بستن

گشایش نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت مبین در گراش

هفت‌برکه (گریشنا): هم زمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی «مبین» در شهرستان گراش گشایش یافت.

به گزارش محمد هنرپیشه، کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، در آیین افتتاحیه این رخداد فرهنگی هنری قرآنی، مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، با اشاره به اهداف برپایی نمایشگاه اظهار داشت: «توجه به هنرمندان و آثار ارائه شده در حوزه قرآن و عترت و در دسترس قرار دادن کتب قرآن و علوم قرآنی برای همه افراد جامعه از اهداف برپایی این نمایشگاه است.» او به تنوع آثار ارائه شده در این نمایشگاه پرداخت و گفت: «امیدواریم در روزهای آتی شاهد حضور هنرمندان بیشتری در این نمایشگاه و ارائه آثار آنان باشیم.»

فرودی، فرماندار گراش، ضمن تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه ادارات و تشکل‌های همراه بابت برپایی این نمایشگاه گفت: «امروز جامعه مسلمانان با دو مشکل عمده دست به گریبان است، یکی ضعف مطالعه و دیگری برداشت و فهم غلط از قرآن، عدم مطالعه و بینش صحیح در اوایل انقلاب باعث ترور مغز متفکر ایران اسلامی یعنی شهید مطهری می‌شود و تفسیر غلط و فهم ناصحیح از قرآن امروز داعش را بلای جان مسلمان و غیر مسلمان می‌کند.»

این نمایشگاه از روز ۲۰ تا ۲۹ خردادماه، مصادف با ۱۵ تا ۲۴ ماه مبارک رمضان، در تکیه شهدا، روبه‌روی بوستان لاله، برپا خواهد بود. این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا پاسی از شب به روی علاقمندان باز است. غرفه‌هایی از آثار هنرمندان شهرستان آقایان نصرالله فتحی و فرزندش از بخش ارد، علی‌اکبر فداغ مسکن از فداغ و خانم‌ها خدیجه پناهنده و حبیبه بخشی و فاطمه بمان‌پور در رشته‌های خوشنویسی و نقاشی‌خط، معرق، مشبک، تذهیب و همچنین نمایشگاه کتب علوم قرآنی و بخش کودک و نوجوان ارائه شده است.

اجرای ویژه برنامه‌های قرآنی و مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان از بخش‌های جذاب این نمایشگاه است. همچنین تست فشارخون و قندخون روزه‌داران نیز توسط هلال احمر در این نمایشگاه انجام می‌پذیرد.

هیات رزمندگان اسلام، شورای اسلامی شهر گراش، اوقاف و امور خیریه، انجمن هنرهای تجسمی و خوشنویسان و کانون‌های فرهنگی هنر مساجد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این رخداد فرهنگی هنری قرآن یاری می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top