      دکتری که خودسیگارمی کشد چگونه مریضش صداقت درامردکتر خود راباورکند مبنی برمضر بودن سیگار
      وبرهان بعدی این است که درطول تاریخ چندین نظریه پزشکی ودکتری ارائه شده است که چندبرهه بعدتر توسط پزشک یادانشمند دیگر ابطال گشته :نظریه های روانکاوی فروید -میمون بودن انسان توسط داروینیسم -نظریه اطو-کیرکگارد-شلایرماخر و…..
      همیشه موید باشید

      1. **شادی مکن که خدا شادی کنندگان رادوست ندارد.
        **شادی هایی که گناه آلود باشد مانند تجمع همراه با رقص هواداران روحانی منظوراست
        ** شادی با رقص واختلاط ومستی گناهه.

        اینها بخشی از فرمایشات جنابعالی ست شما به این چی می گویید !!
        شما که خدا و پیغمبر سرت میشه به جوانانی که برای پیروزی خودشان در انتخابات جشن میگیرن( اونهم با مجوز و با حضور مسولین زیربط) می گویید ادمهای مست و شادی های گناه الود …!!!

        1. جمله *شادی بارقص واختلاط ومستی گناهه*دربیان حکم است نه مصداق
          جمله میگه :افرادی که درتجمعات خیابانی محرم ونامحرم مختلط برقصند ودراین حال ،شادی کنندمیگه اینگونه شادی نکن .
          حال آنکه درکامنتی متذکرشدیم که جشن درگراش موردنظرمانبوده چون ازکیفیت جشن گراش باخبرنیستم.
          هیچ نوع توهینی به هیچ کسی نشده است صرفاًتوضیح حکم شرعی است همراه بامثال، جهت تقریب به اذهان.

  24. جناب علی آقا
    درسته گراشیا دستشون به دهنشون میرسه البته بازم خیلیا هستن که تو همین شهر نون شب ندارن،اون تعدادی ک دستشون میرسه به دهنشونم بیشتر از ٨٠٪‏ بستگی به رابطه ما با کشورهای حوزه خلیج فارس داره.
    شما فکرشو بکن اگه رئیسی شده بود رئیس جمهور رابطمون با کشورهای عربی بدتر از زمان احمدی نژاد میشد اون تعدادی که هستن هم اخراج میشدن
    اونوقت تأثیری واسه گراش نداره؟!؟!؟

  25. در ضمن یه پیشنهاد برای حمید مقیم کرمان و دانشجوی انقلابی:
    ببین برادران بزرگوار شماها که اینقدر نسخه پیچی تون خوب هست چرا برای همفکران خودتون و طرفداران آقای رئیسی نمی پیچید و توپ را انداختین توی زمین حریف؟!
    مگه شما نمیگید که جشن و پایکوبی و رقص خلاف موازین شرعی هست؟! پس چرا همفکران شما و طرفداران آقای رئیسی تا لحظات آخر توی سالن سراجی نشسته بودن و از این مراسم لذت می بردن؟! یه پانزده نفری بودن که همه هم شناختنشون. خب اگه دیدین مجلس رقص بود چرا همون موقع مجلس رو ترک نکردن که به گناه بیشتر آلوده نشن؟!؟!؟؟ اما همه شاهد بودن که تا زمانی در سالن می خواستن ببندند از بس خوششون اومده بوده ته سالن نشسته بودن می تونید برید بپرسید حتی عکسهاشون هم هست.به یکی از این برادران گفتیم آقا شما کجا و اینجا کجا؟! شما که مخالف جشن و روحانی و پایکوبی و موزیک بودین؟! بعد میگه مگه ما دل نداریم!!!!!!!!!
    پس شما این توصیه هاتون رو برید به اینها بدین که دارن تظاهر و ریا می کنند نه امثال طرفداران روحانی که ظاهر و باطن شون یکی هست.

  26. دوستان حالا اینهمه حرف و توهین برای چیه ؟؟
    چ دردی درمان میشه ؟ حالا دکتر روحانی پیروز شد و خلاص .امیدوارم جواب اعتماد ملت رو درست و حسابی بده . تورم .بیکاری .فقر اینا رو ریشه کن کنه
    بقول معروف ما که ننه نداریم همه زن بابا هستن برای ما !!! امیدوارم که توی این ۴ سال لااقل ب داد دل جوونا برسه و مشکل بیکاری . ازدواج و مسکن جوونا حل کنه .فقط همین .
    اوناییکه سنگ رییسی به سینه میزنید آقای رییسی هم میاد خیلی ها مثل رییسی و روحانی اومدن و رفتن و روزگار ملت بدتر از قبل شده .. ولی رهبر طرفدار روحانی بودن . صبح با انگشتر بنفش رای خود را ب صندوق انداختن . قابل توجه خیلی ها ک نمیدونن باید بگم رهبر هم با روحانی بود! . پس ب احترام رهبر هم شده توهین نکنید لطفا

  27. سلام قولا من رب رحیم
    سعید جان
    اینقدرنگو ما میخواهیم باروحانی بریم جهنم شما چکاردارین
    اولا مانگفتیم شما جهنمی هستید
    دوما نگفتیم جشن درگراش مشکل داشته بلکه مقصودمان جشن های همراه بارقص درشیراز بود
    سوما باجرات می توان گفت بیشتر خلاف کارهای ایران بهشتی اند چه برسده به رقاص ها که قطعا بیشتررقاص ها ومستمعین به ترانه های مبتذل نیزبهشتی اند چراکه اینقدررحمت خدا وسیع است که بیشترانسانها به شرط داشتن ایمان ،نهایتا بهشتی می شوند که اگر قبل مردن بخاطرگناهاشون توبه کرده وپذیرفته شده اند مستقیم وارد بهشت شده وگرنه اگربی توبه بمیرند فقط بابت همون گناهان مقداری درجهنم می مانند ونهایتا واردبهشت می شوند وگناهکارترین فردی که بیشترین مدت درجهنم می ماند ۳۰۰هزارسال است ولی نهایتا بهشتی خواهد شد .خدای متعال درایه ۵۳زمر میگه بندگان -نازنینم -ازرحمت من ناامید نشوید که من همه گناهانتون رو می بخشم (مشروط به توبه کردن ): لاتقنطوا من رحمه الله ان الله یغفرالذنوب جمیعا
    حرف انّ ازحروف مشبهه بالفعل وتاکیدرسان است یعنی حتما گناهتون رومیبخشم.باتوجه به اینکه کلمه الذنوب الف ولام جنس استغراقی داره یعنی همه وهرنوع گناهی داشته باشید می بخشم .
    بنابراین خدا رحیم است وچون رحیم صفت مشبهه است یعنی خیلی خیلی مهربون پس به خدا امید داشته باشیم چونکه دراخرت اینقدرملتها بهشتی می شوند که شیطان با اینهمه گناه دررحمت خدا طمع می کند .
    همیشه موید باشید

  28. حمیده جان یعنی منظورت اینه که تمام مردم ایران منافقند و دستشو ن به خون الوده است و فقط شماها نیستید پس عزیز برو کمی مطالعه کن و گوشتو باز کن کور کورانه قضاوت نکن برو از دنیا بیشتر خبردار شو لطفا

  29. باسلام مهدی وسعید تفکر شما عالیه اگه نصف گراش مثل شمافکرمیکردن گراش میشد بهشت واماحمیدرضامقیم کرمان شما هم به سبک خودت عالی فکرمیکنی امیدوارم حرفات باعملت یکی باشه نه مثل بعضی ها که دم ازایمان میزنن وباریش مردمو تیغ میزنن واسه همتون آرزوی موفقیت میکنم […]. به امید روزی که همه راحت زندگی کنن

    1. سلام قولا من رب رحیم
      ممنون ازابراز لطف شما بزرگوار
      بله درست می فرمایید باید عمل وحرف مطابقت داشته باشد
      والذین هم لاماناتهم وعهدهم راعون
      ومومنان کسانی هستند که امانتها وپیمان خود را مراعات می کنند .
      کسی که حرف وعملش یکسان نبود به مومن بودنش شک کن.
      همیشه موید باشید

  30. اقا یکی به این شورای ایجاد ترافیک بگه لطفا یه چراغ راهنما اول بلوار معلم, یه چراغ اول خیابون بسیج,یکی اول خیابون ابیاری,یکی اول باغ ملی,یکی اول کوچه مخابرات,دیگه دیگه, اها اول پارک لاله از نوع چارزمونه,چون چهار راه هستش دیگه درسته!!!اخریشم اول خیابون تمیز بذارید تا شهر بزرگ و با کلاس و پیشرفته نشون بده.!!!!اخه من نمیدونم خیابون درمانگاه کجاش چراغ راهنما میخواد!!!؟؟؟ توی هوای گرم, زن و بچه با موتور داری میری یه بارگی چراغ قرمزه میاد جلو چشمت!!! غروبا که دیگه بیا و ببین شاهکار این چراغ راهنما رو

  31. چند سوال از برادران محترم دلواپس اصولگرا شهرستان گراش
    ۱- مسئول خام پروری و خام نگه داشتن مردم گراش کیست؟
    ۲- ان کسانی که چند دهه خام پروری جز اهدافشان بوده و تریبون گراش هم تحویلشان بوده چقدر برای مردم گراش اشتغالزائی کردند؟
    ۳- چقدر بودجه دولتی برای کارافرینی اورده اند؟
    ۴-چرا اکثر جوانان گراشی مهاجرت میکنند بخاطر یک لقمه نان؟
    ۵- چرا سرمایه خیرین ما اکثرا غیر ضروری بوده در مساجد و حسینیه بفاصله چند متری هزینه کرده اند؟
    ۶- چه کسانی در شهرستان مسئول سم پاشی سند۲۰۳۰ علیه روحانی بودند؟
    ۷- چقدر باعث گشایش زندگی مردم شده اید؟
    ۸- ایا به کارنامه چند دهه خود مراجعه کرده اید و نمره چند به خودتان میدهید؟
    ۹- ایا شما مسئول گدا پروری در گراش نیستید؟
    ۱۰- به عنوان مثال مرحوم حاج شیخ احمد انصاری برای حدودا ۷۰۰ نفر اشتغالزائی مستقیم و برای ۵۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزائی کردند. شما چه کاری کرده اید؟
    ۱۱- اگر برادران محترم اصولگرها که خود را صاحب گراش میدانند برای روشن شدن افکار عمومی نسبت به عملکردشان جواب منطقی و همراه با سند بدهند ممنون میشویم.

  32. توشهری که مراکز تعلیمات دینیش بیشتر از مراکز علمی پژوهشی و تخصص باشه همچین نتایجی دور از تصور نیست
    دلیل دارم شما به لار توجه کنید یه دانشجو بعد از کلی هزینه اجاره مسکن خورد و خوراک و جابجایی بعد از مدت چند سال با یه مدک اونجا رو ترک میکنه
    وأما گراش ما برادران و خواهران رو با انواع هزینهای جاری چندین سال میپزیریم و از حق شروندان خودمون براشون خرج میکنیم
    اخرالمر همین دوستان در تصمیمات شهری ما به شدت تأثیر گذار هستن
    انتخابات دوره دوازدهم به خوبی این حرف رو تأیید کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

58 نظر
scroll to top