بستن

دید و بازدیدها به مناسبت هفته‌ی جهاد کشاورزی

هفت‌برکه (گریشنا): بیست و یکم تا بیست و هفتم خردادماه هفته جهاد کشاورزی بود. بازدید فرماندار شهرستان گراش از مدیریت جهاد کشاورزی، دیدار مدیر جهاد کشاورزی و هیات همراه از خانواده شهدا، دیدار رییس و کارکنان اداره منابع طبیعی از مدیریت جهاد کشاورزی، برگزاری نشست خبری با خبرنگاران در فرمانداری، حضور مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی در نماز جمعه از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی در این هفته بود.

دیدار فرماندار از جهاد کشاورزی

به گزارش روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی، در سومین روز از  هفته جهاد کشاورزی، اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، به اتفاق جمعی از کارکنان فرمانداری  از از کلیه قسمت‌های مدیریت جهاد کشاورزی گراش بازدید به عمل آورد. در این بازدید جلسه‌ای به منظور بررسی وضعیت کشاورزی شهرستان و مشکلات مدیریت نیز برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه، علی جوکار، مدیر شهرستان، گزارش کاملی از فعالیت‌های مدیریت و  مشکلات موجود ارایه کرد. فرماندار شهرستان نیز ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، از مدیر شهرستان به خاطر ارائه کامل فعالیت‌ها و همسو بودن جهاد کشاورزی با فرمانداری در کلیه امور خصوصاً امور مربوط به بخش کشاورزی تشکر و قدردانی نمود. او در جهت پیگیری رفع مشکلات خصوصاً تامین اعتبار برای ساختمان مرکز بخش ارد و ساختمان مدیریت جهاد کشاورزی از محل سه درصد نفت و گاز قول  مساعد داد.

در  پایان این دیدار، نماز جماعت به امامت حاج آقا شکاری در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقامه شد.

دیدار با خانواده شهدا

همچنین در سومین روز از هفته جهاد کشاورزی، مدیر جهاد کشاورزی به همراه رئیس بنیاد شهید و جمعی از کارکنان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان گراش با دو خانواده معظم شهیدان والامقام یونس غلامی و علی‌اصغر درویشی دیدار کردند.

در این دیدار‌ها علی جوکار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش، شهدا، جانبازان و آزادگان را مایه‌ی برکت و افتخار کشور توصیف کرد و اظهار داشت: «وظیفه همه مسئولین خدمات‌رسانی و تعظیم به بازماندگان و تکریم شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره شهیدان است.» در پایان این دیدارها ضمن تقدیم هدایا و تجلیل از این عزیزان، مسائل و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت و در پی آن مدیر جهاد کشاورزی و رییس بنیاد شهید شهرستان آمادگی خود را جهت رفع هر گونه مشکل خانواده‌های شهید در حوزه کاری خود را اعلام داشتند.

دیدار اداره منابع طبیعی

ابراهیم شهسواری، رییس اداره منابع طبیعی، نیز به اتفاق کارکنان آن اداره جهت عرض تبریک هفته جهاد کشاورزی در مدیریت جهاد کشاورزی حضور یافتند.

در این نشست دوستانه، شهسواری ضمن عرض تبریک، فرصت را غنیمت شمرد و در خصوص اراضی واگذاری و رفع تداخلات و دیگر موارد مرتبط جلسه‌ای با اداره امور اراضی و واحد باغبانی مدیریت برگزار نمود و مشکلات موجود را در حضور مدیر شهرستان بررسی نمود.

برگزاری نشست خبری

از دیگر برنامه‌های این هفته، نشست خبری مدیر جهاد کشاورزی و مسئولین واحدها با اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در محل فرمانداری بود، در این نشست که با حضور خبرنگارهای رسانه‌های محلی برگزار گردید، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش ضمن تشکر بابت برگزاری این نشست خبری و گرامی‌داشت هفته جهاد کشاورزی، با معرفی مسئولین هر واحد، به تشریح فعالیت‌ها و عملکرد بخش‌های مختلف مدیریت پرداخت و گزارش جامعی را از وضعیت کشاورزی و دامداری شهرستان ارائه نمود. در ادامه این نشست خبرنگاران سوالات خود را در خصوص مسائل کشاورزی شهرستان مطرح کردند که مدیر و مسئولین زیربط به این سوالات پاسخ لازم ارائه نمودند.

شرکت در نماز جمعه

در ششمین روز از هفته جهاد کشاورزی، با هماهنگی قبلی با امام جمعه شهرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا شاهچراغ، مدیر شهرستان به اتفاق کلیه پرسنل در نماز جمعه شرکت نمودند. حجت الاسلام و المسلمین سید رضا شاهچراغ، در خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت و تبریک هفته جهاد کشاورزی به مردم شهرستان  و کارکنان جهاد کشاورزی، به تشریح فعالیت‌ها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های بخش کشاورزی شهرستان پرداخت.

امام جمعه گراش با ذکر چگونگی تاسیس جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام (ره) و همچنین مدیریت جهادی و عملکرد بسیار خوب جهادگران در هشت سال دفاع مقدس به عنوان سنگرسازان بی‌سنگر و خدمات بسیار خوب جهاد سازندگی در محرومیت‌زدایی از روستاها در خصوص آبرسانی، احداث جاده روستایی، برق رسانی، بهسازی و مسکن روستایی و صنایع روستایی به صورت مبسوط صحبت کرد.

شاهچراغ در ادامه اظهار داشت: «بعد از ادغام وزارت جهاد سازندگی با وزارت جهاد کشاورزی و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، تعهد مدیران و کارکنان جهاد سازندگی و تخصص کارکنان کشاورزی، توانست کمک شایان توجهی به بخش کشاورزی بنماید. از جمله در حوزه دام و طیور، طرح محوری گندم و مکانیزه کردن بخش کشاورزی و تولید با کیفیت و کمیت بیشتر به دست آمده است و در بسیاری از تولیدات کشاورزی و دامی کشور به خودکفایی رسیده است.»

امام جمعه گراش در انتها به صورت ویژه از مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی به خاطر فعالیت‌های خوبی که در حوزه کشاورزی و دامپروری صورت گرفته، تشکر و قدردانی کرد. همچنین در این مراسم جهت اطلاع عمومی از فعالیت یک‌ساله‌ی این مدیریت، بروشور عملکرد سال زراعی ۹۶-۹۵ بین نمازگزاران توزیع شد و پلاکارد و بنر متناسب با هفته جهاد کشاورزی در محل نماز جمعه نصب گردید.

2 نظر

  1. جناب فرماندار بجای اینکه سر بزنید به جهاد کشاوزی برای دیدن کارهای این ادارها زحمت بکشید سر بزنید به دشت های گراش از تغیر کاربری اراضی که با اجازه یا بدون اجازه در جلو چشم این اداره داره انجام میگیره دیدن کنید
    با وجود اینکه برای مسئولین گراش مهم نیست نابودی
    افتخار میکنید توی منطقه گرم خشک این همه مرکبات غیر بومی کشت شده؟!!
    تا چند سال بعد خدا کنه این اتفاق نیوفته که میوفته وقتی اب رو به قدرت جیره بندی کردن دیگه میدونید افتخار بوده کاشت مرکبات یا گریه داشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top