- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

سرقت در حضور صاحبخانه

هفت‌برکه (گریشنا): صبح امروز دو سارق با وارد شدن به منزل کریمیان در خیابان دروازه، به زور چاقو و قمه از این خانه سرقت کردند.

به گزارش هفت‌برکه، حوالی ساعت پنج صبح، حاج حسین کریمیان به همراه همسرش خانم حقیقی بعد از خوردن سحری و خواندن نماز صبح مشغول استراحت بودند. خانمی که به عنوان خدمه در این خانه حضور دارد نیز در هال خانه خواب بود. دو سارق بعد از شکستن شیشه‌ی در ورودی هال، در را باز می‌کنند و در هال خانه با خدامه خانواده که در خواب بود، مواجه می‌شوند و از او کلید گاوصندوق را می‌خواهند و او توضیح می‌دهد که خدامه است و اطلاعی از کلید‌ها ندارد.

از او می‌خواهند که به اتاق خواب برود و کلید‌ها را از صاحب‌خانه بگیرند. حاج حسین کریمیان که به علت سالخوردگی به بیماری آلزایمر مبتلا است، هنوز در خواب بوده و متوجه حضور سارقین نمی‌شود. خدامه، خانم حقیقی را از خواب بیدار می‌کند. سارقین که صورت خود را با پارچه‌ای پوشانده بودند، با چاقو و قمه خانم حقیقی را تهدید می‌کنند که کلید در کمد اتاق خواب را بگیرند. گاو صندوق نیز در کمد قرار داشته است. سارقین بعد از گرفتن کلید‌ها و باز کردن در گاوصندوق جلو چشم خانم حقیقی هفت میلیون پول نقد و حدود صد و پنجاه میلیون تومان طلا شامل سی النگو، شش تک‌پوش، و یک تک‌پوش بزرگ، ۱۵ انگشتر و چند گردنبند را در ساک مشکی رنگ خالی می‌کنند.

این اطلاعاتی است که در تماس تلفنی با احمد جعفرزادگان، یکی از نزدیکان صاحبخانه، به دست آوردیم. احمد جعفرزادگان در ادامه می‌گوید: «سارقین با صاحبخانه فارسی صحبت می‌کردند، اما وقتی خودشان با هم حرف می‌زدند، لهجه‌ی بندری داشته‌اند.»

او ادامه می‌دهد: «سارقین در اتاق خواب را قفل می‌کنند و به صاحب‌خانه می‌گویند بعد نیم ساعت اگر نیامدیم و در را باز نکردیم از پنجره‌ای که بین در اتاق خواب و هال قرار دارد بیرون بروید و در را باز کنید. بعد از نیم ساعت هم همین کار را می‌کنند و بلافاصله با نیروی انتظامی تماس می‌گیرند. نیروی انتظامی نیز می‌آید و خانه را وارسی می‌کند.»

احمد جعفرزادگان می‌گوید: «دوربین یکی از منزل‌های همسایه فیلم خروج سارقین از خانه را ضبط کرده است. ما این فیلم را در فلش زدیم و خواستیم آن را به نیروی انتظامی تحویل دهیم. اما نیروی انتظامی گفت منتظر تماس ما بمانید و ساعت ۱۹ برای انجام تحقیقات بیشتر برمی‌گردیم.»

بر اساس شنیده‌ها ساعت ۱۹ پلیس به گفته‌ی خود عمل کرد و برای انجام تحقیقات بیشتر به محل سرقت رفت. این نوع سرقت که همراه با زورگیری است در دسته تجاوز به عنف قرار می‌گیرد.