بستن

سارقین در جستجوی طلا، قفل‌های چهار خانه را شکستند

هفت‌برکه (گریشنا): سارقین دیشب قفل‌های چهار خانه را در گراش شکستند و بعد از سرقت از دو خانه، سوار بر خودرو سفید رنگ خود متواری شدند. نحوه سرقت‌ها نشان می‌دهد که سارقین بیش از هر چیز در جستجوی اموال باارزش به ویژه طلا هستند.

در پیگیری خبر سرقت‌های دیشب، خبرنگار هفت‌برکه با یکی از مسئولان نیروی انتظامی گراش گفتگوی کوتاهی داشت. این مقام مسئول در گزارش از وقایع دیشب گفت: «دیشب در آخرین ساعت‌های اول تیرماه، چهار مورد تخریب قفل و ورود به منزل صورت گرفته است، ولی تنها یک ساعت مچی از یکی از خانه‌ها سرقت شده است. شکستن قفل و سرقت دو موضوع جداست. و نباید شکستن قفل را به عنوان سرقت قلمداد کرد. نیروهای انتظامی و امنیتی به محض دریافت خبر اولین سرقت وارد عمل شدند و سارقین که عرصه را بر خود تنگ دیدند پا به فرار گذاشتند و فرار کردند.»

با وجود اظهار نظر این مقام انتظامی، به نظر می‌رسد سارقین در یک مورد دیگر هم موفق بوده‌اند. بیشترین خسارت مالی در بین اتفاق‌های دیشب را سید مهدی معصومی متحمل شده است. در تماس تلفنی که با او داشتیم، معصومی گفت: «ساعت ۲۲ از خانه بیرون رفتیم و ساعت ۲۴ برای کاری با یکی از همسایه‌ها تماس گرفتم. او به من گفت در خانه‌تان باز بود و آن را بستم. بلافاصله با همسرم تماس گرفتم و او گفت هنوز به خانه برنگشته است. به خانه که برگشتیم، دیدیم قفل در خانه را شکسته‌اند و همین‌طور قفل در هال را، و تمام اتاق‌هایی که در آن قفل شده بود را شکسته بودند. چراغ‌های حیاط را خاموش کرده بودند و چراغ‌های اتاق‌ها روشن بود. دو گردنبد، یک انگشتر، یک دستبند، یک ماشین صورت تراش، مقداری پول، سه بسته کاکائو، دو بسته زعفران، دو چادر عربی اقلامی بود که از خانه‌ی ما سرقت شده است. آیفون تصویری ورودی را با شُل پوشانده بودند و سیم دوربینی که در خانه نصب کرده بودیم را نیز قطع و آن را با خود برده بودند. با نیروی انتظامی تماس گرفتیم و آن‌ها کار انگشت‌نگاری و تحقیقات را شروع کردند. یکی از دوربین‌های همسایه‌ها نشان می‌داد چهار پنج نفر از خودرویی سفیدرنگ خارج و به خانه‌ی ما وارد شدند، اما پلاک ماشین واضح نبود.»

منزل بعدی که دیشب سارقین دست پر از آن خارج شدند، منزل محمد عسکری بود. یک ساعت طلا به قیمت تقریبی هشت میلیون تومان از این خانه سرقت شد. همسر آقای عسکری می‌گوید: «ما ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه از خانه خارج شدیم و ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به خانه برگشتیم. قفل ضد سرقت و قفل در هال را شکسته بودند. چراغ حیاط خاموش و چراغ اتاق‌ها روشن بود. قفل‌های در اتاق‌ها را شکسته بودند. بعد از ماه رمضان، عروسی دخترم است. چمدان‌ها را در یکی از اتاق‌ها چیده بودیم. ساعت مچی را که هشت میلیون تومان قیمت داشت برداشته بودند، اما با وجود این که سوزن کراوات و حلقه‌ی داماد نیز کنار ساعت بود، به آن دست نزده بودند. وارد اتاق پسرم نیز شده بودند و تمام کشوها‌ی کمدش را به هم زده و وسایل را به هم ریخته بودند.»

خانه‌ی بعدی که سارقین موفق شدند به آن وارد شوند، منزل علی مهرزاد بود. او با تایید وارد شدن سارقین به منزلش گفت: «دیشب سارقین به منزل ما وارد شدند، ولی تا جایی که ما جست و جو کردیم، چیزی از خانه دزدیده نشده بود و تنها به درها و تعدادی از وسایل خسارت زده بودند. البته این را باید اضافه کنم که ما در خانه پول و یا طلا نگهداری نمی‌کنیم.»

منزل مسعود شیروان خانه‌ی دیگری است که سارقین به آن وارد شدند، اما دست خالی از آن خارج شدند. خانم شیروان، خواهر مسعود شیروان، تعریف می‌کند: «زن برادرم معمولا طلا و پول‌ها را در خانه نگهداری نمی‌کند. منزل خواهرم در کنار منزل برادرم است. خواهرم می‌بیند در حیاط خانه‌ی برادرم باز است. وارد خانه می‌شود و زن برادرم را صدا می‌زند، اما کسی جواب نمی‌دهد. چراغ حیاط خاموش و چراغ هال و اتاق‌ها روشن بود. وقتی ما به منزل برادرمان رسیدیم، نیروی انتظامی در خانه و در حال بررسی موضوع بودند. یکی از همسایه‌های منزل برادرم می‌گفت: ساعت ۲۱:۳۰ یک پارس سفید روبه‌روی خانه پارک بوده است، اما با این تصور که خودرو متعلق به پدرم است، مشکوک نشده‌ و آن را جدی نگرفته‌اند.»

هم‌زمانی این سرقت‌ها با دو واقعه باعث شد سرقت‌های دیشب با حساسیت زیاد کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شود. شب گذشته همزمان با انجام این سرقت‌ها، مانور نیروهای بسیج در حال برگزاری بود، و در بیشتر شهر ایست و بازرسی‌های مختلف قرار داشت. البته محور این مانور مقابله با تهدیدات تروریستی بود، اما این که سارقین در چنین شبی دست به سرقت بزنند عجیب بود.

هم‌زمانی این سرقت‌ها با واقعه تلخ دوم تیرماه گراش نیز برای بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی یادآور وقایع سال ۱۳۸۱ بود. خردادماه ۱۳۸۱، وقوع چندین مورد سرقت به عنف و قتل در شهر گراش، باعث ایجاد جو ناامنی در گراش شد. این وقایع باعث تجمع مردم در دوم تیرماه ۱۳۸۱ شد. در تیراندازی انجام شده در این روز، سه نفر از جوانان گراش به شهادت رسیدند (خبر در گریشنا). البته سرقت‌های دیشب در ابعاد حادثه ۱۵ سال پیش نبود، اما تلنگری برای نیروهای انتظامی و امنیتی شهرستان است.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

  1. دلسوز گفته:

    با نوشتن حوادث دزدی دردی دوا نمیشود.علاج کار باید کرد.باید به جای مانور دادن حافظ امنیت جان و مال مردم باشند وگرنه دزدان شیر تر میشوند و بیشتر به ریشمان میخندند.

  2. مشکل اینجاست که نمیتوان حتی با سارقین درگیر شد.در صورت درگیری و صدمه دیدن سارقین،قانون با آنها همراهی میکند و حتی در صورت دستگیری بعد از مدتی آزاد میشوند. به همین دلیل آنان فارغ البال،مشغول شغل خودشان که همین دزدی میباشد هستند

  3. آفرین ومرحباوخسته نباشیدبه عزیزان وسروران وعالی مقامان نیروی بسیارمحترم انتظامی.

نظرات غیر فعال

3 نظر
scroll to top