بستن

آتش‌سوزی در بانک تجارت مهار شد

هفت‌برکه (گریشنا):‌ صبح امروز پانزدهم خردادماه ۱۳۹۶ حوالی ساعت شش، در شعبه مرکزی بانک تجارت گراش واقع در مرکز شهر، به دلیل اتصالی برق سیستم سرمایشی آتش‌سوزی رخ داد که با تلاش ماموران آتش‌نشانی و اتفاقات برق مهار شد.

در مواقع اضطراری مثل آتش‌سوزی، آژیر خطر بانک‌ها در چهار محل منزل رئیس و معاون بانک، آتش‌نشانی و پلیس ۱۱۰ به صدا در می‌آید. محسن حسن‌زاده سخنگوی واحد آتش‌نشانی گراش، این آتش‌سوزی را اینچنین گزارش می‌کند: «ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه صبح بود که زنگ خطر آتش‌نشانی به صدا در آمد و تماس یکی از شهروندان خبر از آتشی می‌داد که به جان بانک تجارت گراش افتاده بود. پس از تماس و اعلام حریق، سریعاً به همراه همکارم دهرامی و یک خودرو ایسوزو به محل اعزام شدیم و پس از هماهنگی‌های لازم و در حضور مامورین نیروی انتظامی، با شکستن شیشه پنجره و بریدن نرده‌ها، اقدام به اطفای اتش کردیم. طولی نکشید که مولایی، رییس پایگاه آتش‌نشانی، و معصومی نیز با یک خودروی دیگر به کمک آتش‌نشانان شتافت تا آتش به قسمت مدارک و گاوصندوق بانک سرایت نکند.»

حسن‌زاده در ادامه می‌گوید: «حضور به موقع نیروهای اداره برق و قطع انشعاب بانک از تیر برق هم جای تشکر دارد. باید این را هم اضافه کنم که آتش‌نشانان با رشادت و علی‌رغم نبود امکانات اولیه از قبیل ماسک فیلتردار ضد دود، فن تهویه دود، چراغ دستی مخصوص آتش‌نشانی و … مانع گسترش آتش شدند. هر چند سیستم امنیتی ورودی و همچنین وجود دود غلیظ و نبود دید کافی، کار را بر آتش‌نشانان دشوار کرده بود، آنان توانستند به خوبی و با درایت بر این مشکل غلبه کنند و آتش را مهار نمایند. این عملیات در ساعت ۷ و ۱۲ دقیقه به پایان رسید.»

به گفته‌ی حسن‌زاده، علت این حادثه در دست بررسی است، اما شواهد موجود بیان‌گر این است که به احتمال زیاد، اتصالی برق در سیستم خنک‌کننده بانک علت اصلی حادثه باشد.

حسینعلی مولایی، مسئول پایگاه آتش‌نشانی گراش، ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای آتش‌نشانی برای سرعت عمل و هوشیاری در انجام عملیات، به نبود برخی اقلام ضروری اولیه در این واحد اشاره نمود و از مسئولین خواست با توجه به ضرورت امر× نسبت به خرید این وسایل در اسرع وقت اقدام کنند.

یکی از حاضران در محل با پرس‌وجو از رییس بانک و ماموران آتشنشانی علت آتش‌سوزی را اینگونه به گریشنا گزارش داد: «داخل بانک‌ها چون چند سیستم و کامپیوتر روشن می‌مانند، معمولا چند کولر را هم برای خنک شدن داخل بانک روشن می‌گذارند. در این بانک با وسعتی که دارد، فقط یک کولر سانترال در آن روشن بوده است،‌ که به دلیل تعطیلی این دو روز، فشار زیادی را تحمل کرده و در نهایت اتصالی کرده است. هر چند از این کولر فقط چند سیم و لوله باقی مانده است، کل بانک خسارت زیادی ندیده است. بیشتر خسارت به رنگ‌آمیزی دیوارها و همچنین شیشه‌ها و پنجره‌ها و قسمت کوچکی از سیم‌کشی بانک وارد شده است.»

خبر تکمیلی: ابوطالب احمدانی، رییس بانک تجارت، نیز به خبرنگار هفت‌برکه گفت: «اتصالی برق یک کولر گازی عامل این آتش‌سوزی بود که با حضور به موقع آتش‌نشان‌ها و نیروی انتظامی خسارت جدی نبود. این شعبه از فردا به روال روزهای گذشته فعال و برای خدمت به همشهریان آماده است. شیشه‌های شکسته و رنگ‌آمیزی دیوار بانک نیز به زودی ترمیم خواهد شد.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top