- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

فیلمسازان هشت استان جنوبی به گراش می‌آیند

هفت‌برکه (گریشنا): پس از یک سال وقفه، نخستین جلسه‌ی مشورتی سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، ۱۳ تیرماه ۱۳۹۶ نخستین جلسه مشورتی سیزدهمین دوره جشنواره کل گراش برگزار شد. بر اساس مصوبات این جلسه، دوره سیزدهم جشنواره با حضور فیلمسازان هشت استان فارس، هرمزگان، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان، آذرماه امسال در گراش برگزار می‌شود.

مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، در این نشست با توجه به فراهم شدن مقدمات برگزاری بزرگ‌ترین رخداد هنری شهرستان، گفت: «کارگاه سه‌روزه‌­ی طراحی پوستر جشنواره را با حضور اساتید، طراحان و گرافیست‌های منطقه، در شهرستان برگزار خواهیم کرد و به بهترین طرح برگزیده‌­ی پوستر، جوایز نفیسی اهدا خواهیم کرد.»

آیینه‌افروز از آغاز به کار مجدد دبیرخانه جشنواره خبر داد: «به زودی ساز و کار دبیرخانه را راه‌اندازی خواهیم کرد و دبیر با حکم مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، کار خود را آغاز خواهد نمود.»

علی فخری، کیوان محسنی و جواد رادمرد، از عوامل اجرایی جشنواره کل، به شفافیت میزان بودجه اختصاصی از ابتدای فعالیت، دعوت از اساتید بنام کشور برای برگزاری کارگاه­‌ها و داوری جشنواره، و تهیه و تدارک امکانات و فضای مناسب برای اسکان میهمانان تاکید کردند.

محمد هنرپیشه، کارشناس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، نیز بر طرح موضوع جشنواره به عنوان یکی از موضوعات اصلی شورای فرهنگ عمومی شهرستان تاکید کرد و اعلام کرد به جهت اهمیت موضوع، از فرماندار شهرستان در جلسه‌­ی آتی دبیرخانه‌­ی جشنواره دعوت می‌شود.

در این جلسه، آذرماه به عنوان زمان قطعی برگزاری سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل گراش تعیین و به استان اعلام شد. جشنواره فیلم کوتاه کل از سال ۱۳۸۱ در گراش آغاز شد. دوازدهمین دوره این جشنواره اسفندماه ۱۳۹۴ با حضور فیلمسازان سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان در گراش برگزار شد. (خبر در گریشنا [1])

[2]