بستن

کانون پرورش فکری، میزبان کودکان در تابستان

هفت‌برکه (گریشنا): فکر می‌کنید با بیست و پنج هزار تومان چه کاری می‌توانید برای فرزندانتان انجام دهید؟ پیشنهاد ما این است که او را در کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان ثبت‌نام کنید.۷ تا ۱۷ سالگی، سنی است که والدین باید برای ایجاد انگیزه و پرورش استعداد و خلاقیت در فرزندانشان تلاش کنند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محیطی برای رسیدن به این هدف و کشف و پرورش استعداد‌ها فراهم کرده است.

زینب کوزلی، یکی از کارکنان در این کانون، می‌گوید: کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گراش در زمینی به مساحت دو هزار پانصد متر مربع با هفتصد متر زیر بنا در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسید. این مرکز دارای بیش از هفت هزار جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان است. و از لحاظ امکانات سرمایشی و گرمایشی نیز تامین است. وجود این کتابخانه این امکان را برای اعضا فراهم کرده تا اعضا به کتاب‌های تازه و به روز انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی داشته باشند. در واقع این کتابخانه‌ی تخصصی، کتاب‌های به روز و مفیدی را در اختیار گروه سنی کودک و نوجوان قرار می‌دهد.

علاوه بر کتابخانه، کانون بیش از چهل نوع فعالیت در زمینه فرهنگی، هنری و ادبی انجام می‌دهد. در بخش فعالیت فرهنگی می‌توان به مطالعه و امانت کتاب، قصه‌گویی، نشریه‌نگاری، فعالیت علمی، کاردستی، شعرخوانی، نقد و نمایش فیلم، نمایش خلاق و بازی و سرگرمی و … اشاره کرد.

کلاس‌های نقاشی، سفالگری، نمایش عروسکی، پویانمایی و خوشنویسی، در بخش فعالیت‌های هنری کانون گنجانده می‌شود. کارگاه نوشتن خلاق، کارگاه شعرسرایی خلاق نیز از فعالیت‌های ادبی کانون محسوب می‌شود. کارگاه داستان‌نویسی خلاق نیز برای این بخش برنامه‌ریزی شده است اما به دلیل نداشتن متخصص در این رشته فعلا این رشته در کانون فعال نیست.

در حال حاضر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان گراش بیش از سیصد عضو دارد. این کانون روزهای زوج شیفت بعد از ظهر ساعت ۱۴تا ۱۷ و سی و روزهای فرد شیفت صبح ساعت ۹تا۱۳ فعال است. نوجوان دختر در روزهای شنبه و سه‌شنبه، کودکان دختر روزهای دوشنبه و پنج شنبه و کودک و نوجوان پسر یکشنبه و چهارشنبه می‌توانند در این کانون حضور داشته باشند.

اعضا نسبت به میزان علاقه‌ای که به هر کدام از رشته‌های ارائه شده در کانون داشته باشند در آن فعالیت‌ شرکت خواهند کرد. اما تا به حال کلاس‌های هنری نقاشی، سفال و پویا‌نمایی بیشترین متقاضی در حوزه کارهای هنری را داشته است. قصه‌گویی نیز یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در حوزه پرورش خلاقیت و تقویت قوه تفکر و تمرکز اعضا است. در این بخش ما نزدیک به دو سال اقدام به برگزاری جشنواره قصه‌گویی، کتابخوانی اعضا و والدین و… کرده‌ایم.

پرورش خلاقیت، هدفمند بودن فعالیت‌ها متناسب با گروه سنی، داشتن مربیان متخصص که هرساله دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز کودکان را می‌گذرانند، برگزاری برنامه‌های مناسبتی ویژه کودک و نوجوان و مدارس در ایام سال مانند جشن میلاد ائمه(ع)، جشن هفته ملی کودک، برگزاری جشنواره قصه‌گویی، کتابخوانی که برگزیده به جشنواره استانی راه می‌یابد)، برگزاری جشن کتابخوان برتر کانون، برگزاری جشن دهه فجر ویژه اعضا و مدارس و … از دیگر ویژگی‌ها و برنامه‌های این کانون است.

اما مشکل رفت و آمد در این کانون زمانی به پایان می‌رسد که متقاضیان برای گرفتن سرویس به حد نصاب برسد.

کودکان و نوجوانان با پرداخت حق عضویت می‌توانند از تمامی امکانات آموزشی در این کانون استفاده کنند، هزینه‌ی حق عضویت یک ساله بیست و پنج هزار تومان است. برای ثبت‌نام در این کانون شما به یک قطعه عکس سه در چهار، کپی شناسنامه، تکمیل فرم ثبت نام نیز نیاز دارید. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بولوار فلسطین، شهرک فرهنگیان، روبه‌روی مسجد چهارده معصوم(ع) قرار دارد. برای ارتباط بیشتر نیز می‌توانید با شماره‌ی ۵۲۴۵۸۷۶۶ تماس بگیرید.

15 نظر

  1. میگم احیانا مسئول این کانون سرهنگ قالیباف نیست؟! از همین سنین دارید دیوار کشی می کنید و زوج و فرد می کنید برای دختران و پسران؟! بعدش هم پرورش خلاقیت و قصه گویی و شعرخوانی و … هم جزو فعالیت های این کانون بیان شده است!!
    پس دختران و پسران ما کی باید یاد بگیرند روحیه مشارکت و فعالیت جمعی در کنار هم به دور از تفکیک جنسیتی و نگاه تبعیض آمیز داشته باشند؟! پس کی باید آموزش ببینند که جنس مخالف دشمن و یا صرفا نگاه جنسی نداره بلکه به عنوان یک انسان می شود در کنار یکدیگر فعالیت مفید و سازنده داشت.
    اکثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جای جای ایران به صورت مختلط هست و زمینه سازی می کنند برای ورود به دانشگاهها و این فرایند رو جدی می گیرن حتی شهرستانهای دورافتاده. ما همیشه عقبتریم از مسائل آموزشی روز و تربیتی.
    و واقعا جای تاسف داره.

  2. همین کار می کنیدکه یه عده جوون تحویل جامعه می‌دین که عقده ای بار اومدن خبر از دلشون ندارید هر چی محدودیت بیشتر عقده بیشتر. اینا نمیان درد دلشون به شما بگن چون با همین حرفها یه دیواربین خودتون و فرزندان می کشید البته حق هم دارید وقتی ماهی توی آکواریوم به دنیا اومده باشه و همونجا زندگی کنه چی می دونه معنی دریا و اقیانوس چیه.

  3. من بااقا سعید کاملا موافقم اقای دلسوخته و همشهری دوباره میخواهید مردم بهتون بگن گراش خیلی عقبه بعد ناراحت هم میشید خوب شما که پدر و مادر هستید لطفا کمی وقت برا بچه هاتون بگذارید وبهشون یاد بدید که چگونه با جنس مخالف رفتار کنند و چگونه بدون هیچ مشکلی بتونند در کنار هم فعالیت کنند فکر کنم بچه های اقا سعید میتونند و وقت کافی براشون گداشتند که اینگونه فکر میکنند درود بر اقا سعید وخانواده که بخوبی بچه هاشونو پرورش دادند??

  4. ماطبق قران و سنت پیغمبر میریم جلو شما هم دوس نداری بچه هاتو ببر تهران تو اون بالا بالاهای تهران ثبت نامش کن

  5. دلسوخته برو آیه از قرآن بیار به صورت مستقیم که گفته باشه دختر و پسر نباید سر یک کلاس بشینند!!!
    قول میدم نه شما و نه همه اونهایی که ادعای همچین حرفهایی دارند اصلا قرآن رو مطالعه که نکردند هیچ بلکه رفتن از این و اون شنیدن یه چیزی که اونها هم غلط به عرضتون رسوندن چون از این طریق و فهماندن معانی اشتباه قرآن به مردم دارن کاسبی می کنن.
    داداش خودت وقت بذار برو قرآن رو با معنی بخون بعد متوجه میشی توی این سال‌ها چه کلاهی بر سر ما رفته .

  6. آقا سعید،تعداد نفراتی که میرن کانون زیادن،و اگه تفکیک جنسیتی نباشه بازدهی لازم رو نداره،واسه همین تنها دلیلش اون چیزی نیست که شما میگین

  7. جناب اقای دلسوخته و همشهری گرامی این روزها با دنیای تکنولوژی اگر با بچه هات دوست باشی و درست بهشون راه درست یاد بدی هم پیش خدا و هم پیش خلق روسفیدی

  8. حمید مقیم کرمان
    باز سر و کله ت پیدا شد ؟! داداش اطلاعات غلط نده به مردم مثل سرهنگ قالیباف شدی ها !!! نکن این کارها رو این آیه مربوط به همسر پیغمبر هست که وقتی می خواستن کسی از افراد وسیله یا متاعی بخواد از همسران پیغمبر از پشت پرده بخواد نگفته که حق تکلم ندارید.
    برات متاسفم. یه بازبینی توی خواندن قرآنت انجام بده و اذهان عمومی رو تشویش نکن همونجا توی کرمان بشین توی مغازه محبی ظرف و بلور خودت رو بفروشی به نظرم موفق تر میشی تا تز علامه بودن بدی.

    1. بابا این کرمان نشین رو ولش کنین. ایشون اساسا خانوم‌ها رو انسان محسوب نمی‌کنه. چندی پیش یادمه اومده بود می‌گفت کلا مشاغل رو از خانوما بگیرین تا مشکل بی‌کاری حل بشه. وقتی متونش رو می‌خونم یاد کائنان معبد تو فیلم حضرت یوسف می‌افتم.

  9. سلام قولا من رب رحیم
    سعیدجان ازاینکه بدلیل تعطیلات پاسختان دیرشد عذرخواهی می کنم
    ۱-مخاطب ومنظور آیه کل مومنین است از زمان نزول قرآن تا قیامت ،چراکه درچندین آیه قرآن صرفاً همسران پیامبرویاخودپیامبرمورد خطاب قرار داده ولی منظورکل مومنین است وهمه باید رعایت کنند ؛شاهدمثال :خدا به پیغمبرص میگه :به پدرومادرت اف نگو (۲۳اسراء) کلمه لاتقل ،صیغه نهی مفرد مخاطب است نه جمع فلذا خطاب به شخص پیغمبر است حال آنکه می دانیم پیغمبر زمان نزول قرآن نه پدرداشت نه مادر.وچندین مثال دیگر …
    ۲-آیه ۵۳احزاب نیز که براتون اورده بودم دقیقا به کلاس های مختلط نیزاشاره دارد،ایه میگه زن ومرد بینشان دیوارویاپرده و…(کلا تفکیک بشن مکانشون)برای قلب شمامردها وزنها بهتر است .وواقعا هم همین طوراست و والدین بیشتراین حرف روتصدیق می کنند .
    ۳-سعید جان وکاربرنرگس ، وقت بگذارید بروید پیگیری بفرمایید که نظر خانم آستین (astin) درمورد تفکیک کلاس های درسی چیست ؟
    چرا اولین دبیرستان تفکیک جنسیتی درآمریکا تاسیس شد ؟
    تحقیق های برتربودن کلاس های تفکیک جنسیتی درانگلیس به چه علت است ؟
    چرا اندیشمندان درروند یادگیری فرزند،کلاس تفکیک جنسیتی روترجیح داده اند ؟
    ۴-گراش عقب نیست لطفا اینهمه توسرگراش نزنید شما عقبید که با اطلاعات روزدنیا هم گام نیستید .ساکنین شهرهای بزرگ تر غبطه محیط معنوی گراش می خورند وشنیده ام که میگم.
    همیشه موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top