بستن

تقسیم بودجه‌ی سه میلیاردی در بخش مرکزی

گریشنا (هفت‌برکه): عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی گراش، در مطلبی که برای هفت‌برکه ارسال کرده است، در مورد نحوه‌ی تخصیص بودجه‌ی بخش مرکزی از محل سه درصد نفت و گاز و همچنین شروع پروژه‌های دیگر توضیح داده است.

عبدالله فضلی بخشدار مرکزی: بودجه شهرستان سال قبل از محل سه درصد نفت و گاز، دو میلیارد و ششصد و هفتاد و سه میلیون تومان بوده، که امسال این رقم به هشت میلیارد و هشتصد و نود و پنج میلیون تومان رسیده است. این رشد بودجه ٣٣٠ درصدی شهرستان بیشترین رشد در میان شهرستان‌های استان فارس بوده است.

به تبع آن و با نگاه مثبت مسئولین استانی و فرماندار محترم، این رشد در بخش مرکزی شهرستان هم وجود داشته و باعث شده امسال قریب دو میلیارد و نیم بودجه از این محل به روستاهای این بخش به صورت جداگانه اختصاص دهیم، که اگر بخواهیم  بودجه سرفصل‌های مشترک دو بخش را هم به این مبلغ اضافه کنیم، به رقمی بالغ بر سه میلیارد تومان خواهیم رسید.

نگاه ما و مجموعه فرمانداری در نحوه توزیع این بودجه در سطح بخش، معطوف به دو هدف بود: اول این که سیاست سال‌های گذشته توزیع بودجه که تخصیص بودجه‌ها به پروژه‌ها و نیازهای مشترک زیربنایی بود را ادامه دهیم و جهت تقویت و تکمیل زیرساخت‌ها قسمتی از بودجه را به این هدف اختصاص دهیم. به این منظور بالغ بر پانصد میلیون تومان را به احداث، روکشی و بهسازی راه‌های بین روستایی در مسیر دهستان‌های فداغ و خلیلی و کنار زیارت و چک‌چک اختصاص دادیم.

در زمینه آب نیز همین نگاه وجود داشت و سهم آبفای روستایی جهت آبرسانی، مرمت و بهسازی مجموعه آب فداغ که بستر تامین آب بیش از ده روستای بخش است، بالغ بر ۴٠٠ میلیون تومان بود.

همین نگاه در سرفصل‌های کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی هم وجود داشت. در مجموع این سه فصل، قریب به پانصد میلیون تومان جهت ارائه خدمات مشترک به همه مردم شریف روستاهای بخش تخصیص بودجه شد.

دومین سیاست ما، نگاه خاص و ویژه به تک‌تک روستاها به ویژه روستاهایی بود که کمتر مشمول تخصیص بودجه‌های شهرستان به طور خاص شده بودند. هر چند در این میان به علت وجود سه هزار پروژه نیمه‌تمام میراث دولت و دولت‌های قبل در سطح کشور که نیاز به ۱۸هزار میلیارد تومان بودجه دارد و الزام و اصرار دولت به اختصاص بودجه به پروژه‌هایی که دارای کد هستند (پروژه‌های نیمه‌تمام) و عدم شروع پروژه جدید، ما دارای محدودیت‌ها و موانعی بودیم؛ اما در این راستا در فصل توسعه خدمات روستایی جهت اجرا و تکمیل طرح‌های هادی روستاهای بخش، مبلغ ٧٠٠ میلیون تومان به روستاهای فداغ، خلیلی، لب‌اشکن، بشیرآباد و کنگ‌ریشه اختصاص داده شد.

در سرفصل بهداشت و درمان نیز با توجه به کلنگ‌زنی و شروع احداث خانه بهداشت در چهار روستای حسین‌آباد، محمدزینا، کنگ‌ریشه و کنار زیارت، به طور هم‌زمان از یک ماه پیش بودجه‌هایی جهت تسریع و تکمیل این پروژه‌ها و همچنین تکمیل مراکز بهداشتی فداغ و خلیلی گذاشته شد.

در سر فصل آموزش و پرورش، به علت فرسوده بودن ساختمان مدرسه ابتدایی روستای حسین‌آباد و ضروت احداث ساختمان جدید و تجهیز و تعمیر مدرسه ابتدایی بشیرآباد، مبلغ ٢۵٠ میلیون تومان بودجه تخصیص داده شد.

علاوه بر اینها اختصاص ٩٠ میلیون تومان جهت اصلاح و بازسازی شبکه‌ی برق روستاهای بخش، اختصاص ۵٠ میلیون تومان جهت تاسیس و تکمیل خانه‌های عالم در فداغ و خلیلی و بشیرآباد، و اختصاص ۵٠ میلیون جهت تکمیل پوشش تلویزیونی روستای کنگ‌ریشه، ١٠٠ میلیون جهت احداث دیوار حایل رودخانه فصلی فداغ، ٢٠ میلیون جهت تکمیل بازسازی گلزار شهدای فداغ و ٣٠ میلیون تومان جهت احداث و تکمیل پایگاه‌های مقاومت بسیج در بخش، از دیگر جزییات تخصیص بودجه‌های امسال از محل بودجه ٣ درصد نفت و گاز است.

جدا از بحث بودجه، دو اتفاق و خدمت مهم توسط دولت تدیبر و امید و نمایندگان دولت در بخش مرکزی شهرستان کلید خواهد خورد، اتفاقاتی که پیشترها به نوعی نشدنی محسوب می‌شد و به شکل آمال و آرزو به آنها نگاه می‌شد:

اول: کلنگ‌زنی و شروع عملیات ایجاد شبکه گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی، که ان شاء الله با تعیین شدن پیمانکار حداکثر در هفته دولت کلنگ شروع این پروژه مهم و حیاتی زده خواهد شد.

و دوم: کلنگ‌زنی و شروع ساخت دو زمین چمن مصنوعی فوتسال در روستاهای فداغ و خلیلی، که ان شاء الله به زودی انجام خواهد شد.

مردم به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) ولی نعمت ما هستند و خدمت به این مردم برای مسولان باعث افتخار است. این افتخار خدمت به مردم به ویژه پس از حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ٢٩ اردیبهشت و اعتماد معناداری که به دولت‌مردان دولت تدبیر و امید بر خلاف همه تخریب‌ها و اختلاف‌افکنی‌ها کردند، با جدیت و سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و ما دست همه کسانی را که در این مسیر خدمت‌رسانی علاقه‌مند به همکاری هستند، به گرمی می‌فشاریم.

4 نظر

  1. بی زحمت یک برنامه برای آسفالت جاده زیرسازی شده و آماده به آسفالت چک چک هم داشته باشید.
    حداقل ۳ روستا به وسیله این جاده دسترسی شون به شهر تسهیل میشه و جهت اطلاع زیرساخت های آن به مرور در حال تخریب می باشد.

    1. درباره‌ی بودجه‌ی بخش ارد، باید بخشدار ارد توضیح بدهد.
      آقای فضلی بخشدار بخش مرکزی هستند، و بودجه‌ی این بخش را توضیح داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top