- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

امید ترزیق بودجه به کتابخانه‌های عمومی شهرستان

هفت‌برکه (گریشنا):  گزارش فعالیت‌های اداره کتابخانه‌های عمومی و پیگیری اختصاص بودجه برای تکمیل کتابخانه عمومی شماره یک و تاسیس کتابخانه در فداغ از مهمترین مصوبات نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال ۱۳۹۶ بود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش، نخستین جلسه سال جدید انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در اداره کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه آبشار اندیشه برگزار شد. اصغر فرودی، فرماندار گراش؛ حسن رهبر، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی؛ مهدی آینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش؛ غلام‌رضا زارع،شهردار؛ مهندس عبدالهی، نماینده دفتر نظام مهندسی؛ و چند تن دیگر از مسئولین و فرهنگ‌دوستان شهرستان در این جلسه حضور داشتند.

حسن رهبر، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی، گزارشی از اقدامات یک ساله‌ی این اداره ارائه کرد. افتتاح نخستین کتابخانه عمومی بخش ارد، همچنین جذب ۴ نیروی کتابدار برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان و تکمیل بخشی از کتابخانه عمومی در حال ساخت از اقداماتی بود که در این گزارش به آن اشاره شد.

در این جلسه فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی با نشان دادن اهمیت و جایگاه کتاب در جامعه، بر برگزاری هرچه بهتر و حضور موثر همه ادارات و ارگان‌ها در جشنواره کتابخوانی رضوی که در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان درحال برگزاری است، تاکید کرد.

اختصاص دویست میلیون تومان از بودجه سه درصد نفت و گاز شهرستان برای تکمیل کتابخانه عمومی درحال ساخت در خواستی بود که فرماندار قول مساعد داد در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان در سال جاری مصوب شود.

همچنین، پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدهای شهرداری تا پایان سال ۹۵ و سه ماهه اول ۹۶، تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش ارد و انتصاب اعضای حقیقی آن، تشکیل کارگروه کتاب با حضور مسولین مربوط در سطح شهرستان، تجلیل از برندگان مسابقه کتابخوانی رضوی در سطح شهرستان هم‌زمان با برگزاری همایش هشتمین آفتاب در دهه کرامت در گراش و تلاش بخشداری مرکزی و دهیاری و شورای اسلامی فداغ برای ساخت یا واگذاری ساختمان برای تاسیس کتابخانه از مصوبات این جلسه بود.

[1]