- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

رمضان در قاب کتابچه‌ی کانون فرهنگی مساجد

گریشنا (هفت‌برکه): اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش گزارش فعالیت‌های مساجد و حسینیه‌های شهرستان در ماه رمضان امسال را در کتابچه‌ای منتشر می‌کند.

روح‌الله پورشمسی، مسئول کانون فرهنگی شهید حسینعلی غلامی، با اعلام این خبر به خبرنگار هفت‌برکه، این امر از طرف ستاد گزارش رمضانیه کانون‌های مساجد شهرستان و توسط کانون فرهنگی شهید حسینعلی غلامی انجام می‌شود. پورشمسی افزود: این کتابچه در راستای مسابقه‌ی عکس قاب‌های آسمانی منتشر می‌شود. با این که زمان انتشار کتابچه کمی دیر شده است، اما هر کسی که با موبایل و یا دوربین از مراسم گرفته است، می‌تواند عکس را با نام خودش برای مسابقه بفرستد تا در این کتاب نیز چاپ شود.

در همین راستا، پورشمسی از همه‌ی دست‌اندرکاران و فعالین مساجد و حسینیه‌های شهرستان گراش خواست به منظور ارائه گزارش فعالیت‌های چشم‌گیر مساجد و حسینیه‌های شهرستان و معرفی آداب و رسوم و آیین‌های مذهبی در طول ماه رمضان ۱۴۳۸ ه. ق.، تصاویر و عکس‌های خود را از تمامی برنامه‌های اجرا شده در این ماه مبارک، حداکثر تا تاریخ ۱۶ تیرماه ۱۳۹۶ با ذکر نام مسجد و نام عکاس به ایمیل Masjed022@gmail.com و یا شماره تلگرام ۰۹۳۹۱۵۵۳۹۸۴ ارسال کنند. عکس‌ها می‌تواند شامل حضور مردم، برگزاری نماز جماعت، برگزاری سفره افطاری، مراسم قرآنی و احکام و مناجات و سخنرانی و مداحی، برگزاری جشن‌های میلاد و جشن تکلیف و مراسم اعتکاف، کمک به نیازمندان، برگزاری کلاس‌ها و دیگر برنامه‌های ابتکاری باشد.

پورشمسی در انتها افزود: یقینا این اقدام فعالان مساجد باعث تقویت نگاه استانی و منطقه‌ای مسئولین به شهرستان ولایت‌مدار گراش خواهد بود.

[1]

مسابقه عکس قاب‌های آسمانی

پورشمسی در همین راستا فراخوان مسابقه عکس قاب‌های آسمانی را نیز برای هفت‌برکه ارسال کرد.

این مسابقه با سه موضوع اصلی آداب و رسوم و سنت‌های ماه مبارک رمضان در مساجد؛ حضور کودکان و نوجوانان در مساجد؛ و شب قدر، شب سرنوشت برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار تا دهم تیر تعیین شده است، و آثار را می‌توان به ایمیل Masjed022@ gmail.com و یا شماره تلگرام ۰۹۳۹۱۵۵۳۹۸۴ ارسال کرد.

جوایز برگزیدگان نیز شامل نفر اول ۱۵۰هزار تومان کمک‌هزینه‌ی سفر زیارتی به مشهد مقدس؛ نفر دوم مبلغ صد هزار تومان وجه نقد؛ و نفر سوم ۸۰ هزار تومان وجه نقد است.

این مسابقه از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش و با همکاری کانون فرهنگی شهید حسینعلی غلامی، هیات امنای مسجد امام حسن عسکری (ع) و انجمن فیلم و عکس برگزار می‌شود.